verschil rally gr A uitlaat

Forumindex Forums Modellen Manta verschil rally gr A uitlaat

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18039467

    @2000 wrote:

    Ik heb een groep A uitlaat van voor naar achter. ik heb de behoorlijke herrie nooit een probleem gevonden, maar sinds de 16v erin zit is het aanzienlijk erger geworden, ik denk dat ik er een 3e (kleine) demper tussen zet, is dat te verkrijgen, en zo ja: waar?

    GKB heeft wel diverse dempers, waar je uit kunt zoeken die er onder past. :thumb

    #18039468

    @henk 400rr wrote:

    Je kan zo’n “cherrymbomb” kopen, scheelt iets in herrie en het “schreeuwerige geluid” van de 16V is dan wat weg.

    Dat is vaak hetgene wat irriteert en dit is een oplossing.

    Sok erin kan ook, is een stuk goedkoper. ;)

    Zo`n pannensponsje??
    Is wel goedkoper maar das niet de goede oplossing.
    Waar voor anders koopt hij een uitlaat van 2.5 inch. ;) ;)

    #18039469

    Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
    Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.

    #18039470

    #18039471

    @2000 wrote:

    Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
    Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.

    deze moet je hebben, scheelt echt een stuk

    #18039472

    @henk 400rr wrote:

    @2000 wrote:

    Inderdaad, het is een schreeuwerig geluid. Ik mis de mooie cih roffel echt wel. :cry Wel een hoop voor terug gekregen, dat dan weer wel.
    Maar om nu een pannespons in mijn rvs groep A te stoppen, nou nee. Mooi klusje voor de winter, wil de hele loop van de uitlaat toch veranderen.

    deze moet je hebben, scheelt echt een stuk

    Zit daar daadwerkelijk iets in (zoals een normale sport demper) of wordt het dempen bereikt door volume vergroting?

    #18039473

    dankzij vriend google king: king: king:

    #18039474

    Fijne vent hé die “google” :lol:

    #18039475

    Ik heb ondertussen ook even gegoogled, en de cherry bomb gaat hem niet worden. Schijnt een nogal snerpend geluid te veroorzaken, en daar wil ik net vanaf. Ik verzin wel wat, komt wel goed.

    #18039476

    @2000 wrote:

    Ik heb ondertussen ook even gegoogled, en de cherry bomb gaat hem niet worden. Schijnt een nogal snerpend geluid te veroorzaken, en daar wil ik net vanaf. Ik verzin wel wat, komt wel goed.

    klopt niet hoor
    een cherry bomb haalt juist de hogere tonen weg

    heb ze ook onder m,n chevy,s gehad

    onder 1 zelfs alleen maar 2 cherry bomb,s maar dat was toch wel erg luid :shock:

    onder een chevy worde ok vaak “flowmasters” gebruikt
    daar zit ook een heel mooi donker geluid in ;)

    1 daarvan zal het achter en 2.0 16v ook goed moeten doen
    omdat de meeste v8,s 5,7ltr zijn maar per 4 cilinders 1 zo,n demper ;)
    staan wel filmpjes van op you tube kan je ff horen hoe het geluid is

    en anders kun je nog naar “eps” gaan

    daar maken ze je utlaat op maat en hanger er net zo lang andere dempers onder tot jou geluid er uitkomt :thumb

    eps is trowens helemaal niet positief over n cherry bomb :shock:

    #18039477

    Tijdens de uitgebreide google sessie ben ik aardig wat figuren tegen gekomen ( meestal v8 ) die niet te spreken zijn over cherry bombs. EPS vind ik veel te duur. Ik zet er een dunne groep A eind temper tussen, denk ik.

    #18039478

    Ik heb zelf ooit een eigen demper gemaakt en dat bevalt nog steeds goed, anderen hebben dan zo’n cherry bomb eronder gezet en dat heeft ongeveer hetzelfde geluid, ik heb ze verder nooit horen klagen erover.

    Wat je ook doet, sowiso een 3e demper ertussen haalt wel dat irritante geluidje weg.

    Wat EPS ervan vindt of V8 liefhebbers, het is een beetje appels met peren vergelijken, waar ze voor bedoeld zijn, zijn totaal andere motoren, dus het effect is ook anders, een cherry bomb heeft als voordeel dat hij er gemakklijk onder te zetten is (je kan hem makkelijk kwijt onder de auto) en kant en klaar te koop is.

