Verschil stationair verbruik???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Verschil stationair verbruik???

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Sinds een maand of drie ben ik in het bezit van een Vec. station uit 2009 met een 120 PK 1.9 CDTi motor en handgeschakelde 6bak. De huidige km.stand is 125.000 km.
    Hiervoor had ik een 2006 Signum met dezelfde motor en ook een handgeschakelde 6 bak. De km.stand van de Signum was 295.000 km. toen ik ‘m de deur uit deed.
    Wat mij opvalt is dat het stationair verbruik van beide auto’s nogal verschilt :hmmz
    De Signum verbruikte met een warme motor 0,6 á 0,7 l/h en mijn huidige Vec. 1,0 á 1,1 l/h. Beide met uitgeschakelde airco.
    Is dit verschil normaal? Aangezien het identieke motoren betreffen of is er iets vreemds aan de hand met mijn Vec.???
    En welk verbruik is het juiste? Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen?!

GrtN!
    STiGGEL

Geen verschil in Roetfilter of iets in die richting..

hoe is het werkelijk verbruik, ook verschillend???

Willem

Nee, beide uitgerust met roetfilter.
    En verbruik vergelijkbaar: Beide 1:17 / 1:18
    Ik heb het idee dat de Vec. een tikkie zuiniger is, aangezien ik vaker 900 km. op één tank haal als bij de Signum, echter het was bij de Signum ook zeker haalbaar!

STiGGEL

Kan alleen al schelen in wat voor programma in de BC is geladen dat er verschillen zitten.

kan ook aan de motor zelf liggen uiteraard…

Dat de Sig wat duurder rijdt lijkt me niet heel vreemd, heeft ook meer gewicht..

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.