Verschil vering city en coupe ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Verschil vering city en coupe ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226152

    Ik ben dus op zoek naar een setje nieuwe shokdempers voor mijn city, nu kan ik deze bijna nergens vinden, en k vroeg me dus af wat het verschil is van een city en een coupe, want bent ook niet te beroerd om er bijvoorbeeld een busje op te maken, kan iemand mij hier meer over uitleggen?

    #17731226

    daar weet pipo hier op het forum alles over te vertellenking:

    #17731227

    het verschil zit hem in de aansluiting van het onderste punt van de schobreker. bij een coupe/sedan staan de schokbrekers rechtop de auto in. hierbij zit de schokbreker met twee lipjes vast aan de as. de bout loopt in dwarsrichting van de auto.
    bij een city en station staan de schokbrekers onder een hoek de auto in. hierbij zitten ze aan de onderkant op een asje die in lengterichting van de auto staat.

    over het verschil in schokbrekers durf ik niks te zeggen, maar dat weet pipo inderdaad

    #17731228

    origineel gepost door schuitje
    het verschil zit hem in de aansluiting van het onderste punt van de schobreker. bij een coupe/sedan staan de schokbrekers rechtop de auto in. hierbij zit de schokbreker met twee lipjes vast aan de as. de bout loopt in dwarsrichting van de auto.
    bij een city en station staan de schokbrekers onder een hoek de auto in. hierbij zitten ze aan de onderkant op een asje die in lengterichting van de auto staat.

    over het verschil in schokbrekers durf ik niks te zeggen, maar dat weet pipo inderdaad

    Dus als ik het goed begrijp zit in de onderste bevesteging een verschil van 90 graden ?

    #17731229

    ja. de coupe as heeft twee lipjes waar je een bout doorheen steekt als scharnier punt. en de city as heeft een busje waar je de schokbreker overheen schuift. maar dat maakt qua vorm van de schobreker niets uit.
    is nog steeds gewoon een O rubber beneden en schroefdraad boven. maar of de lengte gelijk is weet ik niet.

    groetjes

    #17731230

    lengte is niet gelijk, die van een coupe is langer voor zover ik weet

    #17731231

    Dus met een slijptol en lasaperaat past het ook, weet iemand het lengteverschil ?

    #17731232

    Ik heb er op aanraden van pipo een tijd geleden de voorschokbrekers van een coupe bij mij achterop mijn city gemonteerd, zit nu al een jaar goed zo :thumbup Lijkt mij een makkelijkere manier dan lassen en slijpen ;) Maar wacht maar even tot hij zelf reageert, dan weet je het zeker.

    #17731233

    origineel gepost door *Jurgen*
    Ik heb er op aanraden van pipo een tijd geleden de voorschokbrekers van een coupe bij mij achterop mijn city gemonteerd, zit nu al een jaar goed zo :thumbup Lijkt mij een makkelijkere manier dan lassen en slijpen ;) Maar wacht maar even tot hij zelf reageert, dan weet je het zeker.

    Ik wacht geduldig af :angel, lassen en slijpen is ook zo gepiept

    #17731234

    je hoeft niks te lassen lijkt mij. je draait gewoon je schokbreker 90 graden onderaan

    #17731235

    dus een city as past zo onder een coupe/sedan?

    #17731236

    normaal gezien zal dat niet passen, mij is altijd verteld dat een achteras van een city/caravan anders is dan die van een coupe/sedan ;)
    Wat er juist verschillend is weet ik niet, heb ze nog nooit vergelijkt…

    #17731237

    origineel gepost door Joepp
    dus een city as past zo onder een coupe/sedan?

    Nee.
    De schotels zitten anders, heb er wel eens 2 naast elkaar gezien. als je die verzet/vervangt dan kun je ze zo omwisselen

    #17731238

    origineel gepost door 076 wokkel

    origineel gepost door Joepp
    dus een city as past zo onder een coupe/sedan?

    Nee.
    De schotels zitten anders, heb er wel eens 2 naast elkaar gezien. als je die verzet/vervangt dan kun je ze zo omwisselen

    Onder mijn city heb ik een sedan/coupe achteras gebouwd.

    De schotels van beide assen zijn precies hetzelfde, alleen de bevestiging van schokbrekers aan de schotels is anders.

    Ik heb de mutsen van een sedan in de city gebouwd en dan krijg je zoiets:

    Normaal staan de schokbrekers onder 45 graden, en zitten er 2 bouten/pennen in je veerschotels waar je de schokbrekers over heen schuift.

    Bij een sedan coupe heb je een beugel waar je de schokbreker in zet en dan een bout er door heen.

    Maar de schokbrekers van een city zijn achter veel korter dan van een sedan dus het idee om schokbrekers van voor achter te gebruiken zal wel moeten lukken, zeker als ie verlaagt is. :thumbup

    #17731239

    Zoals al gezegd de voorste schokdempers nemen van een c kadett, korte voor de achterzijde van een city zijn lastig te vinden.
    Ik had de hoop bijna opgegeven met mijn zoektocht, tot iemand mij dit vertelde.
    Hoef je niets te verbouwen!!

    #17731240

    Hoe zit ’t met de veren? Zijn deze ’t zelfde dan tussen de coupé/sedan en city?

    #17731241

    De veren zijn wel het zelfde

    #17731242

    origineel gepost door 076 wokkel
    De veren zijn wel het zelfde

    De veren zijn het zelfde sterker nog de bodemplaat is bijna het zelfde. In een bodem plaat van een city/station zitten “dekseltjes” in gelast waar normaal de mutsen voor de staande schokbrekers in zitten. Daarom is het zo makkelijk om dit te veranderen.

    #17731243

    Nuttige informatie dit :) Voorkant heeft geen verschillen verder toch?

    #17731244

    exact hetzelfde, onder mijn station zou volgens 2 eigenaren terug (welke er de cih heeft ingebouwd) een 1900 coupe rally vooras zitten.

    #17731245

    Dus t handigst is gewoon 2 setjes voorschokdempers van een coupe/sedan aanschaffen ?

    #17731246

    Die conclusie is correct :)

    #17731247

    Iemand nog tips waar je deze het beste nieuw kunt kopen, ben dus op zoek naar een setje stugge veren, met een verlaging van rond de 40-60 mm

    #17731248

    ik schakel misschieneen beetje laat in:P

    achteras van een city past wel onder en sedan coupe maar de as van een sedan past niet zonder aanpassing onder een city dan moet je de aanpassing maken als op de voorgaande foto s.is ipc ook niet al te veel werk omdat de bodemplaat gelijk is en de schokbreker uitsparingen er zitten.je dient alleen een paar schokbreker houders van een sedan coupe er in te lassen.
    verder kun je aan de achterzijde dempers gebruiken van een c kadett voorkant of manta b ascona b voorkant.
    en ook kun je ze van een corsa a+b achterzijde gebruiken.die gaan meestal wel in combinatie met verlagingsveren.veren lever ik ook nieuwe van -40 tot -85:angel
    je moet dan wel even de rubbers er aan de onderzijde uitdrukken en die van de standaart city dempers er in drukken.
    je kunt dus ook gele koni s van een kadett of manta b voorzijde achter onder een city gebruiken

    #17731249

    kheb vandaag alvast voor de toekomst plannen met de station 2 mutsen uit een donor sedan geslepen :cool:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.