verschil LET & LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) verschil LET & LET

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220775

    Hallo allen,

    Wat is het verschil tussen de 192 pk LET en de 8 pk sterkere 200 pk LET? Heb meerdere tuners gesproken maar als ik hun vertel wat het bouwjaar van me auto is ( 2001) lijkt het wel of ze schikken:o.

    Dus mijn vraag is wat is het verschil?

    Greetzzz

    #17666670

    koelmodificatie zit bij mij er al op, ik heb een LER van 2004.

    Dat is een verschil, iets andere turbo misschien? Want alles paste 1 op 1 met die van een nieuwe OPC.

    en ja, die 8 pk. Waarschijnlijk iets andere software

    #17666671

    Alleen bouwjaar verschil…

    Vanaf 2003 is het 200PK de motoren zijn exact hetzelfde… puur software…

    #17666672

    Ok zou het dan zo kunnen zijn dat het software moeilijker aan te passen is ofzo?

    #17666673

    Is het geen Zafira OPC verhaal dan.
    Ik dacht dat Opel de LET voor de Zafira iets minder krachtig
    maakte omdat de auto zwaarder dan een Astra is en op die
    manier de bak/koppeling het niet zo zwaar krijgt.

    Groet Marcel.

    #17666674

    @opcdriver. dit is mij ook ooit eens verteld dat er een pk verschil in blokken kan zijn na aanleiding van het model van de auto ook schijnt het vlieg wiel per type auto te verschillen zo heb ik gemerkt dat een vliegwiel van een vectra x20xev een 0,5 kg zwaarder is dan een vliegwiel van een calibra x20xev.

    #17666675

    Tjah ik weet het ook niet maar het schijnt anders te zijn.

    Anders zouden ze niet schrikken he :p

    Maar jah mischien een ingewikkelde ecu systeem ofzo.

    En ik d8 dat de zafira en g opc juist die 200 pk LET hadden en de coupe de 192 pk LET.

    #17666676

    origineel gepost door svdk20

    @opcdriver
    . dit is mij ook ooit eens verteld dat er een pk verschil in blokken kan zijn na aanleiding van het model van de auto ook schijnt het vlieg wiel per type auto te verschillen zo heb ik gemerkt dat een vliegwiel van een vectra x20xev een 0,5 kg zwaarder is dan een vliegwiel van een calibra x20xev.

    jah zoiets had je ook met c20xe met een platte of holle vliegwiel ook al zo raar verhaal

    #17666677

    Mijn coupe had standaard ook 200 pk maar die is dan ook van 2004, vanaf 2003 zijn de z20let’s 200pk en daarvoor 192.

    #17666678

    Originally posted by zetos
    jah zoiets had je ook met c20xe met een platte of holle vliegwiel ook al zo raar verhaal

    Lijkt mij niet waar…

    C20XE is plat vliegwiel.
    C20LET is komvliegwiel (en dus zwaarder, daarom bouw je een C20XE vliegwiel op een C20LET).

    #17666679

    c20xe is er ook met komvliegwiel hoor :P vooral de lateren, die hadden ook zwaardere krukassen.

    maar dat scheelt niet meteen in de pk’s :P

    #17666680

    Jah idd dat waren voor de latere modellen.

    Maar ik bedoel er mee te zeggen dat er dus wel vaker bij dezelfde blokken andere vliegwielen enzo gebruikt wordt.

    Maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag wat het verschil is tussen de 192 let en de 200 pk let jah software maar waarom? en is het gewoon een andere motronic ofzo:s

    #17666681

    het is een update voor de software van opel zelf
    die kan gewoon geplaats worden door de dealer met een tech2

    mvg:hennie

    #17666682

    Aha thnx hennie.

    Dus die 200 pk versie is gewoon een software update.

    Ok.

    Dan snap ik nog steeds niet waarom die tuner er zo moeilijk over doe dat ie uit 2001 komt heel vaag.

    Maar jah zal wel, ik ga wel na EDS.
    Of weet iemand nog een leuk adresje???

    #17666683
    #17666684

    Tjah dat was het volgende probleem nmiemand wilt elkaars rommel opruimen zeg maar.

    Maar ik ga morgen naar EDS.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.