Verschil tussen koppen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Verschil tussen koppen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17723745

    origineel gepost door sw16v
    Zijn wel meer enge dingen aan die kop :o

    zeg jij nu dat servaas een lelijk kop heeft :P-offtopic

    Interessant topic!

    #17723746

    heb ook een kop gemaakt met de bypass buiten om, deze motor rijdt inmiddels al 5jaar in de cross!

    voordeel is, je dicht het hele kanaal af en je kan het allemaal zelf doen. kosten aan onderdelen minder dan 50euro.

    Ik heb nog nooit gehoord dat een Busje wat in de kop geperst is los is gaan zitten. en daardoor is gaan lekken. het kan natuurlijk wel, maar zal dan foute montage of verkeerde materiaal keuze zijn……

    #17723747

    Ik heb ook zelf een kop aangepast met een bypass, deze werkt goed.

    Totale kosten: 35 euro.

    Ik heb er geen buis in geperst, maar het M10x1 draad verder de kop in getapt.
    Daar heb ik met loctite een stopje in gedraaid, die voorbij het kopbout gat is gegaan.

    Voor de bypass slang montage hoef je geen nieuwe gaten te boren in de kop, de gaten zitten er al in.

    #17723748

    ach buisje persen kost ook niet de wereld.
    Rond de 65-75 euro, (ok bij botter 150 las ik hier op het forum).

    #17723749

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Corsa_GSi
    Ik zou nooit een buisje nemen, dat kan weer los gaan en dan kan je de kop echt wegmikken.
    Beter is een bypass slangetje.

    wat is dit voor een onzin.
    sorry hoor maar zo’n buisje schiet niet zomaar los.
    Zit er goed in geperst… Dus waar je dit vandaan hebt…

    Beide manieren werken.
    Ik heb liever een buisje. zet in elke kop preventief zo’n ding erin vanaf nu..

    Een bypass kan ook gaan lekken zonder dat je het doorhebt. Net of je dan vrolijk wordt…

    als een bypass lekt.. dan is dat makkelijker te verhelpen dan dat een buisje lekt lijkt me. Als ie gewoon lekt dan help je ook niet gelijk je motor naar de klote. Ervan uitgaand dat niet de slang knapt of een banjobout eruit knalt.. maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk als het fatsoenlijk gefixt is.

    #17723750

    origineel gepost door GlennGSI
    als een bypass lekt.. dan is dat makkelijker te verhelpen dan dat een buisje lekt lijkt me.

    Volgens mij ga je nog steeds voorbij aan het feit dat een bypass niet alleen maar uit de bypass bestaat, maar ook uit een dichting van exact dezelfde plek middels een pen in plaats van een buisje!
    :vertag:vertag:vertag

    origineel gepost door Vinci
    Het lijkt me nog steeds dat het geen barst (LOL) uitmaakt wat je kiest wat loszitten/lekken betreft want of er nou een buisje of een massieve pen in zit, het kan ALLEBEI los gaan zitten of lekken… Met als bijkomend nadeel van de bypass zelf dat je nog twee gaten in de kop aanbrengt en extra onderdelen die kunnen gaan lekken. Ik heb altijd geleerd (en de ervaring) hoe meer onderdelen hoe groter de kans dat het ergens stuk gaat….

    Nog even ter illustratie het ‘verschil’:

    EEN BUISJE:

    EEN PEN: (die met een bypass dus nodig is om het kanaal af te sluiten)

    Dan de extra onderdelen van de bypass:

    Denk dat het duidelijk is dat dat op zich niet zo fraai is…:vertag

    Dus nogmaals of het nou een buisje of een pen is, hier zijn de kansen gelijk op lekkage, alleen de bypass zelf voegt nog extra kansen op lekkage toe. hoe gering ook. Het argument dat je het ene of het andere de voorkeur geeft op basis van dat het los kan gaan zitten is dus inderdaad totale onzin!:vertag

    Maar uiteraard als het goed is uitgevoerd maakt het geen ene moer uit welke methode is toegepast. Ik vind alleen een buisje een elegantere oplossing omdat je niks aan de buitenkant van de kop hebt lopen aan extra rommel.

    Dat doortappen met bypass vind ik trouwens wel vrij briljant! Dat zal zeker wel goed vast zitten dan!:thumbup

    #17723751

    sorry, bedoelde het dan idd ook met de manier van freek.. eventueel daartussen nog een massief buisje persen.. en dan dus vast zetten op de manier van freek. dat extra slangetje zou ik niet storend vinden. Bij een verkoop kun je trouwens ook zien dat het al gedaan is ofniet.. Anders moet je het weer op vertrouwen doen..

    #17723752

    origineel gepost door freek corsa

    Ik heb er geen buis in geperst, maar het M10x1 draad verder de kop in getapt.
    Daar heb ik met loctite een stopje in gedraaid, die voorbij het kopbout gat is gegaan.

    Voor de bypass slang montage hoef je geen nieuwe gaten te boren in de kop, de gaten zitten er al in.

    Nogmaals, mooie methode Freek!:thumbup Ik had inderdaad nog niet gezien dat er al gaten zitten met draad er in…:angel

    #17723753

    origineel gepost door freek corsa
    Ik heb ook zelf een kop aangepast met een bypass, deze werkt goed.

    Totale kosten: 35 euro.

    Ik heb er geen buis in geperst, maar het M10x1 draad verder de kop in getapt.
    Daar heb ik met loctite een stopje in gedraaid, die voorbij het kopbout gat is gegaan.

    Voor de bypass slang montage hoef je geen nieuwe gaten te boren in de kop, de gaten zitten er al in.

    Mooie oplossing, denk dat ik dat ook zo ga doen, bedankt!;)

    #17723754

    als er op de zijkant van de kop geen nummers staan,welke kop heb je dan?

    #17723755

    origineel gepost door noc
    als er op de zijkant van de kop geen nummers staan,welke kop heb je dan?

    Zo herken je in elk geval een KS of Crosworst kop:

    origineel gepost door freek corsa
    Voor de bypass slang montage hoef je geen nieuwe gaten te boren in de kop, de gaten zitten er al in.

    ZIE NU TROUWENS INEENS DAT JE BIJ DEZE KOPPEN WEL DEGELIJK MOET BOREN EN TAPPEN VOOR EEN BYPASS!!!

    #17723756

    hoe kun je zien welke ks kop je dan hebt????

    #17723757

    laatste 3 cijvers van t nr

    400
    700
    of 859 ( dis ontsteking )

    #17723758

    origineel gepost door Vinci

    origineel gepost door freek corsa
    Voor de bypass slang montage hoef je geen nieuwe gaten te boren in de kop, de gaten zitten er al in.

    ZIE NU TROUWENS INEENS DAT JE BIJ DEZE KOPPEN WEL DEGELIJK MOET BOREN EN TAPPEN VOOR EEN BYPASS!!!

    Maar geen nieuwe gaten toch ?

    #17723759

    ja er zijn koppen waar helemaal /bijna geen van die imbus stopjes inzitten. alleen de hoognodige om de kop te kunnen gieten.

    maar de olie kanalen zitten er wel gewoon achter. dus kwestie van uittekenen, doorboren en draad er in tappen.

    #17723760

    origineel gepost door sw16v
    ja er zijn koppen waar helemaal /bijna geen van die imbus stopjes inzitten. alleen de hoognodige om de kop te kunnen gieten.

    maar de olie kanalen zitten er wel gewoon achter. dus kwestie van uittekenen, doorboren en draad er in tappen.

    In zo’n geval zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een buisje…:agent

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.