verschil tusen 20xe en c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) verschil tusen 20xe en c20xe

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267467

    hallo zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen de 20xe en de c20xe. het enige verschil wat ik weet het de katalysator.

    #18247579

    de 20xe heeft een lichtere krukas , geen kat en geen lamdasensor en heel vaak ook een coscast kop

    #18247580

    okee dankje maar als ik er een c20xe in zet moet er wel een kat onder zitten?

    #18247581

    in welke auto en hoe oud ?

    #18247582

    in een opel ascona c hatchback er licht nu een 20ne in het is van 1887 rk-10-py is het kenteken voor meer info van de auto

    #18247583

    Volgens mij zijn kat’s pas verplicht rond 1991.

    #18247584

    is dat toevallig een blauwe gt hatchback ???

    als je u9 op je papieren hebt staan dan hoef je geen kat
    ik heb zijn op mijn ascona c c20xe ook geen kat mja die is ook van 82

    #18247585

    ik heb een rode gt hatchback
    ik zou niet weten waar u9 staat op mijn papieren staat.

    #18247586

    dan zal t vast niet erop staan en heb je geen kat nodig !
    heb je wat foto’s van je ascona ??

    #18247587

    Okee dus er kan gewoon een c20xe in zonder kat ?
    Foto zal ik morgen wel ff sturen

    #18247588

    Dit blijft een onderwerp wat steeds terug komt… :(

    Voor ’96 is een werkend emissiebestrijdings systeem (lees= kat + lambdasonde) niet verplicht, ongeacht wat op kenteken staat.
    Wel moet je wagen aan het volgende voldoen…

    Basta!

    #18247589

    Ik denk dat ik hier een 20xe heb staan, zit alleen een ks700 kop op. Ik kan het motornummer niet goed lezen, maar er staat op het onderblok geen ”c” voor. Wel zit er op de rest van de kabelboom en ecu gewoon een lambdasensor bij en op.

    #18247590

    De lichte krukassen zijn in latere modellen ook terug te vinden, die zwaardere werden pas geïntroduceerd bij de C20XE-LN en DIS versie motoren om emissie nog verder te verbeteren. Alle C20XE motoren met rotor ontsteking die ik tot nu toe heb gezien hadden de lichte versie krukas.

    Verder wat hier boven staat, voor ’96 kan je zonder kat en lambda 3,5% CO hebben maximaal bij de APK. Mijn Kadett, ook uit 1987 heeft al jaren een C20XE, en ik heb er doodgewoon een lambdaregeling op en hij werd gisteren weer glansrijk zonder enig probleem, ondanks steekproef met de grootste zeurpiet van de RDW keurmeesters hier in de regio goedgekeurd. Ik ben wel eens gebeld dat hij 0,7% CO had, maar toen ik zei dat hij af fabriek geen KAT heeft gehad was het goed. Had nu de uitlaat nog perfecter dicht gemaakt op de koppelingen, met wat montagepasta van Bosal en had nu 0.55% CO zonder KAT. De keurmeester en RDW steekproef keurmeester vonden dat voorbeeldig!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.