verschil x20xev en x20xeR??

Forumindex Forums Modellen Calibra verschil x20xev en x20xeR??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214705

    hoi mede opelrijders en wizkids,

    kan iemand mij vertellen wat het motorische verschil is tussen een x20xev 136pk en een x20xer 160pk ik weet dat de een een simtec 56.5 is en de ander simtec 70 is maar heb je nog meer verschil hier in?

    en de laatste vraag is het mogelijk om een x20xev om te bouwen naar een x20xer. dit puur ter informatie

    #17558595

    Tja weet het niet exact:

    -Nokkenassen
    -Uitlaatspruitstuk
    -Drijfstangen en zuigers?

    Uuuuh, Wim-v6 weet het vast

    #17558596

    dan wachten we op de reactie van wim-v6 die weet inderdaad echt veel van alles af hier op het forum

    #17558597

    ik weet wel dat die 160PK versie een OPC motor is..

    #17558598

    R staat voor verhoogd vermogen. Dus kan van alleen chip tot zo’n beetje alles zijn.

    #17558599

    ja dat dat blok 160pk heeft is mij bekend daarom:thumbup

    maar daar komt mijn vraag ook eigenlijk op neer is het inderdaad enkel software of toch ook sommige hardware?
    want de toekomstige vraag zou dan worden kan er een turbo op met weinig aanpassingen.

    #17558600

    origineel gepost door 2slow
    Tja weet het niet exact:

    -Nokkenassen
    -Uitlaatspruitstuk
    -Drijfstangen en zuigers?

    Uuuuh, Wim-v6 weet het vast

    Hallo,

    De cilinderkop heeft grotere inlaat poorten, iets van 3 mm
    Krukas heeft 8 vliegwiel boutgaten
    Het 2 delige carter heeft olie slingerschotten

    Dat was het wel.

    #17558601

    dat was het niet:

    – Andere cilinderkop
    – Andere Krukas (C20XE)
    – Andere zuigers

    blok is intern goed ander in ieder geval.

    willem

    #17558602

    En waarom dan de krukas van een c20xe? omdat die bekend staan dat ze sterk zijn?

    #17558603

    Weet ik dat, haha, ik heb het niet verzonnen….

    maar dat zal haast wel de rede zijn denk ik…

    kan je ook al zien aan de 8 bouts bevestiging van het vliegwiel..

    C20NE / X20XEv heeft 6 bouts..

    Willem

    #17558604

    hallo,

    verschillen zijn:

    nokkenassen(opc)
    zuigers (uit xe)
    krukas(zonder balansassen)
    vliegwiel (is lichter)
    uitlaat spruitstuk(groep A)
    software (opc)

    mvrg Rob

    #17558605

    oke dus ff grof gezegt dit is makkelijk aan te passen aan het blok.
    (sorry ben nog maar een beginner)

    #17558606

    hallo,

    voor wat je hier aan kwijt bent , kun je beter een originele xer kopen.
    want je raakt ook aan een andere versnellingsbak ivm koppel toename.

    mvrg Rob

    #17558607

    origineel gepost door red-bull
    want je raakt ook aan een andere versnellingsbak ivm koppel toename.

    mvrg Rob

    Volgens sommige hier is dat geen probleem. Die hangen het liefst een F13 aan een C20LET. Of dat verstandig is mag iedereen voor zichzelf bepalen.

    #17558608

    haha, die F10-4 bak is meer omdat ie zo lekker kort is haha..
    dan een 3 kilo vliegwiel, dan kan je nog harder je banden opgummen haha…

    Willem

    #17558609

    dacht dat de koppel van de x20xev en de xer 188nm allen hebt de xev 136 pk en de xer 160 pk

    #17558610

    pk winst is ook koppel toename (dacht ik ten minste )

    ik heb er wel een andere bak achter gezet om safe te zijn .

    mvrg Rob

    #17558611

    Koppel is gelijk van deze motoren:

    Opel Astra-G 2.0 16V X20XEV: 136pk > 5600tpm 188Nm > 3400tpm

    Opel Astra-G 2.0 16V X20XER: 160pk > 6500tpm 188Nm > 4300tpm

    Versnellingsbakken:

    Opel Astra-G 2.0 16V X20XEV: F18CR – F18WR (R links voor)

    Opel Astra-G 2.0 16V X20XER: F23SR (R rechts achter)

    Willem

    #17558612

    uhh

    dan moet ik terug naar school denk ik :angel

    maar met deze veranderingen wil het wel als de brandweer gaan hoor :D

    mvrg Rob

    #17558613

    Dat zeker, zo’n XER draait ook lekker Veel toeren, dat wil wel brullen zeg maar haha..

    Willem

    #17558614

    Wim-v6

    jij bent voor mij toch wel de grote auto guru hier stel ik bouw mijn blok om naar de xer specs is dat te doen of zeg jij ga dan gewoon voor een XER-blok compleet?

    andere reactie’s ook welkom natuurlijk. heb nu via cabriobully een chip laten maken met de verhoudingen van de XER dus nu +/-165PK dit rijdt al heerlijk.

    maar ik hier en daar wel eens gelezen dat een x20xer makkelijker een turbo aan kan dan een x20xev is dit zo?
    zoja maar is zo’n turbo te halen

    #17558615

    een Chip laten maken van de XER, en nu heb je opeens 165pk, dan hoef je niks om te bouwen en is dit geen XER chip.

    de XER heeft 160pk met de aangepaste zuigers, aangepaste krukas, en ander aanverwante artikelen.

    Je kan beter zo’n motor halen.

    de kosten voor deze onderdelen gaan meer zijn dan een XER blok.

    je kan ook in engeland zoeken voor een XER of zelfs Z20LET blok. dan moet je de VXR types hebben.

    Willem

    Willem

    #17558616

    136 naar 165 pk met chip?
    :sleeping

    #17558617

    @mirage
    ja dat is chip met luchtfilter K&N en brandstofdruk regelaar 3.6bar

    chip geeft +23pk en +9nm
    deze is zelf nog wat aan te passen dus eigenlijk alleen met chip kom ik op +/-159 pk

    #17558618

    laat m maar eens banken, denk je eerder op 2,3pk uitkomt en 0,9Nm winst.

    Ow, die K&N, is dat zo’n open filter, dan kom je wel op -2,3pk en -0,9Nm winst.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.