verschil x14xe en x16xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec verschil x14xe en x16xe

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254094

    weet iemand soms wat het verschil qua motorblok tussen de 2 of is het juist de boring mvg sven

    #18090281

    De cillinder inhoud. x14xe is 1400 cc en de x16xe is 1600 cc. Of doelde je hier niet op?

    #18090282

    ik bedoelde is de krukas cilinderkop enz het zelfde
    mvg sven

    #18090283

    Zowel boring als slag verschilt.

    http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=14897&id2=14900″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18090284

    boring
    slag
    cilinderkop: kanalen zijn kleiner van n 1400
    inlaatspruitstuk: kanalen zijn kleiner van n 1400

    x16xel:
    inlaatspruitstuk heeft n andere vorm en n kleinere diameter in piping

    alles is wel uit te wissellen tussen deze 3 motoren

    #18090285

    oke dat moest ik weten perfect
    bedankt voor de reactie

    #18090286

    Op de X14XE zijn de Grote en kleine inlaten door elkaar geleverd geweest..

    ook is de X14XE in de tigra geleverd geweest met het X16XEL inlaat. (meer koppel, meer souplesse)

    Willem

    #18090287

    dus als ik het begrijp kan ik zonder probleme een cilinderkop van een x16xe monteren op de motor
    nu nog een vraag als ik snelle nokkenasse wil monteren op deze motor welke type en aantal graden
    is het beste voor deze motor (is voor de autocross ) mvg sven

    #18090288

    @otdh wrote:

    boring
    slag
    cilinderkop: kanalen zijn kleiner van n 1400
    inlaatspruitstuk: kanalen zijn kleiner van n 1400

    x16xel:
    inlaatspruitstuk heeft n andere vorm en n kleinere diameter in piping

    alles is wel uit te wissellen tussen deze 3 motoren

    we vergeten er een, de moeder van het hele spul
    de c16xe ;)

    #18090289

    n c16xe is niet geheel gelijk, in elk geval het inlaatpruitstuk ( geheel ) en t uitlaatspruitstuk zijn anders, dit ivm geen EGR

    verder zijn ze wel gelijk ( onderblok en kop )

    #18090290

    alle drie genoemden zijn niet gelijk
    dus vind dat ook deze in het rijtje hoort
    want ook alles van de c16xe is uitwisselbaar ;)

    kleine edit
    behalve de ecu is niet uitwisselbaar
    wel met de gehele kabelboom er bij

    #18090292

    Dus als ik het goed begrijp zou je zonder problemen een inlaat van een x16xel op een x14xe kunnen plaatsen? Praten we hier dan over het bovenste én het onderste gedeelte?

    #18090291

    ik zou de complete inlaat van een x16xe pakken, boven en onderste deel
    genoeg te vinden op de sloop

    #18090293

    en welke snelle nokkenas is het beste voor deze motor
    mvg sven

    #18090294

    262 of 264 graden merk je al prima, is ook nog mee in de file / stad te rijden.
    288 graden loopt hij niet meer stationair mee.

    #18090295

    met die 288 heb je dus chip op maat nodig ?
    mvg sven

    #18090296

    Bij allemaal zou ik chip op maat adviseren.
    En zelfs met een opmaat programma loopt een motor met 288ers erin niet netjes stationair.

    #18090297

    oke bedankt voor de nuttige info
    heb de motor nu uitelkaar alles proper maken gsi kop erop en snelle nokkenassen
    iemand een idee wat het kost voor de chip op maat op een rollebank? mvg sven

    #18090298

    Ik zou het hier: viewtopic.php?f=191&t=171656 even vragen ;)

    #18090299

    zijn de drijfstangen ook hetzelfde? mvg sven

    #18090300

    http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    hier vind je het antwoord ;)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.