Verliezen van koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Corsa Verliezen van koelvloeistof

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Beste forumleden,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn corsa C 1.2XE, namelijk dat hij koelvloeistof verliest.

Ik ben van plan hiermee naar de garage te gaan, maar omdat mijn waterpomp reeds is vervangen om dit probleem te verhelpen (helaas niet) zou ik graag jullie advies willen horen.

Na dat de pomp vervangen was dacht ik dat het verholpen was, maar bij een controle bleek het tankje van koelvloeistof toch weer bijna leeg. Ik heb hem toen weer bijgevuld, en na 300 kilometer snelweg zat er wederom weer een bodempje in het tankje.

Wat zou het kunnen zijn?

Slangen lijken goed (op warme motor staat er wel druk op het systeem bij losdraaien van de dop).
    De waterpomp is net vervangen dus deze kan het ook niet zijn.

Een lekke koppakking? Een lekke thermostaat? Is dit mogelijk?

Ik heb verder geen witte rook, geen slecht lopende motor of olie door de kvs heen, zou de koppakking dan nog wel een mogelijkheid kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten

lekt de auto koelvloeistof als je stilstaat?? bord karton onder de motor leggen om de locatie van het druppen vast te stellen en dan daar gaan zoeken
    kun je koelvloeistof ruiken in de auto?? zoja, bij het laatste is je kachelradiateur stuk..

Ik kan me geen onaangename geuren in de auto herinneren, lijkt me dus geen kachelradiator maar ik zal er nog eens op gaan letten.
    Ook heb ik nog snel even gecheckt of ik druppen kon vinden, maar toen niks gevonden.
    Ik zal na een stuk rijden eens de motor laten lopen en kijken of ik wat kan vinden, bedankt voor de tip.

is met deze temperatuur niet te houden maar je kunt het effectiever ruiken als je de kachel aan zet.. omdat de warmte in de auto komt via een splitsing van je koelsysteem van je auto…

Misschien is je pakking van je egr huis wel lek.
    Deze zit aan de bestuurderskant op het blok
    Bij mij was het “huisje” zelf kapot

Heb wat kranten eronder gelegd en een tijdje laten lopen maar kon nergens echt druppels herkennen. Ook de lucht uit de verwarming lijkt niks vreemds aan. Ben bang dat ik er zelf weinig mee kan beginnen en hij toch maar weer naar de garage moet…

ok.. was het proberen waard.. naar de garage kan altijd nog…

Heb je m al af laten persen??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.