verwijderen Ankerplaat remschijven

Forumindex Forums Modellen Corsa verwijderen Ankerplaat remschijven

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272428

    Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de ankerplaten achter de remschijven?

    Heb zelf wat hitte problemen volgens mij. Als ik flink hard rem, meerdere keren achter elkaar gaat het spul op den duur trillen. Verwijderen van de ankerplaat geeft wat meer lucht aan de remschijf lijkt me (houd misschien ook wat zooi tegen)

    #18287934

    Ik denk dat het nagenoeg niks uit gaat maken als je hem verwijderd aangezien die ook niet echt een toevoer heeft voor “koude” lucht

    #18287935

    ik weet niet of je dit hebt nadat je nieuwe schijven gemonteerd hebt.. maar die moet je wel rustig in remmen.. anders gaan je schijven krom trekken en bij het wachten bij het stoplicht of nadat je hard geremt hebt je rem los laten .. anders gaan ze ook krom staan dan gaat de boel idd trillen ( gebeurd veel bij automaten maar dat terzijde)
    achter kan de trommel ovaal worden en gaat deze ook trillen maar voor zul je het meeste merken vanwegen de remkracht verdeling 70% voor 30% achter
    gewone remschijven kunnen vaak de rem capaciteit niet aan voor race/rally gebruik.. daar zijn andere remschijven/blokken die dat werk beter kunnen voldoen en niet krom trekken maar speciaal voor die manier van rijden gebouwd/ontwikkeld zijn

    echter als je frisse lucht bij je schijven wil krijgen voor kun je een GSI voorbumper monteren ( of 2 gaten maken in de bumper grill hoeken)en op de plek waar de mistlichten normaal zitten 2 luchtslangen monteren die lucht naar je schijven brengt en dan de slang door de plastic wielkuip doen zodat deze direct op je schijven blaast zolang je rijdt want dan duw je rijwind door de slangen heen

    en anders is dit een optie om te overwegen http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=320007&hid=&lhid=&lvid=&t=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18287936

    Inremmen ben ik mee bekent. Heb al heel wat setjes versleten en uiteindelijk gaat alles na warmlopen trillen. Hou de voet niet op de rem.
    Huidige set heeft er 2 jaar onder gezeten voordat het begon.

    Las hier en daar wat over verwijderen van ankerplaten dus vandaar.

    #18287937

    Ok ja misschien dat een van de 2 opties hierboven wat kan helpen…

    #18287938

    Ho ho, we mogen hier maximaal 130 km/h rijden in Nederland. ;) ;)

    Goedkope remblokken helpen ook niet. ;)

    En netje`s de zaak inremmen met nieuw spul.

    Is waterkoeling ALA de racetrucks nietwat??
    Moet je wel een grote watertank monteren…………………………. ;) ;)

    :jerry :jerry :kewlpics :wtf

    #18287939

    @jethro wrote:

    Ho ho, we mogen hier maximaal 130 km/h rijden in Nederland. ;) ;)

    Goedkope remblokken helpen ook niet. ;)

    En netje`s de zaak inremmen met nieuw spul.

    Is waterkoeling ALA de racetrucks nietwat??
    Moet je wel een grote watertank monteren…………………………. ;) ;)

    :jerry :jerry :kewlpics :wtf

    heeft ook weinig nut.. die watertanks gaan maar 90 minuten mee op die vrachtwagens voor ze de boel krom trekken…. :P en waar moet je 200+ liter water in je corsa laten?? :P

    maar met veel remmen zonder afkoel periode dan gaat ook de boel krom en trillen…

    #18287940

    Wasz dus als grap bedoeld wat de waterkoeling aangaat. ;)

    Een set grotere geventileerde schijven met sportblokken van FORODO zou ik monteren.
    En als dat niet helpt………………………….

    Dan FF op een rijstijlcursus, en als dat niet helpt??

    Dan is er niks meer te helpen………………………

    :thumb

    :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :wtf :agent

    #18287941

    @jethro wrote:

    Wasz dus als grap bedoeld wat de waterkoeling aangaat. ;)

    Een set grotere geventileerde schijven met sportblokken van FORODO zou ik monteren.
    En als dat niet helpt………………………….

    Dan FF op een rijstijlcursus, en als dat niet helpt??

    Dan is er niks meer te helpen………………………

    :thumb

    :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :wtf :agent

    ik weet dat het een grap was :P maar mijn reactie was meer ter info ^^

    #18287942

    Een set grotere geventileerde schijven met sportblokken van FORODO zou ik monteren.
    En als dat niet helpt………………………….

    Dan FF op een rijstijlcursus, en als dat niet helpt??

    Dan is er niks meer te helpen………………………

    Been there done that (2 liter remmen en FERODO)

    Rijstijl cursus…. zucht….

    #18287943

    @joop1970 wrote:

    Een set grotere geventileerde schijven met sportblokken van FORODO zou ik monteren.
    En als dat niet helpt………………………….

    Dan FF op een rijstijlcursus, en als dat niet helpt??

    Dan is er niks meer te helpen………………………

    Been there done that (2 liter remmen en FERODO)

    Rijstijl cursus…. zucht….

    die rijcursus met een schep zout nemen.. is meer sarcasme :)

    #18287944

    Hallo daar….

    Het klopt tisz FERODO.

    Nog een tip?
    De remschijven afdraaien aan de auto, moet je dan wel nieuwe FERODO remblokken monteren.
    Maar das niet erg want dan ben je er van af, af van die trillingen bij het remmen.

    DOEN!! :thumb :thumb

    :jerry

    Maar nu heb je een probleem.
    Wie o wie heeft die apparatuur, al hoewel deze er al ruim dertig jaar zijn.
    Maarja, remschijven zijn goedkoop en leveren omzet op. ;) :thumb

    #18287945

    We praten over de MAD DISC ALIGNER DA2002.

    Bij Autotechniek van Dijk in Lunteren kun je de schijven op de auto laten afdraaien.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.