verschil in arp head studs

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) verschil in arp head studs

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232733

    kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 type ARP head studs?

    ARP 209-4301
    ARP 209-4701

    bij de 209 4701 staat er dat ze “undercut” zijn.
    wie kan mij vertellen wat dit inhoud.

    jur

    #17816717

    De “undercut” versies zijn iets korter maar wel een fractie dikker waardoor krachten beter verdeelt
    worden en een nog betere afdichting qua pakkingen wordt verkregen.
    Ik ben zelf gek met ARP en stop dit in al mijn US motoren.

    #17816718

    [rquote=1868226&tid=142649&author=OPCdriver]De “undercut” versies zijn iets korter maar wel een fractie dikker waardoor krachten beter verdeelt
    worden en een nog betere afdichting qua pakkingen wordt verkregen.
    Ik ben zelf gek met ARP en stop dit in al mijn US motoren. [/rquote]

    oke dat is duidelijk bedankt.
    dus bij keuze beter de udercut versie nemen?
    of heeft dit ook nog een nadeel?

    #17816719

    De “undercut” versie is de sterkste (minst vervormende) v/d 2.
    Nadeel = iets duurder.
    Is maar wat je allemaal van plan bent met je motor (als je er alles uit wil persen zou ik
    de laatste kiezen)

    #17816720

    Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping

    Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:

    This procedure (done only to the shorter
    studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
    for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
    engine sealing!

    En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.

    #17816721

    [rquote=1869383&tid=142649&author=Corsa_GSi]Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping

    Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:

    This procedure (done only to the shorter
    studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
    for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
    engine sealing!

    En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.[/rquote]

    hey Corsa_GSi dit is nu al de 2e keer……..
    als je nou niks nuttigs te melden hebt.
    heb ik liever dat je je eigen niet bemoeid met me topic.
    kinderachtige gedoe….

    #17816722

    snap best dat er een hoop te vinden is in de verschillende catalogussen (of catalogieën???) :P
    maar dat mensen liever horen van mede forummers wat hun ervaringen zijn….

    toch??

    #17816723

    [rquote=1871339&tid=142649&author=DEEF]snap best dat er een hoop te vinden is in de verschillende catalogussen (of catalogieën???) :P
    maar dat mensen liever horen van mede forummers wat hun ervaringen zijn….

    toch??[/rquote]

    :wors:wors

    heb goed advies van marcel gehad opcdriver:thumbup
    en dat stel ik op prijs.

    #17816724

    [rquote=1871339&tid=142649&author=DEEF]snap best dat er een hoop te vinden is in de verschillende catalogussen (of catalogieën???) :P
    maar dat mensen liever horen van mede forummers wat hun ervaringen zijn….

    toch??[/rquote]

    Vragen wat iemands ervaring ergens mee is prima, maar hier wordt het verschil gevraagd.
    En dat staat gewoon op op de ARP site.

    Ik wist het ook niet, heb het ook gewoon gegoogled, voordat ik de UC versie bestelde. :vertag

    Zijn voor een eurootje of 140 in de USA te krijgen via Ebay, dacht dat ik ze bij Autoplex oid besteld had.

    #17816725

    [rquote=1869544&tid=142649&author=jason][rquote=1869383&tid=142649&author=Corsa_GSi]Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping

    Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:

    This procedure (done only to the shorter
    studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
    for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
    engine sealing!

    En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.[/rquote]

    hey Corsa_GSi dit is nu al de 2e keer……..
    als je nou niks nuttigs te melden hebt.
    heb ik liever dat je je eigen niet bemoeid met me topic.
    kinderachtige gedoe….

    [/rquote]

    Jij vraagt toch wat het verschil is, dan post ik dat toch….
    Tevens krijg je een tip dat je ze via ebay voor een leuke prijs kan vinden.

    En dan is het ineens kinderachtig gedoe….. :hmmz

    #17816726

    [rquote=1871398&tid=142649&author=Corsa_GSi][rquote=1869544&tid=142649&author=jason][rquote=1869383&tid=142649&author=Corsa_GSi]Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken :sleeping

    Zo vanuit de ARP catalogus gehaald:

    This procedure (done only to the shorter
    studs) more equalizes the “stretch” of both studs, which makes for a more consistent clamping force – and one that compensates
    for head gasket compression when the cylinder heads are installed. This helps prevent blown head gaskets, and assures optimum
    engine sealing!

    En die UC versie is voor een C20XE echt niet duurder dan de gewone. Heb ze voor zo’n 140 euro incl verzenden in NL gekregen.[/rquote]

    hey Corsa_GSi dit is nu al de 2e keer……..
    als je nou niks nuttigs te melden hebt.
    heb ik liever dat je je eigen niet bemoeid met me topic.
    kinderachtige gedoe….

    [/rquote]

    Jij vraagt toch wat het verschil is, dan post ik dat toch….
    Tevens krijg je een tip dat je ze via ebay voor een leuke prijs kan vinden.

    En dan is het ineens kinderachtig gedoe….. :hmmz[/rquote]

    Hoe moelijk kan het zijn omzelf iets op te zoeken

    deze zin is dan zeker nodig als je iemand helpt??????
    maar goed:sleeping

    tevens herhaal je opcdriver alleen maar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.