Verstelbare panhardstang

Forumindex Forums Modellen Manta Verstelbare panhardstang

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265006

    Vanwege mijn verlaging raakt mijn uitlaat nu de panhardstand. Tijd voor een verstelbare dus. Weet iemand waar ik deze kan kopen of wie deze voor mij kan maken? Ik heb er zelf namelijk niet het gereedschap voor.

    #18226677

    Is vrij eenvoudig te maken hoor

    Doorslijpen
    Draadstang aan het ene eind lassen
    Moer op het andere

    ( wel stukje van een eind inkorten)

    En.. Viola

    #18226678

    @Ghanz wrote:

    Is vrij eenvoudig te maken hoor

    Doorslijpen
    Draadstang aan het ene eind lassen
    Moer op het andere

    ( wel stukje van een eind inkorten)

    En.. Viola

    Nadeel is alleen dat ik niet de beschikking heb over een lasapparaat, ben dus op zoek naar iemand die er eentje heeft of er een kan maken :thumb

    #18226679

    Ik denk dat een verstelbare panhardstang je niet gaat helpen met de uitlaat.
    Een verstelbare panhardstang zorgt ervoor dat je de as weer recht onder de auto krijgt nadat deze is verlaagd.
    De originele panhardstang drukt je achteras namelijk naar een van de zijkanten wanneer je je manta verlaagd. Daarom heb je dus een kortere stang nodig om die verschijnsel op te heffen.
    De uitlaat zal nog steeds tegen je stang aankomen. Misschien dat je met buigen van de uitlaat wat meer kunt bereiken.

    #18226680

    Of een iets sterkere stang (massief) op de uiteinden lassen en een flauwe bocht er in buigen. Is sterk zat, en het uitlaat probleem is weg. Ik ben die stangen wel tegen gekomen kant en klaar, maar waar?

    #18226681

    Ah, 1 gevonden. Weliswaar voor een kadett, maar volgens mij is de bevestiging hetzelfde en de lengte zal niet te veel verschillen, dus met het schroefdraad zal het lengteverschil wel op te vangen zijn. Bochtje erin buigen, en een soort van klaar?

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/oldtimer-onderdelen/m777423547-verstelbare-panhard-stang.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18226682

    Hmm dat is wellicht het proberen nog waard.

    Ik ga dit weekend even op de brug kijken. Qua rijhoogte aan de achterkant zit ik nu goed dus dan moet ik de panhardstang maar aanpassen.

    #18226683

    terhoogte van de panhardstang de uitlaat ff flink warm(heet)stoken

    dan sla je daar ff een mooie bolling in
    ben je ook van het probleem af

    of stuggere rubbers als die ruimte er is
    wil bij een groep A uitlaat nog wel eens te weinig ruimte zijn
    bij verlaging ;)

    #18226684

    Ik heb het ophangpunt aan de kas voor de panhardstang een cm lager gemaakt, toen was probleem ook over en bij mij staat de stang nu ook wat horizontaler

    #18226685

    @mr-turbo wrote:

    Ik heb het ophangpunt aan de kas voor de panhardstang een cm lager gemaakt, toen was probleem ook over en bij mij staat de stang nu ook wat horizontaler

    Ook een goed idee. Moet je dan platen erop lassen of is dat te doen met de bestaande ophanging?

    #18226686

    je zou het zelfs op kunnen lossen zonder laswerk, @2000

    2 platen van redelijke dikte, deze voorzien van 2 gaten,
    een voor de oude bevestiging van de stang, en een voor de nieuwe.
    plaatje van een cm of 8 lijkt mij zo op de gok te volstaan

    vervolgens deze dus aan eenzijde, aan het chassis monteren, op het orginele punt,
    een vulbus ertussen monteren.
    en vervolgens de stang dus een gat lager monteren.
    of je draaid de boel dusdanig aan dat de platen wel wat scheef trekken..
    of je doet er even netjes 2 vulplaten bij tussen.

    #18226687

    Aangezien de uitlaat nog steeds tegen de uitlaat rammelt ben ik nog steeds op zoek naar een verstelbare panhardstang of iemand die deze kan maken!

    #18226688

    Hoe denk je dat een verstelbare gaat helpen bij het aanlopen van de uitlaat ?

    #18226689

    @mr-turbo wrote:

    Hoe denk je dat een verstelbare gaat helpen bij het aanlopen van de uitlaat ?

    De achteras zit ook te ver naar de bestuurderskant (en dus niet recht onder de auto) en bij het inkorten van de panhardstang zal de stang diagonaler staan en de uitlaat niet meer raken.

    #18226690

    Panhardstang even loshalen
    Dan de auto recht zetten.
    Dan even meten hart op hart op de gaten waar de panhardstang hoort

    Dan kan ik er wel 1 voor je op maat maken….

    Verstelbare zal ook wel lukken maar. Dan wordt t metteen n stuk duurder
    Met oog op aanschaffen materiaal enz..

    Panhardstangen heb ik nog zat liggen 1 op maat maken en versturen zijn de dikste kostten ook niet….

    #18226691

    Bedankt voor het aanbod. Ik zal eens gaan opmeten hoeveel er ongeveer af moet.

    #18226692

    Wat hoger zetten is ook beter met die mollenbulten in de bebouwde kom, zeker met meer dan twee man aan boord. ;)

    :jerry

    #18226693

    mocht dit nog actueel zijn
    wacht dan niet al te lang meer ;)

    ik ben aan het opruimen
    dus het zal niet heel lang meer duren voor m,n verzameling panhardstangen naar het oud ijzer verhuizen :shock:
    daarna geld m,n aanbod om voor n kleine vergoeding 1 op maat te leveren niet meer ;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.