verlichting draaiknoppen

Forumindex Forums Modellen Astra verlichting draaiknoppen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur

Ik ben vandaag bezig geweest om de verlichting van mijn draaiknoppen te vervangen.
    Dit is allemaal goed gelukt alleen ik heb 1 kabel met verlichting los liggen en ik heb geen flauw idee waar deze hoort te zitten deze lag al los toen ik er mee begon.
    Wie weet waar deze precies hoort te zitten.

Mvg Gerrit

is die niet van de aansteker?

Volgens mij zit die stekker die je er nu in heb zitten verkeerd achter de knoppen. Anders snap ik de bedrading niet hoe die lopen. Het lampje doet het immers ook niet (linker gedeelte met daarachter het kapotte lampje ?)

groet, Rik

nee deze hoort tussen het rode gedeelte en de 2.

je kan ze er zo in klikken

[rquote=1842704&tid=140581&author=okkie-001]nee deze hoort tussen het rode gedeelte en de 2.

je kan ze er zo in klikken[/rquote]

Daar zit immers al 1 of ik ben scheel :P

Rik

Heb even snel gekeken maar daar is het draad te kort voor.
    Het draad zit trouwens aangesloten aan de fitting van de overige lampen.

ja inderdaad ik zie het nu ook dan moet dat lampje wel stuk zijn

[rquote=1842702&tid=140581&author=KadAstra-EF]Volgens mij zit die stekker die je er nu in heb zitten verkeerd achter de knoppen. Anders snap ik de bedrading niet hoe die lopen. Het lampje doet het immers ook niet (linker gedeelte met daarachter het kapotte lampje ?)

groet, Rik[/rquote]

Ik heb in totaal 4 lampen vervangen 3 stuks die in de fitting zitten en de lamp die nu los hangt. Maar krijg inderdaad het idee dat die voor de linker kant is omdat die niet verlicht is. Nu nog even kijken waar die precies hoort het is nogal lastig zoeken omdat je alles op de tast moet doen.
    Mvg Gerrit

dat is volgens mij het lampje van de binnen circulatie:hmmz

Gerrit78,

Ik zal even een foto maken van de achterkant. ik heb volgens mij zo’n unit in voorraad liggen.

ben zo terug !!!!!!

Rik

[rquote=1842722&tid=140581&author=KadAstra-EF]Gerrit78,

Ik zal even een foto maken van de achterkant. ik heb volgens mij zo’n unit in voorraad liggen.

ben zo terug !!!!!!

Rik[/rquote]
    Dat zou super zijn

Ik moet de foto’s nog uploaden maar het ziet er naar uit dat dat lampje inderdaad achter de recirculatieknop komt zoals ” gts power” oppert.
    Dat lampje wat er nu in zit links is kapot…(de 2e foto van jou)
    Foto’s komen eraan…..

Hier de foto’s:

Zie je ze zitten die lampjes ? 3 stuks. De meest linkse is wat moeilijk te zien maar het is er wel !

Als ik die rode draden volg dan komen ze bij die recirculatieklep uit. daar moet ie waarschijnlijk komen

Hier heb ik de recirculatieklep gedemonteerd als je dat klepje weghaalt dan zit het lampje IN de schakelaar

HET LAMPJE BOVEN IN DE FOTO IS HEM NIET ! dat is de middelste lamp van de eerste foto.

Is het duidelijk zo ? Zo niet, zeg het ! Ik heb hem nu uit elkaar liggen voor dit topic !!!

Groet, Rik

en hier nog 2 foto’s van de bovenkant:

Deze foto is ongeveer op de positie gemaakt als de jouwe

En deze is van bovenaf genomen…

Nogmaals groet, Rik

Zoals Rik zijn uitleg, dat is goed. In de zwarte balk zitten 2 lampjes, die kan je er uit klikken.

lampje aan de rode draden is zoals gezegd voor de circulatieklep

idd:thumbup

veel succes met er weer in drukken:P:P
    (kreeg het destijd niet voor elkaar zonder alles los te halen;))

[rquote=1842756&tid=140581&author=KadAstra-EF]Hier de foto’s:

Zie je ze zitten die lampjes ? 3 stuks. De meest linkse is wat moeilijk te zien maar het is er wel !

Als ik die rode draden volg dan komen ze bij die recirculatieklep uit. daar moet ie waarschijnlijk komen

Hier heb ik de recirculatieklep gedemonteerd als je dat klepje weghaalt dan zit het lampje IN de schakelaar

HET LAMPJE BOVEN IN DE FOTO IS HEM NIET ! dat is de middelste lamp van de eerste foto.

Is het duidelijk zo ? Zo niet, zeg het ! Ik heb hem nu uit elkaar liggen voor dit topic !!!

Groet, Rik[/rquote]

Super bedankt het lampje wat los licht is inderdaad van de recirculatieklep dit is duidelijk te zien op de foto. Dat de linker kant niet verlicht is komt dus dat van de drie nieuwe lampjes er nu al 1 kapot is. Maandag maar even een nieuwe halen.
    Rik nogmaals bedankt voor de foto’s dat heeft een hoop duidelijk gemaakt.

Mvg Gerrit

[rquote=1842783&tid=140581&author=gts power]idd:thumbup

(kreeg het destijd niet voor elkaar zonder alles los te halen;))[/rquote]

Maar even kijken of het lukt dan maar geen verlichting op de recirculatieknop als de rest maar verlicht is.

Mvg Gerrit

Waarschijnlijk sluiting gemaakt !!!!

Heb ik ook gehad, alleen was toen ALLE verlichting uit. bleek zekering geknapt te zijn dus PAS OP dat je niet tegen metalen delen aankomt…

Rik

[rquote=1842783&tid=140581&author=gts power]idd:thumbup

Met dit haakje kreeg ik het zomaar voorelkaar ZONDER de boel los te halen.

Rik

[rquote=1842807&tid=140581&author=KadAstra-EF][rquote=1842783&tid=140581&author=gts power]idd:thumbup

Rik[/rquote]

das een goed idee idd

ik deed het destijds al liggend met men arm achter het dasboard langs:D

[rquote=1842809&tid=140581&author=gts power][rquote=1842807&tid=140581&author=KadAstra-EF][rquote=1842783&tid=140581&author=gts power]idd:thumbup

Rik[/rquote]

das een goed idee idd

ik deed het destijds al liggend met men arm achter het dasboard langs:D[/rquote]
    Er alleen even op letten dat je de recirculatieklep op “Verse lucht” heb staan. anders maak je de rail die in de klep gegoten is kapot :o

Rik

[rquote=1842794&tid=140581&author=KadAstra-EF]Waarschijnlijk sluiting gemaakt !!!!

Heb ik ook gehad, alleen was toen ALLE verlichting uit. bleek zekering geknapt te zijn dus PAS OP dat je niet tegen metalen delen aankomt…

Rik[/rquote]

Ik zal morgen eens even kijken of het lukt. Ik laat nog wel even weten of het gelukt is.
    Gerrit

Prima !!!

Rik

Nou het is gelukt alles werkt weer naar behoren iedereen bedankt voor het meedenken:thumbup
    Gerrit

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.