Vervangen achterlicht Zafira 2002 – 1.6 16V

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Vervangen achterlicht Zafira 2002 – 1.6 16V

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    patricksmout
    Deelnemer

Het linkerachterlicht van mijn Zafira heeft een aanrijding met een vuilniscontainer niet overleeft.

Het vervangen van een achterlicht zou redelijk eenvoudig zijn (10 minuten werk, althans dat heeft mij men vertelt).

1) Kan iemand mij een beknopte beschrijving geven hoe ik hiervoor tewerk moet gaan?
    2) Heb ik de keuze om enkel het glas te vervangen of moet altijd het volledige achterlicht vervangen worden? Het licht zelf is niet bechadigd, enkel het glas is stuk.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Patrick

midnight black
    Deelnemer

Hallo,

Unit moet compleet vervangen worden: het glas zit aan het huis vastgelijmd.
    In kofferbak linker deurtje verwijderen met kruisje erop.
    Vervolgens isolatiedeken een stukje terugtrekken.
    Stekker van de unit losnemen
    2 grote witte moeren losdraaien
    Nu kun je de unit naar buiten toe er uit pakken.
    Montage omgekeerd.

Als het gelukt is willen we nog graag :kewlpics van de auto en even een leuk verhaal over wie je bent en of je de Zafira voor de hond hebt of iets anders :jerry

patricksmout
    Deelnemer

Bedankt voor je reactie. Ga ik morgen van naderbij bekijken maar dat moet wel lukken.

De Zafira is in 2002 gekocht als gezinswagen ter vervanging van een Opel Vectra van 1990. In 2002 naar de dealer gestapt met de bedoeling een Astra break te kopen. Na de 4-deurs vectra had ik echt wel nood aan iets wat ook gebruikt kon worden om wat grotere spullen in te vervoeren. In de toonzaal in de Zafira gaan zitten en meteen verkocht aan de wagen. Tot op heden helemaal geen spijt van de aankoop ondanks wat problemen met de vernislaag van de lak. Lijkt erop dat deze niet goed ingebakken is.
    Ook de motor (1.6V) is wat aan de lichte kant. Doet behoorlijk wat toeren en echt vinnig is de wagen niet. Al bij al toch wel tevreden – verder nog geen problemen mee gehad.

Enkele jaren geleden is de Zafira nu de 2e wagen geworden (voor mijn vrouw, die voorheen een Corsa had). De 1e wagen is nu een Renault Grand Scenic (firmawagen). Tot op heden ook 100% tevreden over die wagen.

mvg,

Patrick

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.