Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Verschillen rembekrachtigers….
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2011 om 10:11 #17234363
Onderwerpje ook al in het remmen gedeelte geplaatst, maar nog geen reactie en hier zitten toch de Kadett experts…;)
Ik vraag mij gewoon af of en hoeveel verschil er zit in een 1.8 8V GT rembekrachtiger of een 2.0 16V GSI rembekrachtiger? Aangezien dat het enige onderdeel is wat ik heb laten zitten met mijn ombouw naar 2 liter.

Het remt goed, maar ik heb wel het idee dat ik wat bijtkracht extra zou mogen verwachten sinds de rest van de rem upgrade. :hmmz
18 maart 2011 om 11:41 #17840053Moet je hard trappen om te remmen? Dan zou ik ‘m upgraden…
18 maart 2011 om 12:32 #17840054Hard trappen is een groot woord, het remt gewoon net zoals de originele 1.8 remmen. Ik ben bijna 2 meter en bijna 100 kilo, dus als ik stil wil komen te staan dan lukt dat moeiteloos.
Mijn vrouwtje aan de andere kant weegt amper 70 kilo en die vind hem niet spectaculair remmen. Ook niet slecht, heb er ook moeiteloos de APK mee gehaald…
Kijk, ik ben natuurlijk van die 20mm hoofdremcylinder naar 22mm gegaan, dus daar wat hefboom op ingeleverd en vervolgens naar volledig schijven rondom origineel 16V remmen gegaan. Ik heb het idee dat dit een beetje tegen mekaar weg streept.
Nou is die bekrachtiger toch al wat roestig, dus hij moet er toch een keer af, dus leek me wel een goed idee om gelijk een originele 16V bekrachtiger er op te zetten.
Was gewoon benieuwd of hier mensen er ervaring mee hebben of ideeen erover hebben hoeveel dit uit maakt.
18 maart 2011 om 13:04 #17840055ik had eerst bij mij een gewone van een 1.3 op zitten, remde ook goed( vond de tuv niet, en hadden nog geen cm gereden).
toen maar een van een 16v opgezet, en remde ook goed(vond de tuv ook, na geen cm gereden te hebben).
daarna 4 gaats turbo remschijven en klauwen geplaatst, en merk geen verschil.
terwijl ik iemand ken die dezelfde remmerij op zijn astra f heeft zitten, bijna door de voorraam vliegt als hij remt.
dus het zal veel aan de auto en de spullen liggen denk ik.
mijn astra h 1.8 remt echt als een mongool, en die schijven zijn iets kleiner dan van een turbo.
dus?????????????groeten.
18 maart 2011 om 13:10 #17840056Die van een 1.3 is het zelfde als een 1.8 welke ik nu heb als het goed is… Dus dat is dan het zelfde ‘verschil’… Maar het maakt dus geen ene malle piep uit??
:hmmz
Ik snap er geen bal van, hebben op werk een ranzige Caddy en die remt ook als een mongool….
18 maart 2011 om 20:51 #17840057Hoe groter de diameter van je hoofdremcilinder hoe meer vloeistof je verplaatst, dus hoe minder diep je hoeft te trappen om dezelfde hoeveelheid remdruk te krijgen. Bij grotere klauwen wil je dus ook een grotere hoofdremcilinder want anders zit je voet op de bodem voor er wat gebeurt. Wat betreft bekrachtigers ben ik minder geschoold, maar volgens mij is meer diameter gelijk aan meer bekrachtiging.
18 maart 2011 om 20:59 #17840058een 16v heeft achter wel andere remdrukregelaars… voor de achterschijven. + dat schijven achter niet harder remmen dan trommels..
18 maart 2011 om 21:36 #17840059[rquote=1894707&tid=144768&author=Mad Max]Hoe groter de diameter van je hoofdremcilinder hoe meer vloeistof je verplaatst, dus hoe minder diep je hoeft te trappen om dezelfde hoeveelheid remdruk te krijgen. Bij grotere klauwen wil je dus ook een grotere hoofdremcilinder want anders zit je voet op de bodem voor er wat gebeurt. Wat betreft bekrachtigers ben ik minder geschoold, maar volgens mij is meer diameter gelijk aan meer bekrachtiging. [/rquote]
Ja precies, daarom heb ik al de originele 22mm HRC erop gezet. Alleen geeft meer vloeistof verplaatsing ook minder ‘momentkracht’ natuurlijk. Maar het trekt ook meer vloeistof terug, dus zitten de blokken wel verder bij de schijf vandaan als je voet van het pedaal is volgens mij….
Inderdaad dacht ik ook dat een grotere bekrachtiger meer effect zou moeten hebben. De 8V is volgens mij 8 inch en de 16V 9 inch. Dit staat in elk geval in mijn vraagbaak, maar daar staat ook dat dit over genomen is van de Omega en als ik die bekrachtigers bekijk zien die er uit als twee 8V bekrachtigers achter elkaar geplaatst???
[rquote=1894713&tid=144768&author=GlennGSI]een 16v heeft achter wel andere remdrukregelaars… voor de achterschijven. + dat schijven achter niet harder remmen dan trommels.. [/rquote]
Ja, heb ook de originele 3/20 begrenzers er tussen gezet en de 3/40 begrenzers hol gemaakt. Schijven zijn wel degelijk veel krachtiger en moeten juist om die reden begrensd worden anders breekt de achterzijde al gauw uit omdat ze te snel blokkeren. Maar de toegevoegde waarde van krachtige achterremmen is zowieso minimaal, er staat te weinig druk op en al voor er grote ‘stopkracht’ is bereikt blokkeren de wielen al en slipt de boel alleen maar door. Meer dan 80% van de stopkracht van een gemiddelde personen auto komt hoe dan ook van de voorremmen, ongeacht hoe krachtig ze verder zijn, dit is een vast gegeven. Dit geeft een marge waarbij trommels meer dan goed genoeg presteren, alleen beperkt zijn wat koeling betreft. Maar de netto remkracht van 260mm GSI achter schijfremmen is zeker stukke groter als de netto remkracht van GSI achter trommels.
Ik heb een rembekrachtiger op het oog voor €30 en ga het gewoon proberen…:agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.