verwarming wekt bijna niet in hoogste stand

Forumindex Forums Modellen Astra verwarming wekt bijna niet in hoogste stand

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261184

    Ik heb een opel astra F 1700 TD van bouwjaar 1997 en heb een vraag in verband met de verwarming.
    Wanneer ik een tijdje rij met de auto en zet de verwarming aan in de hoogste stand dan heeft de verwarming bijna geen warmte(Lauw tempratuur).
    Wanneer ik een paar minuten stil sta met draaiende motor is de lucht nog een klein beetje warm( eigenlijk zo goed als koud).
    Wat is hier de oorzaak van ?
    Waterpomp is vernieuwd,thermostaat ook en de temperatuur schakelaar in de radiateur ook

    #18179253

    De kachelradiateur zit waarschijnlijk verstopt waardoor die maar weinig warm water doorlaat en jij dus geen warme kachel krijgt.

    Rik :D

    #18179254

    Hoef niet te vragen naar Airco, die is niet geleverd op de Diesels.
    en inderdaad wat Kadastra-EF zegt, hoogstwaarschijnlijk kachelradiateur verstopt (mijn Corsa 1.5TD is al een sauna als de meter nog niet uit de hoek gekropen is..).
    Zonder airco is deze redelijk makkleijk te vervangen..

    Komt omdat de koelvloeistof vrijwel nooit tussentijds vervangen word, dit moet normaal iedere 2 a 3 jaar gebeuren, anders krijg je dit dus, Verstoppingen door vuil en vooral Corrosie.

    Willem

    #18179255

    @wim-v6 wrote:

    Hoef niet te vragen naar Airco, die is niet geleverd op de Diesels.
    en inderdaad wat Kadastra-EF zegt, hoogstwaarschijnlijk kachelradiateur verstopt (mijn Corsa 1.5TD is al een sauna als de meter nog niet uit de hoek gekropen is..).
    Zonder airco is deze redelijk makkleijk te vervangen..

    Komt omdat de koelvloeistof vrijwel nooit tussentijds vervangen word, dit moet normaal iedere 2 a 3 jaar gebeuren, anders krijg je dit dus, Verstoppingen door vuil en vooral Corrosie.

    Willem

    ik hoop dat het kachelradiateur is.
    ik had eerst defecte waterpomp.
    Dan heb ik een lekke koppakking gehad(joint de culasse)
    omdat ze vergeten waren de thermostaat te vervangen.
    Ik heb wel nog het volgende probleem wanneer de ventilator aangaat van de motor koeling
    op 92 graden dan blijft deze draaien hij gaat niet meer uit.
    Misschien is dit omdat de verwarming slecht werkt omdat de kachelradiateur verstopt zit.
    Ik heb zelfs ander dashboard moeten steken omdat de meter niet meer juist werkte.
    Meter gaf te hoge temperatuur aan.

    #18179256

    Weet je zeker dat ie een te hoge temperatuur aangaf??.

    Koelvin hoort pas bij 98 a 102 graden aan te slaan.
    of heb je een verkeerde thermoschakelaar erin zitten??

    De kachel zou gewoon goed warm moeten zijn trouwens, deze moet al warmte geven als de meter in het blauw staat.

    Mocht je een Astra hebben met TC4EE1 / X17DT Isuzu dieselmotor, dan kan het heel goed zijn dat de koelradiateur verstopt zit, dat is ook wel een kwaal bij deze motoren.

    Willem

    #18179257

    @wim-v6 wrote:

    Weet je zeker dat ie een te hoge temperatuur aangaf??.

    Koelvin hoort pas bij 98 a 102 graden aan te slaan.
    of heb je een verkeerde thermoschakelaar erin zitten??

    De kachel zou gewoon goed warm moeten zijn trouwens, deze moet al warmte geven als de meter in het blauw staat.

    Mocht je een Astra hebben met TC4EE1 / X17DT Isuzu dieselmotor, dan kan het heel goed zijn dat de koelradiateur verstopt zit, dat is ook wel een kwaal bij deze motoren.

    Willem

    de meter stond tegen het rood.
    het is geen Isuzu motor maar Opel motor.
    De garagist heeft nieuwe besteld toen hij koppakking heeft gedaan.
    is dan ook mogelijk dat je geen warmte hebt als koelradiateur verstopt zit ?
    Maar dan zou de motor toch niet gekoeld worden als de koelradiateur verstopt zit en de motor te warm komen ?
    Maar de motor voelt niet heet aan na 60km gereden te hebben.

    #18179258

    nope, Kachelradiateur staat daar los van, deze moet vrijwel na korte tijd al lauwe lucht gaan geven.
    Doet mijn dieseltje (Isuzu 1.5Turbo Diesel) al als ik het blokje om ben.

    ik ga er van uit dat de oude meter dan toch kapot is, maar dan is het raar dat de koelvin direct gaat draaien bij 90 graden..

    Willem

    #18179259

    @wim-v6 wrote:

    nope, Kachelradiateur staat daar los van, deze moet vrijwel na korte tijd al lauwe lucht gaan geven.
    Doet mijn dieseltje (Isuzu 1.5Turbo Diesel) al als ik het blokje om ben.

    ik ga er van uit dat de oude meter dan toch kapot is, maar dan is het raar dat de koelvin direct gaat draaien bij 90 graden..

    Willem

    dus kan er wel van uitgaan dat de Kachelradiateur verstopt zit omdat ik geen warmte heb?
    Wat ik wel heb opgemerkt is dat het koelwater in het expansievat een bruin kleur heeft .

    Kan het Water in het expansievat bruin worden omdat de Kachelradiateur verstopt is?

