VersnellingsBak vraag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum VersnellingsBak vraag

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266903

    Beste mensen,
    Binnenkort ga ik mijn versnellingsbak (laten) vervangen.
    Betreft Vectra C, GTS, 1.8 Z18XE uit 2005 met versn.bak F17C374.
    Nu ben ik links en recht aan het kijken voor een andere (gebruikte) en ik zie F17 C394, F17 W419, F17 W355, F17 W334 enz. van Astra, Zafira Corsa… van Benzine en Diesel modellen.
    Mijn vraag:
    1) maakt iets uit of C374, C394, W419 of W355 is (zolang maar F17 is)?
    2) maakt iets uit uit welke model deze komt (Astra, Corsa, Zafira of Vectra)?
    3) Maakt iets uit of die uit een Benzine of Diesel uito komt?

    Graag hoor ik jullie reacties.

    #18242291

    Het maakt niet zozeer uit waar die uit komt als deze maar bevestigingspunten heeft bovenop de bak. Zafira A, B, Astra G, H, Vectra C, Corsa D hebben het allemaal. Vectra B, Corsa C volgensmij niet altijd, Cors B, Astra F niet.

    Benzine of diesel maakt niet veel uit. Ik zou bij voorkeur een benzine bak pakken om dat deze minder belast is. C en W staat voor close of wide ratio dat is hoever de versnellingen uit elkaar liggen dus of je snel of langzaam op moet schakelen. Het getal staat voor de eindoverbrenging. Hoe lager het getal hoe minder toeren je moet maken om een bepaalde snelheid te halen. C394 en W419 zou ik niet doen aangezien je dan vrij hoog in toeren uitkomt bij 120km/h dus eigenlijk zelfde of minder dan C374 of W374 dus de 355 bakken kan ook.

    #18242292

    ok, weer wat geleerd, bedankt voor je info

    #18242293

    dat getal aan de achterkant is je eindverhouding.

    ik zou geen dieselbak achter je 1.8 zetten, die is volgens mij veel te zwaar.

    hoe hoger het getal achter de C of de W, hoe meer toeren je draait bij 120 km/h
    een W419 zit bv achter een 1.6 16v

    de C en de W wil zeggen Close of Wide ratio
    een Wide ratio rijdt rustiger dan een Close ratio.

    mijn voorkeur zou uitgaan naar een W394 die er origineel ook achter hoort.
    dan rij je ongeveer met 2800 rpm 120 km/h op de snelweg.

    #18242294

    dat helpt om gericht te kunnen zoeken,
    bedankt

    #18242295

    Leerzaam topic!!

    Maar schakelt de Close bak niet prettiger dan een Wide bak omdat de schakel wegen korter zijn? Of heeft dat alleen met de snelheid van de bak te maken. Mijn 1.6 schakelt bijvoorbeeld sneller dan de Omega v6 van mij pa.

    #18242296

    Beweging van de pook door de bak heen heeft niks met de Verhoudingen te maken.
    Je kan een Zf/Opel FWD bak niet vergelijken met een Getrag RWD bak.

    dat zijn 2 heel andere stukken engineering.

    Willem

    #18242297

    @remutr wrote:

    Leerzaam topic!!

    Maar schakelt de Close bak niet prettiger dan een Wide bak omdat de schakel wegen korter zijn? Of heeft dat alleen met de snelheid van de bak te maken. Mijn 1.6 schakelt bijvoorbeeld sneller dan de Omega v6 van mij pa.

    nu heb ik een vectra b z18xe met W394 bak en die rijdt 2800 rpm bij 120 km/h
    hiervoor had ik een vectra b x16xel met W419 bak en die rijdt al 3300 rpm bij 120 km/h

    bij de corsa c van ons maar niet te spreken met bijna 4000 rpm bij 120 km/h
    dat is wel leuk om te scheuren, maar voor lange afstanden echt niet tof.
    terwijl het maximum koppel van een z18xe wel rond de 4000 toeren ligt.

    welke bak waaronder ligt:
    http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18242298

    @sw_reijnders wrote:

    dat getal aan de achterkant is je eindverhouding.

    ik zou geen dieselbak achter je 1.8 zetten, die is volgens mij veel te zwaar.

    hoe hoger het getal achter de C of de W, hoe meer toeren je draait bij 120 km/h
    een W419 zit bv achter een 1.6 16v

    de C en de W wil zeggen Close of Wide ratio
    een Wide ratio rijdt rustiger dan een Close ratio.

    mijn voorkeur zou uitgaan naar een W394 die er origineel ook achter hoort.
    dan rij je ongeveer met 2800 rpm 120 km/h op de snelweg.

