verschil groep A en groep N

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) verschil groep A en groep N

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211094

    domme vraag misschien.

    wat is verschil tussen groep A & N

    groep A 54mm diameter en groep N 60mm?

    vraag 2:
    Wat is het beste voor het vermogen van de motor?
    ivm tegendruk?

    #17506668

    groep A 63mm

    groep N 50 of 55

    ???????????????

    zoiets dacht ik tenminste

    #17506669

    Groep A is 63,5 toch ?

    #17506670

    groep A is idd +-63,5mm
    groep N is 52

    #17506671

    Groep A is 63,5 toch ?

    #17506672

    zat ik er niet ver naast ;)

    #17506673

    volgens mij zitte jullie dr allemaal naast.

    hangt af van wat voor type auto/moter het is in de volks mond is het idd n 54 mm inwendig en gr a 63,5 inwendig.

    maar voor een auto zoals een skyline zal de groep a diameter groter wezen als voor een kadetje gsi.

    tenminste zoiets d8 ik hier ergens gelezen te hebben van rallyastra.

    #17506674

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    volgens mij zitte jullie dr allemaal naast.

    hangt af van wat voor type auto/moter het is in de volks mond is het idd n 54 mm inwendig en gr a 63,5 inwendig.

    maar voor een auto zoals een skyline zal de groep a diameter groter wezen als voor een kadetje gsi.

    tenminste zoiets d8 ik hier ergens gelezen te hebben van rallyastra.

    -offtopic
    en bedankt he! :argue
    Iedereen was het een beetje met elkaar eens, kom jij met deze post.:wtf

    geintje:afro

    maar nu nog een antwoord op vraag 2!

    #17506675

    zit wat in en is in feite ook zo, komt uit de rallysport als ik me niet vergis

    daarom zijn de meeste uitlaat fabrikanten nu ook overgegaan naar inch maten.

    dus 2inch uitlaat is 52mm
    2,5 is 63,5mm

    etc etc

    maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5

    #17506676

    origineel gepost door sw16v

    maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5

    wat is in mijn situatoe aan te raden?

    #17506677

    had gewoon groep N op mijn opgefokte 8v destijds. was perfect.

    op mijn 185pk c20xe reed ik ook met de zelfde uitlaat. 52mm dus.

    groot zegt niet altijd dat het beter is he!

    #17506678

    nee, vandaar ook de vraag!:hmmz
    maar als je toch gaat maken dan liever het beste in 1x
    dus jij zegt 52mm voor een pittige 20seh

    #17506679

    GROEP A:jerry:jerry:jerry en zonder dempers:wors:wors:wors:wors

    haha

    groeten nick

    #17506680

    origineel gepost door Van het Ende Customs
    nee, vandaar ook de vraag!:hmmz
    maar als je toch gaat maken dan liever het beste in 1x
    dus jij zegt 52mm voor een pittige 20seh

    ik wist niet dat het voor een seh was.

    heb c20ne gereden met 53 mm uitwendig en dat was geweldig

    en heb een “pitte seh gehad lexmaul inlaat en spagettie en daar had ik ongeveer het zelfe onder 50 mm meen ik,

    vond ik ook prima :)

    in middels rij ik weer met een standaard uitlaat achter de c20ne

    trekt een stuk minder maar loopt wel langer door op top

    eerst met moeite 204 met 53 mm systeem en nu 220 met standaard systeem (op tom tom gemeten)

    #17506681

    204 is hard zat (voor een corsa A)
    wist niet dat nog zoveel scheelde.
    wel een aanrader dus, bedankt!

    dus bij 63,5 mm (groep A) 180 km/u, maar trek je de klinkers uit de straat :vertag hahaha:angel

    #17506682

    miss als je een geblazen 8v hebt dat een 63,5 mm zin heeft zoals brieken heeft en corsaboy had, maar nee ik denk niet dat je veel wint met een 63,5 mm op een 8v

    maar goed, dat “denk ik” ik heb er geen ervaring mee

    het gekut is met 63,5 is dat je alleen al door de diameter veeeeeeeeeeeeel meer herrie hebt, en als je enigsinds normaal wilt rijden dus ook meer dempers tussen moeten en die zijn in die diameter DUUR!!! ( vind ik.)

    en met mijn seh corsa liep hij ook makkelijk de teller uit, omdat dat hoog toerigere motoren zijn.

    miss dat rallyastra je hier meer over kan vertellen..? ik spreek alleen maar uit eigen ervaring, met met “gr a”heb ik die niet

    groetjes,

    #17506683

    ben eigenlijk ook nog steeds benieuwd wat beter is. Aan de ene kant hoor je dat een groep A voor een 8v te groot is en aan de andere kant hoor je dat een groep A altijd beter is dan een groep N :hmmz

    Ik moet binnenkort ook mijn uitlaat uitzoeken voor een pittige SEH..Groep N vs. Groep A

    Let the battle begin :D

    #17506684

    ik zelf denk aan de andere kant zo,

    ik ken een stel opel liefhebbers die nu al wat ouder zijn en het een beetje zijn ontgroeit wat betreft leeftijd, in hun tijd reed iedereen met kadettjes 1300….

    ik vind dat tegenwoordig de tijd ook al een beetje geweest is van de c20xe, die vind je echt overal in….

    langzaam gaat iedereen naar turbo toe en ja als je dan al gr a heb is dat mooi meegenomen:P

    ik zelf heb denk ik (alweer) een lekke uitlaat met mijn cabrio, heb nog een groep a liggen alleen geen groep n of groep a uitlaatspruitstuk….. dus miss begin ik er zelf wel aan……

    ook heb ik hier ooit eens gelezen dat een groep a zinvol is bij 1600 motoren met 150 pk of meer, of bij 2.0 motoren…. maja of dat echt zo is…

    #17506685

    origineel gepost door sw16v
    maar hier in het opel wereldje is groep N 52mm, en groep A 63.5

    Niet helemaal, ik heb onder de D een originele Groep A rallyuitlaat liggen met een binnendiameter van 55mm.

    Dit is overigens een zeer mooi uitlaatje. Stationair moet je goed je best doen om te horen dat er iets niet klopt aan de auto (bijna origineel, iets zwaarder) en in het middengebied begint hij een beetje als een motor met G-lader te klinken. Erg lekker.

    Groeten,
    Mischa

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.