versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra versnellingsbak

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

hallo

ik heb een opel astra 1.6 uit 1999
    nou is het probleem dat als ik gas geef er een zwaar zoemend geluid hoor als ik het gas los laat wordt het minder trap ik de koppeling in is het weg zet ik hem in zijn vrij en geef gas is het ook weg .( is in elke versnelling is het geluid aanwezig). de garagebedrijf zegt dat het geen kwaad kan. ik heb het idee dat het erger word

heeft iemand tips of oplossingen hiervoor

klinkt als een drukgroeplagertje …

mvrg Rob

Is ook mijn inschatting ja

[rquote=1919670&tid=146925&author=*Jurgen*]Is ook mijn inschatting ja[/rquote]

die man van de garage zij dat da niet was en dat het aan de bak zelf lag

kan het niet zo zijn dat het aan de lagers ligt van de assen
    ?
    kan het kwaad als ik zo door blijf rijden ?

m.v.g

dennis

Tja het kan natuurlijk ook wat anders zijn, maar dat is lastig inschatten zonder de auto te zien/horen

ligt aan je versnellingsbak ik heb het ook gehad ga maar op zoek naar een andere bak voordat hij in elkaar loopt want dat is bij mij gebeurd
    mijn auto had toen nog geen 80000 km gelopen toen het in december gebeurde dachten ook dat het het lager was maar niet dus lager was goed en heb ik over gezet op andere bak en nieuwe drukgroep en plaat erin en hij rijd weer als een nieuwe
    let wel op als de bak het begeeft dan lijkt het net of het het druklager is je hebt dan totaal geen druk meer maar het lijkt net of je aandrijfassen aan gort zijn (slaat dan tanden over )
    maar je bak vervangen is een leuk klusje waar een hoop tijd in gaat zitten ik ben zelf geen auto monteur maar het is mij ook gelukt en scheelt een hoop kosten en als je een airco hebt dan raad ik je aan om het van onder af te doen dan hoef je die leidingen in ieder geval niet los te gooien want dan moet je die ook nog laten af vullen
    succes er mee en als je vragen hebt effe een u2u sturen gr ferry

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.