Vervangen olie- en brandstof filter Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Vervangen olie- en brandstof filter Astra

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Hallo,

Heb zelf een recente Corsa, mijn dochter heeft een Astra 1.3 CDTI bj 2005 waarvan ik beide filters vervangen. Waar het brandstoffilter zit is duidelijk, maar waar zit het oliefilter eigenlijk. Zie naast de olie vulopening wel een plastic kap zitten. Moet ik nog speciale handelingen verrichten om beide filters te vervangen? moet het brandstof filter eerst gevuld worden of de brandstof er zelf ingepompt als het filter gemonteerd is?

daar zit idd de olie filter , en die dop kan je gewoon los draaien, hou er wel een doek bij want het kan wat morsen.
    Ga je ook de olie vervangen of echt alleen de filters ?

weet namelijk niet of je die oliefilter los moet gaan halen zolang het blok nog vol olie zit,
    normaal haal je blokl leeg en doe je dan rustig de rest.

Gr,

Bakker

Thx, ga vanzelfsprekend de olie vervangen, heb Shell synthetic oil 5-40W gezien bij de Action €5,99/l.maar wil alle tegelijk doen als ik toch al smerig ben.

De action shell Olie zijn alleen de verpakkingen van shell er zit techno olie in

ik zelf zou geen action olie kopen hor!!

Tja ben zelf geen voorstander van de action olie maar goed kan niet in je budget kijken , maar koop het anders online dan het je goede merken olie voor minder geld. maar nogmaals kan niet in je budget kijken en als jij niet meer hebt of over hebt moet je het gewoon doen , het smeert wel maar zal het dan wel vaker vervangen.
    @ma roos wrote:

Thx, ga vanzelfsprekend de olie vervangen, heb Shell synthetic oil 5-40W gezien bij de Action €5,99/l.maar wil alle tegelijk doen als ik toch al smerig ben.

Of haal voor een paar tientjes een compleet onderhoudspakket bij fsrs-opelwebshop.nl dan heb je originele delen net als gewoon olie van de dealer voor een nette prijs.

Ik geloof 90 euro ofzo voor een complete set.

5 liter originele GM Dexos 2 olie kost 40 euro. Goede kwaliteit, zeker benodigd voor dieselmotoren waarbij veel vervuiling optreedt. Neem dat alsjeblieft aan en bezuinig die paar euro er niet op.

Het oliefilter kan eruit terwijl je olie er nog inzit, dat is geen punt. Het vaatje is leeg bij stilstand / koude motor. Gebruik een nieuw koper ringetje bij de vulbout en hard aantrekken. Ik dacht laatst ook goed te hebben gedaan, maar hij druppelde er toch op..

Voor wat betreft brandstoffilter, deze eruit halen, niet leeg laten lopen in het filterhuis, want daarmee drupt dus ook vuile diesel terug. JE moet het filterhuis weer afvullen met diesel, anders start de auto niet(Zoveel krijgt de auto niet opgepompt) en kan zelfs je brandstofpomp stuklopen.

De rubbere ringen van het filterhuis vervangen met de rubbers die bij het nieuwe filter zitten, en deze heel goed monteren en luchtdicht afsluiten, anders krijg je lucht in het systeem en startproblemen..

Allemaal heel simpel te doen, maar het behoeft wel even wat aandacht en nauwkeurigheid..

Ik raad ook het FSRS-opelwebshop.nl onderhoudspakket aan zodat alles netjes vervangen en schoon is.

Heb het advies gevolgd en een onderhoud set bij FRS WEBSHOP besteld voor €89, gratis verzending. Nog een vraag, de auto staat nu op oprijplaten, Het is een tapse aftap plug, heb inmiddels een tapse torx T40 gekocht, maar de plug ziet er niet fris uit. Eer ik verder ga, heeft de plug een linkse of rechtse schroefdraad?

Normale draad. Zitten normaal niet zo heel vast.

Mail van FSRS gekregen met afbeeldngen van oliefilters, zijn 2 verschillend types mogelijk, 1 met nippel en 1 zonder. De goede aangekruist en bestelling ontvangen (SERVICE!) Aftapplug idd naar zn $%## waarschijnlijk vorige eigenaar. Naar de KLU hobbyclub gereden, op de brug, en advies om de rondingen weg te slijpen en met steeksleutel toch open gekregen. Werkt toch 10X makkelijker. Zat een interieur filter bij die hebben ze er ook maar even ingezet en remvloeistof vervangen. Mooi apparaat hebben ze daarvoor. Van je oud collega’s moet je het maar hebben koste me wel een rondje in de kantine. Moet gewoon de onhandige vrouw uithangen….

Lekker hoor, dat scheelt. Brandstoffilter ook gelukt? Blij dat we konden helpen!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.