    Hij heeft nu een C374, dus ik zou niet voor een W294 gaan.

    #18242299

    Via de bijlage kom je op 1 motor type 2 soorten bakken tegen.

    #18242300

    Ik heb in m’n B Corsa een CR 374 bak met een WR tandwiel op de 5de zitten van 0,707. Dit is dus nog een korte bak in de 1~4 en een lage toeren versnelling in de 5. Misschien is zoiets een optie? Ik rij nu net geen 3000rpm bij 120km/h. En dat op een 1.4 16v van een whopping 90pk.

    #18242301

    @Haasje17 wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    dat getal aan de achterkant is je eindverhouding.

    ik zou geen dieselbak achter je 1.8 zetten, die is volgens mij veel te zwaar.

    hoe hoger het getal achter de C of de W, hoe meer toeren je draait bij 120 km/h
    een W419 zit bv achter een 1.6 16v

    de C en de W wil zeggen Close of Wide ratio
    een Wide ratio rijdt rustiger dan een Close ratio.

    mijn voorkeur zou uitgaan naar een W394 die er origineel ook achter hoort.
    dan rij je ongeveer met 2800 rpm 120 km/h op de snelweg.

    Hij heeft nu een C374, dus ik zou niet voor een W294 gaan.

    tuurlijk wel

    een W394 is ook standaard geleverd achter een z18xe net als de C374
    de close ratio voornamelijk achter een sport ed. en de wide ratio achter de overige modellen.

    het is maar net wat je wil.
    sportief stadsverkeer of rustig snelweg verkeer.

    #18242302

    Nou, jongens, ik heb beetje op de “onderdelenlijn.nl” links en rechts gekeken maar die W394 bakken zag ik alleen bij Meriva, dus… ???

    #18242303

    de meriva/corsa d heeft verbazingwekkend ook dezelfde wielomtrek als een vectra.
    zitten grote wielen onder hoor!!!

    dus dat die dezelfde eindverhouding hebben op de versnellingsbak klopt dan ook.
    hangt allemaal aan elkaar samen.

    #18242304

    aha, zo dus…

    #18242305

    als alle baksteunen overeen komen, kun je volgens mij zo die bak gebruiken.

    wim-v6 heeft zich destijds aardig in versnellingsbakken verdiept, vraag het hem eens.

    #18242306

    kennen jullie ook F17W334,

    deze zou uit een Vectra C GTS Z18XE uit 2004 komen

    #18242307

    Die bestaat niet zover ik weet is de laagsmogelijk 355

    #18242308

    ik denk dat die darmee een 394 bedoeld mr niet goed heeft afgelezen.

    #18242309

    3,34 wr bak, kom je helemaal niet meer weg met zo’n zware auto met relatief licht motortje

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18242310

    dacht ik ook zo iets als lees fout.
    Heb ook gebeld om na te vragen maar hij beweert dat ie goed gelezen heeft.
    Vreemd dat ik deze (F17W334) nergens anders tegen kom, daar van mijn vraag…

    #18242311

    ergens hierboven heb ik een link geplaatst van opel-infos

    daar staan alle F17 bakken in en daar komt GEEN 334 in voor . . . denk dat die vent eens naar de opticien kan voor een nieuwe leesbril

    #18242312

    dat dacht ik ook :agent :D

    #18242313

    @ Niko,

    Wat doe je met je oude bak?

    (Ik heb namelijk de selectie-toren en bevestigingsbeugel nodig wat op de bak zit ;))

    #18242314

    @KRSA2000

    als zo ver is dan hoor je van mij

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.