Verwijderen Filters Nokkenasstellers/Vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Verwijderen Filters Nokkenasstellers/Vervangen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur

Beste opel rijders,

Ik heb ook last van het ratelende geluid bij het starten van mijn Vectra.
    Nu wil ik de filters verwijderen van de nokkenassteller en nu heb ik een tweetal vragen:

1. Er zitten twee nokkenasstellers op de motor, moeten van allebei de nokkenasstellers de filters verwijderd worden? dus vier in totaal?

2. Men zegt dat als het geratel dan niet over is dan moeten de nokkenasverstellers vervangen worden, alleen als ik hier op zoek dan krijg ik hele andere onderdelen zoals een tandwiel (de nokkenasverstellers) maar die moet ik niet hebben toch? kan iemand mij een link sturen naar het juiste onderdeel waar ik er dan twee van nodig heb?

Wederom bedankt weer mensen voor de reacties! :wors

Jep van de in en uitlaat moet je de filters verwijderen.

De nokkenas versteller is een tandwiel die verstelt wordt d.m.v olie druk, dus heb je wel een tandwielen nodig:

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/nokkenasversteller-uitlaat-opel-astra-insignia-si.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/nokkenasversteller-inlaat-opel-astra-insignia-sig.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Plus bouten keringen etc

Zo dat zijn geen goedkope jongens!
    Is dat iets wat je zelf kan doen of heb je speciaal gereedschap nodig of moet de halve motor uit elkaar?

Ligt eraan hoe handig je bent, je hebt er speciaal voor nodig distributie moet eraf kleppendeksel eraf nokkenassen blokkeren.

Tandwielen vervangen en alles weer op tijd zetten en weer monteren.

De veelbesproken filtertjes zitten op de actuators. Deze zitten aan de voor en achterkant in de cilinderkop. Om deze te verwijderen hoef je geen spec gereedschap te hebben.
    Als de tandwielen vervangen moeten worden, dan heb je dat wel nodig

Bedankt mensen! Dat ga ik zelf dus niet doen.

Eerst zelf de filtertjes vervangen, dat is simpel te doen, blijft ie dan ratelen dan kan je altijd nog verder kijken.

Mocht je hulp nodig hebben. Ik heb het speciale gereedschap om deze klus te doen.

Bedankt Carlo!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik wil even terug berichten dat het inmiddels gelukt is om de filters te verwijderen. Het lijkt erop dat dat geratel weg is maar ben er achter gekomen dat ik dus nog een geratel heb bij het starten van de vectra. Het geratel is net zo hevig en duurt zelfs nog iets korter dan het andere geratel, dit geluid lijkt net op een plastic kapje dat ergens even tegenaan trilt.

Iemand nog een idee wat nog meer kan trillen bij het starten en daarna verdwijnt?

Lijken me dan gewoon de nokkenas verstellers.

Als die kapot zijn ratelen ze dan ook even of moeten ze dan niet de hele tijd lawaai maken?

Ze zullen eerst even rammelen, en na verloop van tijd zullen ze blijven rammelen.

Ok, bedankt voor de reactie.

https://www.youtube.com/watch?v=gIEBDfn4TBg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dan krijg je dit.

Dat moet ik toch kunnen horen als dat bij mij het geval is. Kan iemand mij uitleggen wat er precies gebeurd waardoor een permanent probleem onstaat aan de nokkenas stellers?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.