Ook mijn Astra moet er aan geloven; Bij volledige belasting (187pk/392nm) slipt de koppeling door en schiet de auto hoger in de toeren waarna deze weer terug zakt. De ervaring leert dat de koppeling dan meestal nog 5.000-10.000km heeft waarna deze helemaal op is en je niet meer kunt koppelen. :???:
Omdat het vliegwiel ook wat trillingen heeft wil ik deze gelijk meenemen, iets wat sowieso geen overbodige luxe is bij het vervangen van de koppeling. Nu heb ik de keuze tussen LuK (origineel) en Sachs. Iets in me zegt dat ik voor Sachs moet gaat, op één website heb ik het complete pakket (koppelingsset incl. druklager en vliegwiel) gezien voor 735 euro. Een set van LuK kost daar 599 euro. Waar zit het prijsverschil in? Is de set van Sachs daadwerkelijk beter? Hieronder vind je wat meer informatie.
http://vliegwiel-store.nl/contents/nl/p28_Luk_415024110_624322633_.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://vliegwiel-store.nl/contents/nl/p230_Sachs_2294000296___3000990282_.html” onclick=”window.open(this.href);return false;