verschil in kop c20ne/20seh

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) verschil in kop c20ne/20seh

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216227

    heb een kennis met een c20ne motor,op lpg.
    Nou heeft ie wat compressie verlies op met name de 3de cylinder.
    Nou hebben we nog een complete kop liggen van een seh,kan ik die zo op het c20ne onderblok leggen en dan ook tevens de spruitstukken van de NE weer hergebruiken.
    Ik wil dan wel de stoters,tuimelaars en nokkenas van de seh gebruiken.
    van deze kop weet ik dat ie 100% is,want in het verleden is deze al eens verwend met een opknap beurtje

    #17590351

    Ja koppen zijn identiek.
    nokkenas is iets anders maar dat zal geen ernstig probleem opleveren.

    #17590352

    helemaal geweldig,dan gaan we als het weer het enigzins toelaat even een kopje wisselen.
    bedankt!!

    #17590353

    compressie verlies komt door slechte klepveer , opgeblazen klepstoter ,of te hoge oliedruk . bij de andere kop gelijk stoters mee vervangen .

    #17590354

    Originally posted by nielsheldens
    compressie verlies komt door slechte klepveer , opgeblazen klepstoter ,of te hoge oliedruk . bij de andere kop gelijk stoters mee vervangen .

    stoters vervangen????
    Die maak je schoon en dan doen ze het weer als een zonnetje..

    Stoters reinigen, kleppen opnieuw inslijpen, zuigerveren vervangen en lagerschalen vervangen..

    Kost je echt niet de wereld en je 8v kan weer jaren mee king:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.