    #18039479

    Ik heb nu 2 dempers van pipes.zijn nietzo dik vergelijkbaar met cherrybombs.zijn rvs kosten 60 per stuk en dempen zeer goed.heb er 1 gehoord dier 1 onder de v8 heeft en dat klinkt heel beschaafd.cherrybombs heb ik laten vertellen dat zevermogen kosten.weet niet wat daar van waar is

    #18039480

    Ik heb de 3-dubbele pijp genomen omdat ik hem stoerder vond uitzien :angel

    #18039481

    Zeg kerel, hij zit onder je auto, met een beetje geluk zie je dat ding niet eerder weer dan dat hij verrot is. ;)

    #18039482

    Zo is het maar net. Vroeger waren die Cherry Bombs prima dempers, klein, toch redelijke demping en weinig vermogenverlies.
    Tegenwoordig, nu men beter weet hoe je geluid moet dempen zonder veel vermogenverlies zijn diezelfde Cherry Bombs weer ineens slecht. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt betalen.
    Die Flowmasters zijn inderdaad erg goed en geven een mooi geluid met minimaal verlies. Het verlies in je portomonee is daarin tegen behoorlijk.

    Ikzelf heb, onder mijn A Commodore Coupe met 3.0E, een dubbel uitlaatsysteem met een balanspijp en links en rechts een turbomuffler (zo worden die platte ovale dempers genoemd en hebben meestal een combinatie van reflectie en absorbtie demping).
    Stevig geluid maar dat heeft weer als voordeel dat je je radio niet aan hoeft te zetten want die hoor je toch haast niet.
    Voor de omstanders schijnt het een bijzonder mooi geluidje te zijn want ik krijg er vaak complimenten over king:

    Wat betreft het rotten, in 1990 heb ik die uitlaat gemaakt en in 2009 de dempers vervangen. In Amerika gekocht en 17 eurootjes per demper betaald! :wors (wat een autoland hé)
    De buizen zien er al wel verroest uit maar kunnen nog wel enkele jaartjes mee (hoop ik).

    #18039483

    @HOT ROD wrote:

    Zo is het maar net. Vroeger waren die Cherry Bombs prima dempers, klein, toch redelijke demping en weinig vermogenverlies.
    Tegenwoordig, nu men beter weet hoe je geluid moet dempen zonder veel vermogenverlies zijn diezelfde Cherry Bombs weer ineens slecht. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt betalen.
    Die Flowmasters zijn inderdaad erg goed en geven een mooi geluid met minimaal verlies. Het verlies in je portomonee is daarin tegen behoorlijk.

    Ikzelf heb, onder mijn A Commodore Coupe met 3.0E, een dubbel uitlaatsysteem met een balanspijp en links en rechts een turbomuffler (zo worden die platte ovale dempers genoemd en hebben meestal een combinatie van reflectie en absorbtie demping).
    Stevig geluid maar dat heeft weer als voordeel dat je je radio niet aan hoeft te zetten want die hoor je toch haast niet.
    Voor de omstanders schijnt het een bijzonder mooi geluidje te zijn want ik krijg er vaak complimenten over king:

    Wat betreft het rotten, in 1990 heb ik die uitlaat gemaakt en in 2009 de dempers vervangen. In Amerika gekocht en 17 eurootjes per demper betaald! :wors (wat een autoland hé)
    De buizen zien er al wel verroest uit maar kunnen nog wel enkele jaartjes mee (hoop ik).

    klopt helemaal wat je hier post
    achter n 2.0 16v heb ik geen ervaring met cherry bombs??
    onder m,n chevy,s vond ik t wat te weinig

    en af en toe kom je eps wel tegen op n beurs
    daar heeft hij n chevy 350 aan het lopen en kan daar zo verschillende dempers opdrukken

    ook zit er n zoort van meter op die opstelling waar je de tegen druk kan zien van die dempers
    en die opstelling toont dan aan dat die cherry bombs niet de beste zijn voor goed prestatie,s

    tjah of dat allemaal werkelijk zo is of dat t aan de opstelling ligt geen idee???? ;)

    #18039484

    @henk 400rr wrote:

    Zeg kerel, hij zit onder je auto, met een beetje geluk zie je dat ding niet eerder weer dan dat hij verrot is. ;)

    RVS :jerry
    Al hoewel de A Manta is normaal ;)

    #18039485

    @kiyamizio wrote:

    Is het klappen niet onverbrande benzine die.door de uitlaat.temperatuur ontbrand

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    Correct!

    Weet iemand of het veel verschil zal maken als ik bij mijn kadett (2.4 injectie + groep N Simons (2 dempers)) de middendemper ertussen uit laat?
    Nu plopt ie een beetje zo rond de 3000 rpm als het het gas loslaat, maar dat mag van mij wel wat enthousiaster :wub
    Heb trouwens een 2.0 gietijzeren spruitstuk, met een spaghetti maakt ie zowieso meer herrie toch?

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.