verschil 4 en 5 bak

Forumindex Forums Modellen Manta verschil 4 en 5 bak

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215308

    wat is het verschil in koppeling plaat/drukgroep/lager?

    #17571444

    Daar zit geen verschil in, heb in mijn Manta’s A, 1x met 19S blok en 1x met een 20S blok het orginele druklager/drukgroep en plaat zitten wat voor de orginele 4 bak is, zelfs de gaffel is afkomstig van een 4 bak.

    #17571445

    ik dacht nl dat er wel verschil in zat

    #17571446

    Zat het verschil niet in de vertanding van de price as?

    #17571447

    weet wel dat er verschil is in koppelingsplaat van een 1.9 vs 2.0

    8″ en 8,5 ” meende ik me te herinneren.

    moet toegeven dat ik hier via partscat wel bij 2 type manta`s de zelfde delen vind.
    terwijl de een uitgevoerd is standaard 5 bak
    en de ander standaard 4 bak..

    322 0053 16 LUK Frictieplaat
    4005108029294

    Diam.215mm; Spiebaan 22X25; 14 tands; Technische info: TSFA
    01.78-, |

    #17571448

    origineel gepost door Ghanz
    weet wel dat er verschil is in koppelingsplaat van een 1.9 vs 2.0

    8″ en 8,5 ” meende ik me te herinneren.

    moet toegeven dat ik hier via partscat wel bij 2 type manta`s de zelfde delen vind.
    terwijl de een uitgevoerd is standaard 5 bak
    en de ander standaard 4 bak..

    322 0053 16 LUK Frictieplaat
    4005108029294

    Diam.215mm; Spiebaan 22X25; 14 tands; Technische info: TSFA
    01.78-, |

    das weer veel technische info Ghans :D:D

    #17571449

    altijd makkelijk johan king:

    #17571450

    Het hangt in dit geval niet van de bak af welke diameter koppelingsplaat heeft, 4 en 5-bak (dat gietijzeren geval en de Getrag 240) zijn wat dat betreft identiek.

    Alleen de getrag 262/264 en de 265 (allen 6-cilinder bakken) hadden de grove vertanding en dus een andere koppelingsplaat.

    Er is wel verschil in de hevels, ook dat hangt weer niet van de bak af, maar meer van de uitvoering van de auto, de A-serie had een andere hevel dan de B-serie en de rekord-E, Commodore-C, monza-A en senator-A modellen hadden ook wel een gietijzeren hevel, soms met een extra stuk gewicht (hoe je dat ook mag noemen) eraan.

    #17571451

    hoe zat het dan met de diameter van de plaat?
    dat was dus alleen verschillend bij cilinder inhoud?

    #17571452

    Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;

    1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″

    #17571453

    origineel gepost door henk 400rr
    Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;

    1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″

    hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
    of zijn ze in principe uitwisselbaar?

    #17571454

    dat is book de uiteindelijke vraag ,zijn ze uit wisselbaar

    want vreemde geval doet zich nu voor dat kameraad heeft een nieuwe set gemonteer op 2.0e blok icm 5 bak
    maar nu ontkoppelt hij niet goed

    als ik de kabel maximaal aanspan,en de stelbout van de gaffel zover indraai dat de borg moer er eigenlijk niet meer op past dan ontkoppelt hij wel maar niet genoeg

    dus vandaar ook de vraag ,mischien dat hij verkeerde set gemonteerd heeft
    of verkeerd druk lager ?

    of heeft iemand een soort gelijk probleem gehad ?

    #17571455

    als de koppelingsplaat niet zou passen, kreeg je de bak er niet eens achter.

    de diameters door elkaar halen gaat niet, de drukgroep is dan ook groter en kleiner.

    nieuwe set.. dus ook de drukgroep is vervangen, en het druklager.

    mogelijk een foutief druklager, welke platter is?
    of verkeerd gemonteerd?

    #17571456

    origineel gepost door MantasticB1

    origineel gepost door henk 400rr
    Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;

    1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″

    hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
    of zijn ze in principe uitwisselbaar?

    De 8″en 8,5″ hadden gelijke vliegwielen, maar een verschillende koppelingsgroep, druklager was wel weer gelijk, volgens mij zelfs ook het druklager van een 3.0, het kan zijn dat hij zwaarder is maar passen doet het zeker.

    Dus er moet iets anders aan de hand zijn, ’t kan zijn dat hij verkeerd om gemonteerd is of dat de hevel niet goed op z’n plek zit.

    #17571457

    oke dus stel dat ie een set van een 2.0d gemonteerd heeft moet het nog geen probleem geven

    moet alles nog maar keer los halen
    en goed nakijken

    #17571458

    dus als ik dit goed lees (kan mis zijn kan ik een motorswap doen van 16N naar 2.0S en de koppelingset van 2.0S gebruiken waar 5bak achter ging om nu achter 4 bak in mn manta te bouwen? of neem ik best de koppelingsset en vliegwiel van mn 16N?

    mn 16n is namelijk zo goed als voor de vaantjes en heb nog een 2.0s liggen die vroeger op injectie in mn gsi zat achter 5bak

    zou hem graag inbouwen in mn manta b1 met 4bak daarmee …

    Greets,
    Alex

    #17571459

    Kan je gerust inbouwen, welke van de 2 je neemt (1.6N of 2.0S) ze zijn beide gelijk, neem de beste van de 2 zou ik zeggen.

    #17571460

    op mijn 16N zit nog maar nieuwe koppeling die hooguit 3000km heeft gebolt heb gehoord weet niet of het waar is als je nieuwe koppelingsset steekt past dit zich aan,
    als je dan de koppelingsset eraf haalt en eventueel op andere motor steekt moet hij zich opnieuw aanpassen en is deze koppeling versleten klopt dit verhaal of is dit relatief .. :)

    Vriendelijk bedankt

    Greets,
    Alex

    #17571461

    probleem op gelost
    staat enkel nog wel wat max maal maar goed

    igg zat plaat dr verkeerd om in

    #17571462

    ja dat wil ook wel eens gebeuren als je niet helemaal oplet :jerry
    maar probleem opgelost nu dus enkel jammer van het extra werk

    #17571463

    ff dit topic weer up doen.
    ik vraag me af.
    hoeveel werk is het om een druk lager te vervangen.
    zou ik dat kunnen met mijn praxis sleutel setje buiten op straat.
    met de auto op bokje’s.
    neem aan dat de versnelligs bak er af moet.
    en dan vervangen en er weer op zetten.
    of zit ik er helemaal naast.

    #17571464

    goed gegokt.

    en buiten op straat??? tuurlijk, lukte hier in het verleden ook,
    dus moet het daar ook lukken.

    mogelijk wel met wat bloed zweet en tranen, maar t kan :agent

    #17571465

    ok.
    want het druk lager maakt wat lawai.
    dus moet maar vervangen worden.
    of kun je er mee doorrijden.
    lijkt mij niet.

    #17571466

    ach je kunt overal mee doorrijden maar t houd een keer op,
    het wordt A vervelend, B tis niet gezond nee :D

    koppeling iets bijstellen misschien dat het helpt …voor een tijdje

    #17571467

    dan moet inderdaad je bak erachter weg halen
    maar ik zou dan alles vervangen in elk geval je drukgroep
    en op straat is niet echt ideaal
    maar alles kan;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.