vervangen achterveren>gelukt, maar nog een vraag

Forumindex Forums Modellen Manta vervangen achterveren>gelukt, maar nog een vraag

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17649756

    Veren zakken nog wel ietsje in (afhankelijk van de kwaliteit), maar niet zoveel.

    Aantal ringen geeft niet aan hoeveel de verlaging is. Het ligt aan de manier waarop ze gewikkeld zijn.

    De hoogte van de veren (als ze naast de auto liggen) is ook geen garantie van het aantal cm verlaging.

    Wel zijn verlagingsveren altijd korter (als ze naast de auto liggen) dan de originele veren die eronder zaten.

    Zie hier verschillende verlagingsveren:

    De rode zijn G&M verlagingsveren van -6cm
    De middelste gele zijn Apex verlagingsveren van -6cm
    De rechtse gele zijn Apex verlagingsveren van -4cm

    Allen voor de achter-as!!

    G&M -6cm:

    Apex -6cm

    Apex -4cm:

    #17649757

    ik heb 1 oude achterveer los liggen. Kan ik op een of andere manier dan meten welke hoogte/verlaging ik moet hebben om dezelfde hoogte als eerst te krijgen?

    #17649758

    Ik heb even foto’s toegevoegd in m’n vorige post.

    #17649759

    zie zo niets op de oude veer. Is nogal vies. Zijn wel volgens mij gewoon zwart. Is het dan de originele veer?
    Kan het zijn dat de achterveren van de B1 anders zijn dan die van de B2?
    Die ik er onder gezet heb, zijn namelijk 2e handse en het was niet helemaal zeker of ze van een B2 kwamen.

    #17649760

    Origineel b1 of B2 maakt volgens mij niets uit, behalve die van de GT/E of GSI, want die zijn 2-3 cm lager.

    De belangrijkste vraag is:

    Wat wil je?

    Moet hij lager, omdat het mooier is?
    Wil je hem iets stugger hebben, omdat je een betere wegligging wilt?

    #17649761

    origineel gepost door postbusmanta
    Veren zakken nog wel ietsje in (afhankelijk van de kwaliteit), maar niet zoveel.

    Aantal ringen geeft niet aan hoeveel de verlaging is. Het ligt aan de manier waarop ze gewikkeld zijn.

    De hoogte van de veren (als ze naast de auto liggen) is ook geen garantie van het aantal cm verlaging.

    Wel zijn verlagingsveren altijd korter (als ze naast de auto liggen) dan de originele veren die eronder zaten.

    Zie hier verschillende verlagingsveren:

    De rode zijn G&M verlagingsveren van -6cm
    De middelste gele zijn Apex verlagingsveren van -6cm
    De rechtse gele zijn Apex verlagingsveren van -4cm

    Allen voor de achter-as!!

    G&M -6cm:

    Apex -6cm

    Apex -4cm:

    Heb je goeie ervaring met Apex?

    #17649762

    origineel gepost door postbusmanta
    Origineel b1 of B2 maakt volgens mij niets uit, behalve die van de GT/E of GSI, want die zijn 2-3 cm lager.

    De belangrijkste vraag is:

    Wat wil je?

    Moet hij lager, omdat het mooier is?
    Wil je hem iets stugger hebben, omdat je een betere wegligging wilt?

    Ik wil voor en achter ongeveer even hoog, zoals het was. Heb de achterveren vervangen, omdat er 1 gebroken was.

    Heb ondertussen geregeld dat ik ze kan ruilen.
    Als ik jouw verhaal goed begrijp heb ik nu waarschijnlijk GT/E ipv GSI veren.

    #17649763

    wat ik denk is dat postbusmanta bedoelt dat de GT/E en GSI 2-3 cm lager zijn als bv een berlinetta.

    ook een vraag van mij: ik heb nu een -60 setje rondom gemonteerd. maar hoeveel zakt het nog in? rijd nu 4 dagen mee. en moet gewoon een stuk lager;)

    #17649764

    Ik heb goede ervaring met -4cm Apex.

    Ze zijn mooi progressief.

    Enige nadeel is dat de coating niet heel lang mooi blijft.

    Ik bedoel inderdaad dat zowel de GT/E als de GSI veren lager zijn dan bijv een B1 Berlinetta of een B2 1.8S.

    #17649765

    origineel gepost door Bug Killer
    wat ik denk is dat postbusmanta bedoelt dat de GT/E en GSI 2-3 cm lager zijn als bv een berlinetta.

    ook een vraag van mij: ik heb nu een -60 setje rondom gemonteerd. maar hoeveel zakt het nog in? rijd nu 4 dagen mee. en moet gewoon een stuk lager;)

    Ik zou nooit lager willen dan -6cm. Daar is in nederland niet meer mee te rijden.
    Laat eens een foto zien.
    Hoe weet je zeker dat dit een set was van -6cm? Nieuw uit doos?

    #17649766

    set nieuw gekocht als -60 set rondom. rijd dan nogwel op orginele velgen/banden. maar heb nog nooit ergens de grond geraakt…

    zal vanmiddag wel even foto’s maken

    #17649767

    origineel gepost door postbusmanta
    Ik heb goede ervaring met -4cm Apex.

    Ze zijn mooi progressief.

    Enige nadeel is dat de coating niet heel lang mooi blijft.

    Ik bedoel inderdaad dat zowel de GT/E als de GSI veren lager zijn dan bijv een B1 Berlinetta of een B2 1.8S.

    Wat voor schokbrekers heb/had je bij de -4 apex?

    #17649768

    Gele koni’s van standaard lengte.
    Ingesteld op z’n slapst :thumbup

    Was nog behoorlijk comfortabel bij normaal weggedrag.

    Als je ging stampen deed alles prima z’n werk :thumbup

    #17649769

    hier de foto van mijn manta met 60/60 set

    #17649770

    Mooie hoogte toch?

    #17649771

    Als ik dit zo lees dan moet ik ooit toch een keer een setje GTE/GSi veren op de kop zien te tikken, voordat ik overga op Koni geel enzo.

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.