verlagings veren, Update: Auto verlaagd

Forumindex Forums Modellen Calibra verlagings veren, Update: Auto verlaagd

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232764

    Ik heb een setje verlagings veren op marktplaats gezien. Deze zijn 35 mm korter dan de originele. Kan dit vervangen worden en toch de originele schokbrekers houden? En heeft iemand ervaring wat het met het rijgedrag doet?

    #17817093

    dit kan in de meeste gevallen met de orginele dempers.( tot 40 mm)
    voor de wegligging hangt af van de kwaliteit van de veren.
    meestal zijn ze een stuk stugger en rijden dus op de snelkweg e.d. stuk fijner, maar klinkers zijn een nachtmerrie

    #17817094

    aaha, verlagings veren, die van een V6, anders dan van een 16V/8V,
    Een DTM is 40 mm verlaagt, heb er zelf een 16V, het rijden, je leert er van houden.
    Je voelt elk hobeltje en kuiltje ! maaar, het stuurt zeer direkt, de auto helt minder over, op de snelweg rijd het heerlijk, je hebt het gevoel als je in een hele snelle auto rijd .. hihi ahumm 16 V, tevens staat het ook mooi bij de wielkasten

    #17817095

    Ik heb ook nog een setje verlagings voorveren liggen dat overbodig is, bij interrese stuur even een u2u.

    #17817096

    @ menno: ik heb al een mailtje gestuurd dat ik ze van iemand wil overnemen, maar als dat niks wordt hoor je van me.

    Is het overigens nog steeds geen probleem om met 4 mensen en bagage op vakantie te gaan zonder dat bijvoorbeeld de wielkasten de banden raken bij een drempel?

    #17817097

    ook dit heeft weer met de kwaliteit van de veren te maken. als ze stugger zijn zullen ze dus ook minder ver doorzakken.
    maar tot 40mm verwacht ik geen problemen.
    had er bij mijn vorige 40mm apex onder liggen en heb nooit de wielkast geraakt ondanks dat ik de auto regelmatig als bestelbus gebruikte :P

    #17817098

    Dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn met goede veren.

    #17817099

    Zo, na een middagje sleutelen staat hij er nu zo bij

    Vind hem zelf al best netjes staan. De bedoeling is dat er binnenkort nog bbs rx’jes op komen met achter iets grotere banden dan voor

    #17817100

    Woow tjoening!

    Dikke A8-jongens kwamen eronder toch?

    #17817101

    Roze A8 velgen ja… :agent

    #17817102

    Netjes. Weet je welk merk veren je hebt?

    #17817103

    GT-Cupline toch Lucas?

    #17817104

    Uh ja uh ja, en er stond SUPERSPORT op de veren, dus het moet wel tantoe snel zijn. Ik moet nog wel binnenkort de auto opnieuw laten uitlijnen. Door het verlagen krijg je een stuk meer toespoor, en ik wil nog wel langer met m’n banden doen :P

    #17817105

    netjes :D

    is toch stukje meer uitspoor dan na verlaging :hmmz

    #17817106

    Dat is een mooie nette Calibra met dacht ik nog originele velgen.
    Bewaar die maar goed. Voor als die weer naar origineel terug moet/mag.

    Het liefst zie ik Calibra’s in fabrieksaf staat :thumbup

    Succes met de aanpassingen.

    dtmcalibra672

    #17817107

    Je hebt je Xtreme Monster bodykit toch al besteld of niet? Samen met die Jap-style einddemper:agent

    #17817108

    Haha ja 2:D en neon en racegaas voor in de motorkap niet te vergeten:puke


    @dtmcalibra672

    Dat ben ik helemaal met je eens. Er zitten nu ook de originele opel wieldoppen op, waar hij 15 jaar geleden op gekocht is:P Er komt wel een setje bbs rx velgen op, maar die zijn ook origineel op een dtm geleverd, dus daar kan ik wel mee leven :P En de originele veren bewaar ik zeker goed. Ik denk niet dat ik altijd met de verlaging blijf rijden aangezien hij er wel draagarmrubbers van gaat verslinden, en de achterwielen niet uitgelijnd kunnen worden, waardoor ze scheef gaan afslijten. Achja, je moet er iets voor over hebben.

    #17817109

    Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.
    Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:

    #17817110

    Kan me haast niet voor stellen dat hij toen er tijd met wieldoppen geleverd is.. :o

    #17817111

    @2000: Dat klinkt wel als een oplossing. Over welke rubbers heb je het, want ik kan me zo even niks voorstellen waarmee je de camber kan veranderen. En hij zal niet de eerste zijn die denkt dat een calibra nog achterwiel aangedreven is. Er werd bij mij laatst ook al verbaasd gereageerd dat het voorwielaangedreven was.


    @2slow
    : Ja ik ken de 2e eigenaar, en niet de 1e dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar de 2e eigenaar heeft hem van een oudere man gekocht die er in 8 jaar tijd maar 30k km mee gereden heeft, en die zou hem ook op deze wieldoppen gekocht hebben.

    #17817112

    Dit zijn ze volgens mij. En zo niet, dan moet je even doen wat ik zojuist gedaan heb: GOOGLEN ;)

    LINK

    #17817113

    [rquote=1897337&tid=142688&author=2000]Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.
    Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:[/rquote]

    Weet je toevallig waar dergelijke rubbers te krijgen zijn?
    Mijne is ook een beetje (30mm) verlaagd en de wielen staan een tikje schuin.

    #17817114

    [rquote=1897338&tid=142688&author=2slow]Kan me haast niet voor stellen dat hij toen er tijd met wieldoppen geleverd is.. :o [/rquote]

    Het is toch echt zo, en zo kan ik me haast niet voorstellen dat ze nog rondrijden op de orginele doppen.

    Super zeldzaam!:thumbup

    #17817115

    [rquote=1897447&tid=142688&author=McKaamos][rquote=1897337&tid=142688&author=2000]Voor het schuin af slijten zijn excentrische rubbers te verkrijgen waarmee de wielstand weer redelijk kan worden afgesteld.
    Ik kon toendertijd elk jaar een nieuw setje banden kopen voor de achterwielen, na de verlaging gingen ze echt snel achteruit. En de bandenboer waar ik de auto toen bracht zei: zo, lekker lopen spinnen? Dus ik: ja, inderdaad, hij heeft alleen voorwielaandrijving :mad:[/rquote]

    Weet je toevallig waar dergelijke rubbers te krijgen zijn?
    Mijne is ook een beetje (30mm) verlaagd en de wielen staan een tikje schuin.[/rquote]
    Ja dat weet jij ook, lees mijn vorige post maar is, en let dan vooral op het woord link :D:D

    #17817116

    [rquote=1897553&tid=142688&author=2000]
    Ja dat weet jij ook, lees mijn vorige post maar is, en let dan vooral op het woord link :D:D[/rquote]

    Ahh jah, nu zie ik het…
    Opletten is een kunst :angel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.