Verschillen in turbo’s Z28net & Z28neh

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Verschillen in turbo’s Z28net & Z28neh

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271459

    Goedendag OPC-rijders,

    Wie kan mij vertellen wat of er daadwerkelijk verschil zit in de turbo’s op de verschillende 6-cilinder turbomotoren in de OPC’s.
    Is het alleen een softwarematig verschil of ook hardwarematig verschil.
    Had ergens gelezen dat de uitlaat(downpipe) iets verschilde, maar misschien dat jullie mij meer informatie kunnen geven.

    Ook zit er op de turbo’s die ik heb gevonden een aansluiting voor een stekker bij de inlaatzijde van de turbo.
    Welke informatie geeft deze aan het motormanagement? Dit omdat ik de turbo wil gebruiken op een v6 welke niet in een Canbus-uitgevoerde auto komt :jerry

    Wat dus de bedoeling is:
    Een nieuwe v6, in een ouder model Opel, met de turbo vanuit een OPC, incl. uitlaatsysteem en aanpassingen voor deze turbo.

    Mocht je informatie hebben, al denk je dat ik er misschien niks aan heb, deel het alsjeblieft king:

    Groeten

    Pastra

    #18281009

    De turbo is niet anders. die van een insignia wel. Die van een vectra 2.8 is een td04-hl15t die van een insignia is een 18t. De stekker is voor de recirculatie klep. Ook zit er een electriche turbodruk regelklep op. Downpipe is naar mijn weten gelijk. wel is er in de luchtfilterbak van een opc een extra gat gemaakt.

    #18281010

    Dan is de turbo wel anders want een 18t huis heeft een groter wiel erin, een 18t kan meer vermogen leveren en spoelt iets later op.

    #18281011

    Hij vraagt het verschil tussen de z28net en neh. niet tussen de z28 en a28 motoren toch?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.