Verlichting achter kilometer teller defect

Forumindex Forums Modellen Astra Verlichting achter kilometer teller defect

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hallo,

Ik ben sinds kort de “trotse” bezitter van een Opel Astra G automaat uit 2003. Nou heb ik sinds een paar weken geen verlichting meer achter mijn digitale kilometer teller. Nu ben ik zelf al zo handig geweest om de teller uit te bouwen en een nieuw lampje erin te zetten, echter lijkt dit ook niet de oplossing te zijn. Hetzelfde lampje als test op een andere plek gezet en dan doet ie het wel.. alsof de contacten achter de teller niet goed zijn ofzo…

Weet iemand wellicht een andere oplossing hiervoor? Ik zat zelf al te denken aan: stroom aftappen van bijvoorbeeld de aansteker en zo het lampje voorzien van stroom, maar of dat echt veilig is…

Ik hoor het graag

Gr. Maarten

Heb je de lampjes al eens andersom gedraaid? Dan bedoel ik 180 graden draaien bij monteren?
    Ik geloof dat het met de + en – contactpunten op die manier verschilt

Ook dat had ik al geprobeerd ja. Er is eigenlijk niet veel wat ik nog niet geprobeerd heb. Nu had ik ook ergens gelezen over zilverfolie erachter doen om beter contact te maken, maar ik krijg de printplaat zelf niet gedemonteerd.

Ik weet wel dat het pokkelampjes zijn, want contact maken moeten ze inderdaad met de klemmende manier.

Heb je wel originele lmpjes? Zou niet gaan liggen klooien met aftermarket.
    Heb ook eens een LED-setje gehad en van armoede niets mee gedaan..dat was echt bras

Nou… en of het pokkelampjes zijn… Ik had voor de zekerheid wat goedkope rommel gekocht waarvan ik in eerste instantie dacht dat deze het ook gewoon niet deden. Nou… dat had dus inderdaad te maken met de slechte contactjes.

Maar ik had ook als test een origineel lampje waarvan ik zeker wist dat deze het deed op de plek van de kilometer teller geplaatst, maar ook die deed het niet. Ik heb echt al van alles zitten prutsen, maar krijg het niet aan de praat… Kan er net zo goed een kaars achter zetten… Dan weet ik zeker dat in ieder geval 1 probleem opgelost is.

Uit welk deel van NL kom je ? Mocht je in de buurt wonen dan wil ik je wel even helpen.

Anders ik wel, als je in het Noorden woont.

Rik ;)

Cool! Wat een behulpzaamheid!! Ik woon echter in het zuiden (Brabant). Maar desalniettemin pruts ik net zo lang door tot ik een werkend lampje achter mijn km teller heb. Tips blijven uiteraard welkom.

Probeer de contact lipjes van de fitting eens flink dichter bij elkaar te drukken zodat de klemruimte kleiner word zeg maar. Hierdoor zal de fitting zich moeilijker laten monteren maar door de druk zal hij zeker contact maken.

Het kan ook nog zijn dat de vorige fitting heeft zitten vonken en daardoor zwarte aanslag heeft achter gelaten op de printsporen, beetje schoon schrapen met een kleine schroevendraaier. Wel voorzichtig doen want je gaat er zo doorheen.

heb je niet een simpele multimeter waarmee je de koperen lijntjes kan volgen op de print plaat?
    zal niet zoals bij een moederbord alle kanten op gaan

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.