Verschil 400 onderblok en normale CIH

Forumindex Forums Techniek Cih Verschil 400 onderblok en normale CIH

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244682

    Ik zat met een vraag:

    Wat zijn de verschillen tussen het onderblok van een Ascona/Manta 400 en een normale 20E of 24E ?
    Kun je een 400 kop zomaar op een normaal 20E/22E/24E onderblok zetten ?

    #17965583

    @JvV wrote:

    Ik zat met een vraag:

    Wat zijn de verschillen tussen het onderblok van een Ascona/Manta 400 en een normale 20E of 24E ?

    krukas, lagertappen, drijfstangen, zuigers + montagepunten tbv de kettinggeleider.

    Kun je een 400 kop zomaar op een normaal 20E/22E/24E onderblok zetten ?

    nee, niet alle montagepunten voor de kopbouten zijn gelijk.

    #17965584

    @henk 400rr wrote:

    Kun je een 400 kop zomaar op een normaal 20E/22E/24E onderblok zetten ?

    nee, niet alle montagepunten voor de kopbouten zijn gelijk.

    Maar dit is niet te omzeilen/pas te maken ? Of is dit nog nooit gedaan/geprobeerd ?

    #17965585

    ’tuurlijk wel, denk maar aaan de ingekorte kop versie, ook daar zitten niet alle kopboutpunten op dezelfde plek.

    #17965586


    Verder zal ik wat vertalen:
    Eén schroefdraadgat veranderd,
    Op motorblok extra gietstalen veranderingen voor bevestiging kettinggeleider,
    Extra leiding voor carterontluchting,
    Aangepaste (diesel) hoofdlagerschalen om grotere belastingen te kunnen weerstaan,
    Nieuwe gesmeedde krukas, met acht tegengewichten, genitreerd en kan in straatversie onveranderd
    gebruikt worden tot de hoogste vermogens,
    Idem gesmeedde zuigerstangen tot hoogste vermogens.

    #17965587

    hey jvv hier toch meer reactie
    als op het andere forum
    blijft het wel volgen ben wel benieuwd

    #17965588

    met enige aanpassing (weet niet meer wat er moest wat omgeboord worden en zo) gaat het wel er zijn ja ook 2.0 16v motors geweest in een kadett c rond 77-79 de 2.4 400er versie is pas later ontwikkeld vroeger kon je bij atuk in oberhausen zelf een 400 er krijgen met 2.6 of 2.8 liter inhoud en dit op de 2.0 basis motor de laatste jager 90 motor was een omgebouwde 400 er met 2.8 liter inhoud en een 16v 400er kop er op.

    #17965589

    http://www.mantawelt.de/cih16v-projectone-07.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Miss is dit nuttig

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17965590

    Als ik het goed heb, hadden de 2.0 liter onderblokken van de begin jaren 80 (of een serie ervan) sowiso al die punten waarbij de kettinggeleiders voor de 400 motor ingeboord moesten worden.

    #17965591

    misschien leuk om te weten: de 400 onderblokken waren omgebouwde 1,9 diesels uit ascona b

    #17965592

    1900 Diesel ? in B ascona :hmmz

    #17965593

    zucht…

    waren ze niet..

    kan ook niet, dieselblok is totaal anders.

    alleen de lagerblokken waren dezelfden als van een diesel.

    (Diesels had je overigens in 2.0, 2.1 en 2.3)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.