Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Versnellingsbak probleem?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2011 om 21:07 #17239728
Hoi,
Mijn nieuwe motor loopt goed. Maar nu hebben we een probleem met de versnellingsbak of druklager? In ieder geval hij is monteur en wist ook niet 123 waar het aan zou kunnen liggen.
Ik zal proberen het probleem hier duidelijk te omschrijven..
1e stap motor starten en loopt goed.
2e stap koppeling intrappen en in de 1 zetten.
Na deze stap beginnen er rare geluiden te komen. Als ik de koppeling laat opkomen hoor ik een sissend geluid en kom dus ook niet vooruit!
We hebben toen de bak er onderweg gehaald en we konden niet zien dat er iets niet goed zat.
Het lijkt erop alsof hij de drukgroep niet goed ontgrendeld. Maar hoe kunnen we dit oplossen?3e stap Als de auto uit is kan ik gewoon in alle versnellingen komen en ook als de auto aan is kan ik in alle versnellingen komen.
Maar het gaat dus mis met het ontkoppelen van de koppeling.Ik hoop dat iemand ons kan helpen………
Groeten
Peter
7 augustus 2011 om 09:35 #17900934Gaat over een V8 Hummer?
7 augustus 2011 om 11:17 #17900935Dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden.
Het gaat op een Opel astra F x1.7dt.
7 augustus 2011 om 11:22 #17900936Kan meerdere dingen zijn hoor.
Inderdaad de Koppeling / Drukgroep / druklager
Versnellingsbak (de F17’s springen wel vaker kapot, zonder het gevoel in de pook te geven dat er wat mis is).
Aandrijfas niet goed in de bak gedrukt.Willem
7 augustus 2011 om 11:27 #17900937We hebben alles gemonteerd weer en toen de auto aan en ik kom vooruit en achteruit. Maar het sissende geluid blijft.
Is dat de druklager die af is? Of niet goed weer terug komt?
Peter
7 augustus 2011 om 11:32 #17900938Druklager.
Willem
7 augustus 2011 om 12:57 #17900939Bedankt willem.
Klopt het dat je deze er zo af kunt trekken?
Van de week haal ik een nieuwe maar kan je die er ook zo weer op drukken??Groeten
Peter
7 augustus 2011 om 13:05 #17900940je moet even het boutje van de hevel los halen, kan je de houder van het druk lager verder weg draaien.
Willem
7 augustus 2011 om 19:38 #17900941Gaat deze druklager passen? Volgens een aantal websites wel. zie de link.
http://link.marktplaats.nl/444583759″ onclick=”window.open(this.href);return false;Hij ligt al los. Hij bleek geknapt te zijn. Waarschijnlijk met het eruit halen van de oude motor.
Hij moet alleen nog even van de priesas af en dan de nieuwe erop.Groeten Peter
Ps Heel erg bedankt Willem.
Uitkomst plaats ik ook nog…… wordt vervolgd
7 augustus 2011 om 19:40 #17900942Jup
8 augustus 2011 om 09:22 #17900943Ik dacht het ook al te lezen dat hij wel zou passen op mijn priesas.
Wat wel vreemd is dat er op problemcar wordt gezegt dat hij niet past.
Dus dan begin ik weer te twijfelen.
Peter
8 augustus 2011 om 15:16 #17900944Is het zo dat voor de 1.4 1.6 1.7d & 1.7td dat je hievoor dezelfde druklager kan gebruiken?
Een nieuwe kost 69 euro bij brezan. En misschien dat ik hier nog een paar tientjes minder hoef te betalen.
Alle beetjes helpen. De nieuwe motor was ook al 400 euro.
Groeten
Peter
8 augustus 2011 om 16:25 #17900945400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.
Wanneer je je druklager bij Brezan haalt, ff opletten dat je een bepaald pinnetje verwijderd. Sorry dat dit een enigszins vaag verhaal wordt, het is al even geleden dat ik mijn blok heb gereviseerd, inclusief koppeling en druklager (voor F17-versnellingsbak), dus ik weet niet precies meer hoe het zat.
Het was in ieder geval zo dat ik, na montage van het nieuwe druklager, het remsysteem (en leidingen voor de koppeling dus) wilde ontluchten door een paar keer het koppelingspedaal in te trappen. Het pedaal werd heel snel keihard, tot een behoorlijke knal klonk en tussen de bak en motor olie weg droop. Motor weer van de bak af, terug gegaan naar Brezan, nieuw druklager gekregen (gratis ja ;) ) en hetzelfde verhaal. Opnieuw terug, nog een nieuwe gekregen en toen bleek dat ze in de handleiding waren vergeten te vermelden dat er een pinnetje moest worden verwijderd uit het druklager.
Volgens Brezan was dat pinnetje voor de Vectra wel nodig (raar verhaal, vond ik), en was het daarom niet vermeld.
9 augustus 2011 om 09:45 #17900946@RISL wrote:
400 voor een nieuwe motor? Dat is niet veel.
Wanneer je je druklager bij Brezan haalt, ff opletten dat je een bepaald pinnetje verwijderd. Sorry dat dit een enigszins vaag verhaal wordt, het is al even geleden dat ik mijn blok heb gereviseerd, inclusief koppeling en druklager (voor F17-versnellingsbak), dus ik weet niet precies meer hoe het zat.
