Verschillen 1800gte/1800gsi

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Verschillen 1800gte/1800gsi

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216267

    Heb een vraagje zijn er verschillen tss een 1800gsi blok /boite/naftbak en een 1800gte of is dit allemaal het zelfde …

    #17594514

    helemaal het zelfde geen enkel verschil:thumbup

    #17594515

    Je hebt in de Kadett E (Astra MK2) een x aantal varianten motoren gehad:

    C18NZ
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 66 / 5400
    Drehmoment (Nm bei min-1): 145 / 3000
    Verdichtung: 9,2 : 1
    Motormanagement: Multec
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Astra F (F16WR/CR, F18WR, AF20), Kadett E (F16WR/CR), Vectra A (F16WR/CR, F18WR/CR, AF20)

    C18NT
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600
    Drehmoment (Nm bei min-1): 135 / 3000
    Verdichtung: 8,9 : 1
    Motormanagement: Bosch LU-Jetronic
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: geregelter Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

    C18NE
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 74 / 5800
    Drehmoment (Nm bei min-1): 140 / 3000
    Verdichtung: 8,9 : 1
    Motormanagement: Bosch LU-Jetronic
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: geregelter Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16/4, THM 125), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

    18SE
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 82 / 5600
    Drehmoment (Nm bei min-1): 158 / 3000
    Verdichtung: 10,0 : 1
    Motormanagement: Bosch L3-Jetronic
    Oktanzahlbedarf: 98v / 95, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: kein Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Astra F (F18CR), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

    18E
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 85 / 5800
    Drehmoment (Nm bei min-1): 151 / 4800
    Verdichtung: 9,5 : 1
    Motormanagement: Bosch LE-Jetronic
    Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: kein Katalysator; Ascona C, Kadett E AGR möglich
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Kadett D (F16WR), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

    E18NV
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 62 / 5400
    Drehmoment (Nm bei min-1): 143 / 2600
    Verdichtung: 9,2 : 1
    Motormanagement: Vergaser Pierburg Ecotronic 2 E-E
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, kein Katalysator, ungeregelter Katalysator möglich
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16/4, F16WR/CR, THM 125)

    S18E
    Bauform: R4
    Steuerung:
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 85 / 5800
    Drehmoment (Nm bei min-1): 151 / 4800
    Verdichtung: 9,5 : 1
    Motormanagement: Bosch LE-Jetronic
    Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, kein Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16WR/CR, THM 125)

    S18NV
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 62 / 5400, 64 / 5000 (Omega A)
    Drehmoment (Nm bei min-1): 137 / 3400, 140 / 3400 (Omega A)
    Verdichtung: 9,2 : 1
    Motormanagement: Vergaser Pierburg Ecotronic 2 E E
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, kein Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Omega A (R25, AW 03-71L)

    #17594516

    test

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.