Verlichting instrumenten

Forumindex Forums Modellen Calibra Verlichting instrumenten

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209225

    Hoeveel lampjes zitten er eigenlijk totaal in het instrumentarium van een Calibra inclusief de schakelaars en de kachelbediening?
    Als nieuw projectje wil ik overal dezelfde ledjes hebben als in de meters die ik vandaag ingebouwd heb omdat deze wat scherper en mooier licht geven, hoe moet ik hierbij te werk gaan?

    #17471651

    Ik ga ervan uit de je de bolletjes gaat vervangen voor leds, de nieuwe aantallen zijn dan ook leds
    Je dient gebruik te maken van 5 en 3MM leds of SMD

    mistlichtschekalaar heeft 2 lampjes. 1 voor normale verlichting, en 1 voor functie aan. vervangen voor 2
    hoogteverstelling lampen 1 vervangen voor 1 of 2
    verlichting 1 vervangen voor 1
    kachelbediening 1 minimaal 6leds maximaal bijna oneindig maar normaal +/-15
    KM teller 4 vervangen voor 4
    TC schakelaar 1 vervangen voor 1
    Automaat bak 2 vervangen voor 2
    oliedruk volt metertjes (na 8/94) 1 per meter vervangen voor 2 1 per metertje
    Boardcomputer 1 vervangen voor 4 tot 5

    #17471652

    Mijn verwarmingslichtjes doen het allemaal niet meer! (zo had ik hem ook gekocht, maar natuurlijk nooit naar gekeken) Kan dit door middel van een stekker opgelost zijn, of zouden de lampjes allemaal heel toevallig kapot zijn?

    Ik hoor het graag:wors

    #17471653

    In je kachelbedieningsunit zit welgeteld ÉÉN lullig armetierig pestlampje dat de rechter kant aardig onderbelicht laat, dus het kan zijn dat die de geest gegeven heeft. Zijn de lampjes van je schakelaar nog wel heel?
    1llusion bedankt voor de uitleg, ik wil inderdaad de bolletjes voor leds vervangen :thumbup Kan ik ze verder zo op hun plaats solderen of moet er nog meer voorbereidend werk gebeuren? Waar er lampjes in een fitting zitten die op zijn plaats schroeft hoe moet ik het daar aanpakken?

    #17471654

    Die doen het nu wel weer, nadat ik van iemand die knopjes had gekocht. Maar bij mij is het hele paneel niet verlicht. Geen 1 klein lichtpuntje… Ik ben er wel aan gewent eigenlijk, maar toen ik dit zo las.. ik dacht misschien is het wel een stekkertje.. maar het lijkt me vaag als al die lampjes zijn geknapt..

    Maar als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag natuurlijk:D

    #17471655

    geen 1 iemand een idee:P?

    #17471656

    Zoals eerder gezegt zit er maar 1 lampje in het hele paneel ;)

    #17471657

    oke, maar waar zit deze precies? in het midden? kan ik erbij als ik het paneel een beetje los haal?

    Alvast bedankt!

    #17471658

    Een beetje loshalen kun je vergeten, de kabels die aan de schuifknoppen vast zitten zullen ook los moeten komen anders krijg je het ding voor geen meter naar je toe. Om bij de schroeven te komen moeten je klokje of boordcomputer en de lijst net onder je tellerklok los, de schuifknopkabels zitten met clipjes vast en zijn met een beetje geduld goed los te krijgen.

    #17471659

    oei naja handigheid moet wel lukken, maar geduld… dat wordt lastig. Misschien een keer een mooie zomerdag vooruit trekken… maar waar zit dat lampje precies?

    #17471660

    lampje zit behoorlijk weggewerkt.
    OM erbij te kunnen komen moet je de volgende onderdelen verwijderen.
    Afdekpanelen stuurkolom
    Afdekpanelen voor KM teller unit
    Tunnelconsole (handrem)
    Middentunnelconsole (Schakelpook)
    Middenconsole (Radio)
    BC/klokje verwijderen voor de 2 schroeven hierachter.

    Als je deze panelen allemaal verwijderd hebt, en de schroeven ook losgemaakt hebt van de verwarmingsunit dan kan je hem wat naar voren trekken.

    Je moet van bovenaf een blokje lostrekken, welk precies tussen de icoontjes van de verwarming op het hoofd, en op de benen in de unit geklikt zit.

    hier zit het lampje in.

    Als je alles met leds gaat doen, neem dan even een dag of 4(voor een beginner) om alles om te solderen, en de draden goed te laten lopen.

    #17471661

    wouw, bedankt voor je goede uitleg! Ik ga het eens even proberen op een mooie zomer dag en als ik tijd zat heb:P

    Helemaal top!:thumbup bedankt!

    #17471662

    Nou ik heb het geprobeerd en het is gelukt! Maar klopt het wel dat dan alleen maar de linker kant het felst brand? Is dat alleen bij mij zo of zijn er meer mensen. Ik zal vanavond anders wel even een foto maken.

    Zit er niet heeel toevallig nog 1 in?:P

    #17471663

    ja klopt en nee er niet toevallig nog een lampje

    #17471664

    ok nogmaals bedankt voor je uitleg man!

    #17471665

    en zo ziet het er dan ongeveer uit,

    echter hoefde bij mij het middenconsole niet los volgens mij, is al weer een tijdje terug

    #17471666

    Dat komt inderdaad heel dicht in de buurt. Alleen ik had het hele handrem en pook gedeelte ook eruit gehaald… Nog heel wat tegengekomen trouwens! :guldens en een zonnebril. Ik dacht al de laatste tijd, dat hij zo moeilijk schakelde… maar de oorzaak: de zonnebril zat klem:hmmz…

    Maargoed hier de beloofde foto (komt het overeen met iedereen?)

    #17471667

    :jerry dat ken ik… mijn bestuurdersstoel wilde maar niet ver genoeg naar voren komen, wat bleek nou toen ik de middenconsole los had tijdens de installatie van mijn turbotimer, er zat een aansteker in de weg met daarop vermoedelijk de naam van het bedrijf waar de vorige eigenaar werkte. Aansteker weg gehaald (zat nog genoeg vloeistof in ook) en als “lucky charm” in mijn broekzak gestopt, stoel ging weer van zijn plek zoals het hoorde.

    #17471668

    haha lol!:D Maar herkent iedereen het “grote”hoeveelheid ligt in het luchtregelingspaneel?

    #17471669

    origineel gepost door Calibra0wner
    Dat komt inderdaad heel dicht in de buurt. Alleen ik had het hele handrem en pook gedeelte ook eruit gehaald… Nog heel wat tegengekomen trouwens! :guldens en een zonnebril. Ik dacht al de laatste tijd, dat hij zo moeilijk schakelde… maar de oorzaak: de zonnebril zat klem:hmmz…

    Bij nader inzien moet ik inderdaad toegeven dat de tunnel en middenconsole niet helemaal nodig is.
    Ik was even in de veronderstelling dat de console met de radio over de kachelunit heen zat, maar dat is natuurlijk net andersom.

    Had je een hoop gesleutel gescheeld, aan de andere kant, mijn wat omslachtige gebrabbel heeft weer wel je schakelprobleem opgelost.

    Tsja, dat heb je als je even snel uit je hoofd oprakelt hoe iets moet

    #17471670

    Oh dat maakt niet uit hoor! Ik was al heel blij met je uitleg namelijk! Heel erg bedankt nog. Maar komt die bovenstaande foto een beetje overeen met wat andere mensen hebben?

    #17471671

    Ja, dat is normaal bij de Calibra.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.