verschillen z20lel – let en leh

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) verschillen z20lel – let en leh

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242934

    ey

    kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen een z20lel let en leh?

    dan heb ik t niet over t pk verschil

    maar vooral de motorische verschillen, of er andere turbo’s aan hangen of wat er evt intern anders is

    Marc

    #17937849

    LEL en LER zijn kwa turbosize gelijk. Alleen de software is anders. LET en LEH, geen idee van.

    #17937851

    LET is mechanisch aan LEL en LER gelijk maar grotere turbo

    LEH heeft zuigerbodemkoeling, grotere injectors, grotere 80mm luchtmassameter en weer betere turbo dan de rest.
    Aandrijfassen zijnanders tov zn kleinere broertjes.
    Heeft een dual mass vliegwiel omdat hij geen balansassen heeft, de rest heeft wel balansassen.
    Sterkste koppeling van allemaal.

    #17937852

    Wat is er aan de LEH turbo beter dan behalve dat die groter is? Ook glijlager toch?

    #17937853

    Lagers en keerringen zijn beter.

    #17937854

    Ok duidelijk.

    #17937855

    hmm ok dan

    dus als ik een LEL pak, daar een LEH turbo aanknoop,met grotere injectoren, en n directe luchtinlaat met grotere IC moet dit dus ook gewoon rond de 300pk opleveren?

    #17937850

    LEH heb ook betere zuigers de meeste dan…

    met de andere blokken zou ik het niet doen… max 260/270pk.
    zuigers zijn niet zo top.

    #17937856

    de vraag is ook niet voor mezelf,maar voor een klant bij mij op werk

    want we hebben een astra H gtc staan met een z20lel alleen wil die man rond de 250pk hebben ipv 170

    ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

    #17937857

    Er is boven zo juist vermeld dat je moet opletten met bepaalde motoren en vermogenswinst en de mechanische verschillen.

    Als er 40 veilige pk’s meer uitkomen dan mag hij denk ik wel blij zijn. Tenzij je er een vaste terugkerende klant bij wenst te hebben??

    Klinkt negatief, maar zonder motorische aanpassingen kun je verder tunen, dus richting de 250 wenselijke pk’s beter laten.

    Als er wat meer geld was uitgegeven aan een OPC ipv GTC. Dan had hij deze vermogens als standaard gehad.

    #17937858

    klopt

    maar er staat ook dat die intern gelijk is aan een LET, en die drukken makkelijk 250pk

    als er n andere turbo gemonteerd moet worden met evt software correctie is dat verder geen probleem

    #17937859

    ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

    lolwhut?

    #17937860

    @Baas J. wrote:

    ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

    lolwhut?

    Dat is wel knap, een coupe origineel met LEH geleverd…

    #17937861

    met een chipkuur kan de LEL 237pk krijgen, daar ben ik opgehouden want anders worden de operaties te duur en kon je idd beter een OPC kopen.

    De koppeling van de LEL kan ook maar 350nm (soms 360nm) max aan! dus die moet dan ook vervangen.
    het heeft geen nut om alles uit het blok te halen en met 280pk en met maar 350nm te rijden om de koppelingsplaten…

    #17937862

    235PK of 250 met een paar NM merk je in dagelijks verkeer niet eens echt.

    Zou gewoon net als Turbosix doen, zit je al heeeeeeel dicht aan OPC waardes.

    #17937863

    De OPC 3 heeft standaard trouwens maar 320nm.

    Kun je de klant niet beter naar een specialist sturen?
    (EDS, Klasen, Vmaxx, VDB of M-tech)

    Ps:
    ga je toch boven de 250pk moet je ook het onderstel aanpassen!
    bredere banden, grote remmen en misschien grotere wielen (ook de wintervelgen)

    Dan wordt je LEL qua kosten al een OPC maar kun je hem nooit verkopen voor de prijs van een OPC.
    zonde….

    #17937864

    Zelfde als het verhaal met mn BMW E36 328I. Waardestijging van een M3 presteren die eruit maar het is en blijft een 328i dus minder waard. Maar dan heb je wel een sleeper.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.