Verstuivers vervangen Z17DTH

Forumindex Forums Modellen Astra Verstuivers vervangen Z17DTH

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258757

    Beste medeweggebruikers,

    Ik wil mijn verstuivers alle 4 gaan vervangen. Op welke dingen moet ik letten hierbij?
    Sowieso nieuwe rubberen ringen, maar voor de rest?
    En hoe zitten de verstuivers eigenlijk vast in de cilinderkop? Enkel door die rubberen ring?

    Alvast bedankt!

    #18154586

    Dit is een aardig klusje. Je moet zowiezo 2 keer de 4 dekseltjes hebben in het kleppendeksel voor afdichting van de verstuiver. Dan heb je 4 brandplaatjes nodig voor onder de verstuiver, de 4 O ringen die halverwege om de verstuiver zitten.
    De verstuivers zitten onder het kleppendeksel gemonteerd met een hefboompje en 1 bout.
    Goed de gaten schoonmaken onderin, ik heb het gedaan met een lange schroevendraaier en een stukje stof opgeplakt. De gaten zijn nogal diep namelijk.
    En natuurlijk de kleppendekselpakking niet vergeten king:
    Je bent er toch zeker een uurtje of 3 a 4 mee bezig. Is behoorlijk hoop schroefwerk.

    #18154587

    @ Klopper.

    Ik heb nog een nieuwe klepdekselpakking liggen voor een Z17DTH.
    Pm me maar als je er interesse in hebt.

    Gr
    Stefan , die laatst tijdens de breda meeting onder de motorkap heeft gekeken naar de koel slangen bij je Astra.

    #18154588

    Die brandplaatjes zijn zeker die koperen vierkante plaatjes?
    De 4 dekseltjes zien er nog goed uit, dus ga proberen die opnieuw te gebruiken.


    @Stefan
    : hoeveel wil je voor de pakking hebben?

    #18154589

    Net de verstuivers vervangen. Alleen draait de auto niet zoals het hoort. Het klinkt alsof hij op 3 cilinders draait en de kilometerstand is veranderd in rare codes 00FFFFFF en dergelijke. Moeten de verstuivers toevallig niet ingeprogrameerd worden, alszijnde dat ze vervangen zijn?

    #18154590

    Nah, het is gelukt. Een van de nieuwe verstuivers was dus kapot. Deze vervangen door een oude, en wat blijkt nou; heb ik hem vervangen door de enige gare verstuiver in de set. Heel de middag dus voor niets aan het rommelen geweest.
    Kapotte nieuwe verstuiver gaat morgen terug voor een andere.
    Moet er wel bij zeggen, als je het gereedschap bij de hand hebt, en weet wat er los moet, dan is de klus in een uurtje gedaan. Korter gaat gewoon echt niet lukken…

    #18154591

    ook weer met moment vastgezet? (of is dat bij dit type motor niet nodig?)

    #18154592

    en moeten ze ingeleerd worden? bij sommige moet dat

    #18154593

    Is op moment aangezet. 40nm, losdraaien, 32nm.
    Ze hoeven niet ingeleerd te worden volgens mij, maar kan het mis hebben.

    #18154594

    inleren hoeft niet.

    Willem

    #18154595

    4 verstuivers vervangen, nog steeds genagel… nondejuu…

    #18154596

    Dat genagel is gewoon hor bij een Z17DTH eveneens de andere commerail diesels .

    Luister maar eens naar die van een ford .

    #18154597

    Vind het wel lekker Rauw klinken als je in neutraal gasgeeft, dan bij +/- 2000 a 2500 toeren gaat ei er aan rukken, en bigint ie te nagelen of het een lieve lust is.
    en moderne diesels willen wel rammelen (nagelen) koud.

    je moest eens luisteren naar de koude start in de winter van een Nieuwe Volvo truck (euro5 en schoner), die gaan tekeer dat je denkt dat ie uit elkaar springt..

    De Benz Atego kan er ook wat van hoor, zelfs nu met 20 graden buiten, bij de koude start rammelt deze of het een lieve lust is.
    als je dan optrekt hoor je wanneer het kracht toerental (900 toeren) is bereikt bij optrekken de motor opeens harder rammelen, dan gaat ie ook ineens trekken.
    Hoort er allemaal bij.

    Willem

    #18154598

    Dus was het wel nodig om je verstuivers te vervangen ?

    #18154599

    Het erge tikken is weg, dus het heeft wel iets geholpen. Zal nog wel even de retour nakijken, kan nooit kwaad :)

    #18154600

    M’n collega kwam nog met een interessante theorie, alleen weet ik niet of dit van toepassing is op m’n dieseltje. Hij kwam ermee dat ’t misschien kan liggen aan te timing van de brandstofpomp en/of vervroeging.
    Niet al te lang voordat ik ‘m kocht is de distributie vervangen, dus kans dat hij er net een tandje naast staat ofzo?

    Ik weet’t verder niet, ik gooi alleen zijn theorie in de groep. Misschien dat iemand dit kan bevestigen / ontkrachten?

    #18154601

    Deze theorie gaat niet op voor deze motor. Aangezien het een commonrail systeem is. Deze pomp pompt alleen de diesel op druk en de ECU bepaalt wanneer er wordt ingespoten.

    #18154602

    Inderdaad, de Dieselpomp is nu enkel nog een Opvoerpomp, geen getimede dieselpomp.

    De Verstuivers van de Commonrail injectoren worden net als bij de Meeste moderne benzine motoren onafhankelijk gestuurd, door de electrische motorstuurmodule (EDU).

    Willem

    #18467369

    Hoi hoi weet iemand het aanhaal moment van de verstuiver bouten van een Astra 1.6 doel bj 2015 Thanks zover

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.