verschil tussen E16SE en C16SE

Forumindex Forums Modellen Corsa verschil tussen E16SE en C16SE

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209205

    zoals titel luidt: wat is het verscil?
    beide multipoint, toch?
    c egr e niet?
    kwaliteit kop/klepzittingen ed?
    e16se goede koop of toch verder zoeken voor de C?

    alvast bedank

    #17471393

    emisie eisen..

    Maar gebruik ff de zoekfunctie..
    moet vaker ter sprake zijn gekomen en ga niet weer de complete uitleg uit typen..

    Klinkt bot, is het niet…

    #17471394

    Dit is een C16SE

    #17471395

    Dit is een E16SE

    #17471396

    Technisch verschillen:

    E16SE (euronorm / S6):

    Systeem:

    – Bosch LE 3 jetronic (A1 A2) of LE 3.1 jetronic (A3)
    – type: Elektrische multipoint branstofinspuiting, Brandstof computer in Luchtweger
    – Lucht meting: Flow (Luchtweger)
    – ontsteking : Rotor verdeler eigen stuurmodule (spark Controller)
    – stationair regeling: Geen stationair regeling, stellen met stelschroef
    – Lambda: Geen lambda meting
    – katalysator: geen katalysator
    – Trigger toerental: in ontsteking

    C16SE: Katalysator (U9 / E2)

    – Systeem: GM Multec-S
    – Type: Elektrische Multipoint brandstofinspuiting, Brandstof computer in centrale Motorregelmodule
    – Lucht meting: Map (inlaat onderdruk)
    – ontsteking : DIS regeling in centrale motorregelmodule
    – Lambda: Lambda meting
    – katalysator: Geregeld (U9 / E2)
    – Trigger toerental: Krukassensor

    Willem

    #17471397

    heb de zoekfuntie gebruikt, maar kon niet goed vinden wat de verschillen precies zijn:(
    En al helemaal niet zo als Willem ze uitlegt, bedankt hiervoor:wors
    foto’s maken ook altijd een boel duidelijk:kewlpics

    Is de E net zo goed als een C, of een C net zo goed als een E? tis maar hoe je het bekijktking:
    We kunnen namelijk een donor kopen met een E, maar we willen geen shit:sleeping
    Zijn uitlaat, kop, vliegwiel en inlaat verder wel hetzelfde (ivm tuning), ja toch? (dit had ik al wel gevonden via de zoekfunctie:jerry)

    Dus met andere woorden is de E16SE een aanrader?:thumbup

    #17471398

    origineel gepost door Van het Ende Customs
    Zijn uitlaat, kop, vliegwiel en inlaat verder wel hetzelfde (ivm tuning), ja toch?

    De uitlaat is niet hetzelfde ( lambda )
    De inlaat is niet hetzelfde ( zie foto )
    De kop is niet hetzelfde ( EGR )

    Het vliegwiel weet ik niet, maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen.

    #17471399

    maar de nokkenassen zijn wel uitwisselbaar, dat bedoel ik eigenlijk?
    en een gat voor de lambdasonde is gemakkelijk afgestopt.

    #17471400

    Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…

    Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)

    #17471401

    dus?

    #17471402

    origineel gepost door Jambon
    Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…

    Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)

    ff off topic: is die te koop?

    on topic: Voor tuning is misschien de c16se beter ivm met dis ontsteking. ik heb ook een c16se gekocht en die ga ik vanavond inbouwen. Maar ik ga ook op een programeerbaar systeem rijden over een paar weken en dan is het gunstiger om een dis ontsteking te hebben in verband met vervroegen afstellen en dergelijke.
    Gr. Marthy

    #17471403

    aha, oke

    #17471404

    hmmm, ff oude koeien uit de sloot.

    Ik was altijd opzoek naar een C16SEI, maar zeer moeilijk te vinden.
    Dus zoals eerder gezegd een donor gekocht met een E16SE.

    Inmiddels heb ik dit blok zo goed als klaar, dwz:
    gasklephuis, spruitstukken, kop, vliegwiel, etc bewerkt.

    Wat denk je. Jahoor, op de sloop binnen gekomen: een A3 met C16SEI.
    Cker hier alsnog interesse, maar alleen de luchtweger ontbreekt :cry
    Is deze hetzelfde als van de E16SE?

    Kan ik kop, spruitstukken, gasklephuis, vliegwiel overzetten en behoud ik dan nog mijn voordeel?
    Of kan ik ook het management (dus ECU en kabelboom, zonder luchtweger) overzetten van C16SEI op E16SE.
    Heb ik dan alle C16SEI sensoren nodig of zijn deze gelijk aan die van de E16SE?

    alvast bedankt!

    #17471405

    oja, heeft de C16SEI altijd 22tandige steekassen?

    #17471406

    nee

    is verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s

    en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….

    #17471407

    Heb je nog bij Bastiaan gekeken naar die Corsa Gsi?

    edit…..12:45 en nog niet wakker, het was dus wel wat die corsa?

    #17471408

    origineel gepost door sjoerdie
    nee

    is verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s

    en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….

    De Irmscher versie gebruikt een LMM weer wel, standaard C16Se niet in elk geval.

    Je zou even moeten kijken in EPC e.d. of de LMM niet uitwisselbaar is met een C20NE LMM, volgens mij maakt het namelijk niet veel uit of je nou een LMM met een Irmscher sticker hebt of niet :)

    #17471409

    Oke, maar een C16SEI is toch een omgebouwde E16SE en niet een omgebouwde C16SE?


    @Danny
    : Auto was niet veel meer. voor incompleet blok vraagt hij nog €150,-.
    blok zal wel naar ouds ijzer gaan denk ik.
    :thumbdown

    #17471410

    Originally posted by Aapje

    origineel gepost door sjoerdie
    nee

    is verschillend gebruik van gemaakt in alle corsa a gsi’s

    en volgens mij heeft een c16se geen luchtweger….

    De Irmscher versie gebruikt een LMM weer wel, standaard C16Se niet in elk geval.

    Je zou even moeten kijken in EPC e.d. of de LMM niet uitwisselbaar is met een C20NE LMM, volgens mij maakt het namelijk niet veel uit of je nou een LMM met een Irmscher sticker hebt of niet :)

    lmm van een c20ne is anders..
    Werkt niet zo 1 2 3 en de aansluitingen van de 1.6 zijn kleiner…

    #17471411

    Klopt de E16SE is ivm emmissie eisen omgebouwd naar een C16SEI

    de C16SE is een later ontworpen motor.

    De E16SE en C16SEI hebben dan ook een Bosch inspuit systeem

    en de C16SE een GM-Delco inspuit systeem (Multec-M)

    Willem

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.