Het was in ieder geval zo dat ik, na montage van het nieuwe druklager, het remsysteem (en leidingen voor de koppeling dus) wilde ontluchten door een paar keer het koppelingspedaal in te trappen. Het pedaal werd heel snel keihard, tot een behoorlijke knal klonk en tussen de bak en motor olie weg droop. Motor weer van de bak af, terug gegaan naar Brezan, nieuw druklager gekregen (gratis ja ;) ) en hetzelfde verhaal. Opnieuw terug, nog een nieuwe gekregen en toen bleek dat ze in de handleiding waren vergeten te vermelden dat er een pinnetje moest worden verwijderd uit het druklager.
Volgens Brezan was dat pinnetje voor de Vectra wel nodig (raar verhaal, vond ik), en was het daarom niet vermeld.
T gaat over een Astra-F deze heeft mechanische koppelings bediening, geen hydraulische
een Hydraulisch druklager is ook ruim 3x zo duur als die van deze Astra-F
willem
9 augustus 2011 om 13:24 #17900947Zo even een update.
De mensen van marktplaats willen het niet los verkopen. Dus ben ik naar http://www.mister-auto.nl gegaan. Daar heb ik 1 besteld voor 37 euro en wordt thuis bezorgd. Merk is LUK.
Bij de Brezan in Groningen vragen ze voor dit zelfde ding 69 euro zonder het te versturen. LOL
Als het allemaal gaat werken dan krijgen jullie weer een update.
Groeten
Peter
9 augustus 2011 om 15:47 #17900948Oeps, sorry.
Ging er vanuit dat iedere F17-bak een hydraulisch bediende koppeling zou hebben.9 augustus 2011 om 15:48 #17900949Alle astra’s F hebben een mechanisch bediende koppeling.
hydraulische koppeling vanaf:
Astra-G
Vectra-B
Omega-B (dacht ik)17 augustus 2011 om 13:24 #17900933Even een update.
Druk lager binnen gekomen vorige week. LUK 500032010.
Deze past niet…… En op mister-auto.nl staat dat hij wel past. Ik heb ze al gemaild.Dus toch naar de Brezan: LUK 500032110. Deze past wel.
Vanavond in monteren rijden met de opel.
Hij staat inmiddels al meer als 3 maand stil!!pffffff
Groeten
Peter
20 augustus 2011 om 11:25 #17900950Update.
De opel rijdt maar nog niet zonder lawaai in de versnellingsbak. Denk roest vorming op het vliegwiel.
Maar de remschijven zijn zo krom getrokken door het stilstaan. Dat hij nu bij de garage staat!!
De temperatuur liep na een 20 minuten rijden weer op naar de 100 graden dus ik heb ze gevraagd om daar ook naar te kijken….We zullen zien of het nog de moeite waard is…….
20 augustus 2011 om 12:19 #17900951Zit erwel koelvloeistof in? En zolang hij niet over de 100c gaat is ’t goed. Ergens rond 94c springt je thermostaat gewoon open en gaat ie pas koelen.
20 augustus 2011 om 12:31 #17900952Kromgetrokken remschijven door het stilstaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kromtrekken gebeurt meestal na een noodstop, als de remblokken op de schijven blijven staan waardoor de schijf ongelijkmatig afkoelt.
20 augustus 2011 om 20:36 #17900953Waarschijnlijk is de thermostaat stuk. Maar ze gaan eerst meten. Dus dat is ff afwachten.
Wbt de schijven: De auto heeft drie maanden stil gestaan. We hebben het niet over een week. We moesten de assen los draaien en daarbij moet je op de rem trappen. En als je schijven al heel erg roestig zijn dan gaat dat niet goed….
Ik had zelf geen zin meer tijd aan deze auto te besteden. Het heeft me al tijd genoeg gekost en de garages hebben vaak de juiste meet spullen.
Wat hebben we gedaan:
– motor kapot gereden
– nieuwere motot gekocht
– oude motor eruit
– nieuwe erin
– dan erachter komen dat je druklager kaopt is
– Toen reedt hij weer
– En werd vervolgens weer heel warmDus ik ben er een beetje klaar mee hij staat al stil vanaf 6 mei!!
:wtf
20 augustus 2011 om 20:48 #17900954Hey, mijn auto heeft een ruim jaar stil gestaan toen ik in Australië was en geen enkel probleem. Accu altijd netjes aan de druppellader en toen ik terug kwam (wat miste ik mijn wagentje toen enorm!), startte ze direct, direct rijden. Na een keer tanken en een klein servicebeurtje reed ze weer helemaal als nieuw.
Zonde dat je stopt met de reparatie.
20 augustus 2011 om 20:55 #17900955Ik stop met de reparatie. Maar ik laat het nu over aan vakmansen… Dus die mogen het onderzoeken waar het probleem zit.
Ik vermeld het nog wel overigens!
Groeten
Peter, en ik ga nu eerst een week op vakantie.
Even wat anders aan mijn hoofd.28 augustus 2011 om 09:48 #17900956Update.
Opel gaat naar Polen…..
Radiateur is verstopt waterpomp funtioneerd niet goed. Thermoschakelaar en temp sensor waren niet goed meer.
Al met al het wordt me te duur. Dus de opel gaat naar polen..
Ik heb nu een Peugeot 206 1.4 HDI gekocht.
Dus geen opel weer voor mij.
Groeten
Peter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.