verlagingsveren inkorten!?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel verlagingsveren inkorten!?

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

ik heb apex verlagingsveren onder mijn manta B zitten deze verlagen40MM, maar staat achter te hoog zou zeker nog een 3 CM kunnen zakken, slijp ik de veren af? zo ja aan de onder of bovnezijde van de veer enz.

Niet afslijpen, er is een bedrijf die ze voor weinig geld korter maakt dmv persen.

Weet zo de naam van het bedrijf niet meer, maar ff zoeken op het forum en je vind het wel.

Afslijpen is lomp je haalt zo de werking uit een veer.

plus dat je niet meer door de APK komt met afgeslepen veren. Gewoon na laten drukken, kost geloof ik 10-15 euro per veer ofzo.

Een veer is als geheel ontworpen, haal je een paar windingen eraf dan verander je de spanning op het geheel, zoals Fearless al melde. Persen is een oplossing, of andere veren zoeken

Wellicht zijn er idd veren die van een andere wagen afkomen die zo passen dat je die 3 cm pakt idd.

wat een zever! heb op m’n coupe ook gewoon afgeslepen veren! rijd er al 4 jaar mee niks aan het handje. ook voor de APK geen probleem, zelfs met steekproef goedgekeurd!

hier hetzelfde mijn oude c kadett had ingekorte mb veren geen enkel probleem bij de apk en lekker stug

ja ik heb ze ook een keer afgeslepen. en bij de apk was het geen probleem, de keurmeester had het gezien en zei er speciaal bij dat het mag.
    wel even een plat kantje aan slijpen, zoals dat origineel ook is.

Mijne was afgekeurd met afgeslepen ori veren, dusja

het mag gewoon mits de veren niet los komen met opkrikken zeg maar :vertag

Als het niet afgebroken lijkt is er niets aan de hand.

Originele veren zijn progressief dwz. hoe dieper ze in veren hoe stugger ze worden. Ga je daar aan slijpen haal je dus de werking uit de veer.

Die Mercedes veren die vaak in gekort worden zijn volgens mij niet eens progressief en kun je dus zonder problemen inkorten. Alleen doe het wel recht, want als je ze schuin slijpt lijken ze afgebroken en dat is dan weer afkeur.

Ik snap niet dat mensen in hun veren gaan lopen slijpen terwijl het voor weinig geld goed en veilig nageperst kan worden.

je kan maar napersen tot een bepaalde diepte,:swear tja en als je dan nog lager wil (zoals ik) dan moet je iets he

mm -85 is toch laag zat voor de meeste:P

origineel gepost door pipo
    mm -85 is toch laag zat voor de meeste:P

tuurlijk niet, dan begin je net ;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.