Verschil achteras Manta à en b

Forumindex Forums Modellen Manta Verschil achteras Manta à en b

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248357

    Hey mensen kleine vraag past een Manta a achteras onder een b. En zo nee is hij passend te maken?

    #18015610

    Het verschil zit in de spoorbreedte, dat is zo`n 4 cm.
    Maar of je zo wilt rijden??
    Of je hebt een stel BREDE wielen waar je U tegen zegt. :thumb :jerry :jerry

    #18015611

    de schokdemper bevestiging zit ook op een iets lagere plek, maar dat hoeft geen probleem te zijn…
    het breedte verschil is ca 3 cm per kant

    #18015612

    Spoorbreedte Manta-A achter: 1300 mm.
    Spoorbreedte Manta-B achter: 1375 mm.

    #18015613

    spoorbreedte zegt niks over de breedte van de as.

    #18015614

    @henk 400rr wrote:

    spoorbreedte zegt niks over de breedte van de as.

    Dat klopt, maar een paar cijfers is ook nooit weg en er zijn altijd een aantal blij als ze het lezen.
    Nietwaar? ;) ;)

    :jerry :jerry

    #18015615

    Manta-A 140cm.
    Manta-B 145 cm.
    En dat isz per kant: 2.5 cm dat de B as breder isz.
    Zat ik er uit het blote hoofd niet ver naast met mijn 2 cm per kant. ;)
    :jerry

    #18015616

    zoals altijd lag de waarheid ergens in het midden :thumb

    #18015617

    dank je wel voor jullie snelle reacties. het was eigenlijk bedoeld omdat ik een achteras met sper kon kopen maar ik kijk toch even verder

    #18015618

    Ik zou het wel weten als de prijs goed is, zo`n as met sper word alleen maar duurder voor een Manta-A.
    :thumb :thumb

    #18015619

    @jethro wrote:

    Ik zou het wel weten als de prijs goed is, zo`n as met sper word alleen maar duurder voor een Manta-A.
    :thumb :thumb

    Maar ik heb geen À Manta :jerry

    #18015620

    Nou, als de as op zichzelf al niet gekke duur is, de sper is wel om te bouwen.

    #18015621

    Dit onderwerp is al een tijdje geleden zie ik, heeft iemand hier 3 jaar later ondertussen al wat praktische ervaring rond?
    kan ik bvb de ankerplaten en trommels van de B-as op de a-as zetten? Hoe zitten de veren en dempers erop? Wat met de trompet en kardan aansluiting? Misschien wat fotos?

    Thanks,
    Kris

    #18015622

    Welkom Opel fan,

    Als ge goed had gelezen, dan had ge kunnen weten dat er weinig verschil is tussen de A en B achteras.
    De breedte en volgens MR-Turbo was de schokdemper bevestiging iets lager op de A as.
    Van de 1.9 A as zijn de remmen achter gelijk aan de B as.
    No problemo dus.

    Je vraagt naar foto`s…
    Nou is mijn vraag; plaats eens wat fotokes van uwen wagen. ;)

    :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb

    #18015623

    Had wel goed gelezen hoor. De uitleg was me gewoon wat te vaag vandaar. Heb de manta a as en b as al naast elkaar gelegd alleen nog niet uitgeprobeerd. Vandaar de vraag of er misschien al wat foto’s van te vinden zijn. Dan kon ik op voorhand eens kijken hoe de dempers en veren staan tov de originele as.

    Mijn manta ziet er tegenwoordig zo uit:

    Gestraald en opgeschuurd

    Binnenkant

    Onderkant gelakt (met relief)

    Klaar voor de spuitcabine

    Gelakt in Cyber Gray Metallic (Camaro kleur)

    Vooras gestraald, gecoat en alle bevestigingen en rubbers vernieuwd

    Achteras (Manta-A) wordt momenteel geprepd bij achteras revisie. Ombouw naar 5-gaats.

    #18015624

    :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors

    Grote klasse die aanpak van de Manta. :thumb :thumb :thumb
    Word in topstaat gerestaureert, gaat een hoop tijd en geld in zitten maar dan heb je ook wat, waar je járen plezier van kunt hebben.
    Trouwens die kleur :wub :wub
    Je bent bij het juiste adres: achterasrevisie.
    Die kan je het zo vertellen dat er weinig verschil is, en heeft ze wel op de plank liggen om te besnuffelen. ;)
    En wat voor motor komt er onder de kap?

    :jerry :jerry

    #18015625

    Motor ben ik nog niet uit. Voorlopig komt er de originele 2.0 GSI motor terug in, kwestie van hem gekeurd te krijgen in Belgie. Misschien later iets “anders” met wat meer pit. Ook een 265 bak heb ik reeds klaarliggen.

    #18015626

    @kriboogh
    das geen half werk! En die kleur staat hm heel goed! En ga je er ook nog een setje leuke velgen onder zetten na de keuring?

    #18015627

    Bedankt.

    Velgen, is de bedoeling om er oftewel 3-delige ronals onder te zetten (hart van achterasrevisie en dan Schmitt radinox randen) of tramonts (TY2, 5-gaats 15″)

    Als ik er terug wat aan verder kan werken binnenkort, want ondertussen ligt het project alweer 3 jaar stil jammer genoeg. Momenteel gaat alle tijd en geld op in het huis. En k spaar dan liever wat langer om dan iets goed te kunnen (of laten) doen. Van zodra het terug in een stroomversnelling komt, en nu de achteras eraan komt, begint het terug te kriebelen om verder te doen, zet ik hier wel een project-topic op de forum.

    #18015628

    mooi werk!
    op vraag van de mede belgenlanders: bericht gewijzigd

    #18015629

    Klasse restauratie, zo zie ik ze het liefst. :wub

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.