    #18179260

    Reken dr maar op dat het koelwater jaren oud is en dus veel vuil in het water zit.
    En dan kan de kachelradiateur verstopt gaan zitten.

    Ik vervang mn koelwater 1x per jaar/2 jaar, dan blijft het schoon en raakt er ook niks verstopt.

    Rik :)

    #18179261

    @KadAstra-EF wrote:

    Reken dr maar op dat het koelwater jaren oud is en dus veel vuil in het water zit.
    En dan kan de kachelradiateur verstopt gaan zitten.

    Ik vervang mn koelwater 1x per jaar/2 jaar, dan blijft het schoon en raakt er ook niks verstopt.

    Rik :)

    Het koelwater is 5 maand geleden af geweest voor de koppakking die ze hebben
    vervangen in de garage.
    Maar kwaad zal al geschied zijn daarvoor waardoor de kachelradiateur verstopt zit
    en na het verversen van het koelwater omdat de koppakking moest vervangen worden zal het terug vuil geworden zijn omdat er vuil in de kachelradiateur zit.
    Als de motor niet te heet wordt na 60km rijden kan ik er dan vanuit gaan dat de koelradiator
    niet verstopt zit ?

    #18179262

    Ik zou eerst maar eens kijken of de kachel kraan wel echt open en dicht gaat. De plastic pennen breken heel makkelijk.

    #18179263

    warm koud klep, kun je horen als je m vlot draait, hoor je m dicht op open gaan..

    Kachelkraan heeft deze niet meer, Koelwater stroom ALTIJD volledig door de kachelradiateur.

    Willem

    #18179264

    @wim-v6 wrote:

    warm koud klep, kun je horen als je m vlot draait, hoor je m dicht op open gaan..

    Kachelkraan heeft deze niet meer, Koelwater stroom ALTIJD volledig door de kachelradiateur.

    Willem

    wanneer ik de warm koud klep vlug van de warme stand naar de koude stand draai
    dan hoor ik een klik op einde.

    wanneer ik de warm koud klep vlug van de koude stand naar de warme stand draai
    dan hoor ik geen klik op einde.
    Is dit normaal dat geen klik hoor op einde als ik de warm koud klep vlug van de koude stand naar de warme stand draai ?

    wat is de Kachelkraan?

    #18179265

    Klopt, naar warm hoor je vrijwel niks, maar met de ventilator in hoogdte stand hoor je wel de stroming veranderen..

    Willem

    #18179266

    @wim-v6 wrote:

    Klopt, naar warm hoor je vrijwel niks, maar met de ventilator in hoogdte stand hoor je wel de stroming veranderen..

    Willem

    Klopt de stroming hoor ik veranderen.

    Als de warmte koude kraan werkt en ik heb geen verwarming en de kachelradiator staat vrij van de koelradiator dan kan ik er wel vanuit gaan dat de kachelradiator Verstopt zit?
    Hoe kan ik weten of de koelradiator verstopt zit met vuil?

    #18179267

    Word de motor bij Flinke belasting te warm…

    Willem

    #18179268

    @wim-v6 wrote:

    Word de motor bij Flinke belasting te warm…

    Willem

    na 64km rijden aan een stuk zonder te stoppen
    voelt de motor niet heet aan ,als je met je hand aan de motor voelt.
    bij opendraaien van de dop van het expansievat is heel klein beetje druk .
    wel is het zo dat de ventilator aan gaat op 92 graden en blijft draaien aan een stuk.
    wanneer de kachel aan staat en in de hoogste stand dan gaat de meter 95 graden maar niet meer.
    wanneer de kachel op de warm stand staat en in de hoogste stand en dit vanaf wanneer
    ik de motor koud start dan duurt even wat langer vooraleer de ventilator aan gaat.

    #18179269

    Heb nu hetzelfde probleem.
    Kachel word helemaal niet warm. Luchtstroomomschakeling hoor ik goed, maar zodra ik van koud naar boven draai dan gaat er wat in het dashboard tikken.. Tikt Onderin achter bij het middenconsole…..het is bij het opendraaien van koudste stand naar de warme stand, dan begint het te tikken…draai ik weer naar laagste stand dan houd die op.
    Airco zit wel op mijn auto, maar die werkte al niet vanaf het begin

    Duidt dit op een kapot onderdeel? Rare was dat die pas in een keer wel weer verwarmde, maar nu niet meer.

    #18179270

    @ FK sport, Astra-G of niet??

    Willem

    #18179271

    @wim-v6 wrote:

    @ FK sport, Astra-G of niet??

    Willem

    Ja klopt, Astra G OPC
    In de middenconsole net achter de asbak zit wat te tikken (dit tikt als ik de kachel van de laagste stand net wat opendraai)

    #18179272

    Jij hebt airco, en dus een kachelkraan, die zal je wel horen.

    Willem

    #18179273

    @wim-v6 wrote:

    Jij hebt airco, en dus een kachelkraan, die zal je wel horen.

    Willem

    Gisteren tikte het nog wel, maar komt wel warme. Lucht :)

    Betekend dat de kachelkraan het aan het begeven is? Of waar kan dat getikt vandaan komen?

    #18179274

    die kans is aanwezig, heb je handbediend of ECC???

    Willem

    #18179275

    @wim-v6 wrote:

    die kans is aanwezig, heb je handbediend of ECC???

    Willem

    Handbediend, bij opendraaien gaat die dus tikken, en soms houd die ook na verloop van tijd wel op met tikken.

    #18179276

    @wim-v6 wrote:

    Word de motor bij Flinke belasting te warm…

    Willem

    Willem,
    een groot stuk rijden in 1 keer zonder te stoppen vb: 64km
    zie vorige post is dit Flink belasten van de motor?
    zo niet hoe doe ik dit het best?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.