Verlagen met orginele velgen

Forumindex Forums Modellen Astra Verlagen met orginele velgen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244189

    Heeft iemand toevallig zijn astra verlaagd met daaronder nog de orginele velgen :) zou graag mijn auto willen verlagen maar heeft iemand toevallig een foto :D

    Vallen de wielen niet teveel in de wielkast?

    #17959121

    Astra F, G, H, J?
    En met welke originele wielen? De originele wielen van mijn Coupé zijn anders dan die van een hatchback of een Turbo Coupé…

    #17959122

    je kunt elke opel -4cm verlagen zonder verdere problemen
    lager wordt een ander verhaal

    Gr. Mario

    #17959123

    de Astra G sport 3drs uit 2000. 16″ velgen.

    #17959124

    hoe laag wil je dan?

    #17959125

    zoiezo dat de ruimte tussen wiel en wielkast weg is :)

    #17959126

    hoeveel cm kan ik lager met schroefset en orginele velgen?

    #17959127

    Als de schroefset het toelaat, kun je ongeveer 4 cm verlagen zonder problemen.
    Wil je nog lager, heb je andere koppelstangen nodig en moet je mogelijk (dan ga je wel serieus laag) je wielkasten gaan uitrollen.

    #17959128

    dus alles onder de 4 kan problemen opleveren, zowel met veren als schroefset. Wat raden jullie aan, veren of schroefset?

    #17959129

    Schroefset…en dan een goede!

    #17959130

    4cm heb je meer dan voldoende aan om die ruimte tussen je wielkas weg te werken. en je houdt er ook nog wat rijplezier aan over.
    denk dat als je veel meer dan dat gaat doen het niet meer prettig is om door de bebouwdekom te rijden..

    #17959131

    Indd, is je bodemplaat je heilig neem dan max 4cm vaste verlaging
    maakt je het niet uit dat je af en toe over de grond schuurt kun je een schroefset nemen :D

    #17959132

    Gewoon plat op zijn buik en voor de winter in de ml zeten gaat het ook niet roesten :jerry

    Dat is mijn motto hoe lager hoe beter ;)

    #17959133

    zelf heb ik een sebring dtm demper rieger spoilers en een bodemplaat verneukt door plat gaan :cry
    was mn vec
    ik heb nu mijn astra voor 4cm verlaagd en achter 2cm (WeitecKoni)
    verder verlagen doe ik nooooit meer :swear

    #17959134

    Orginele 16″ met 3,5 cm Eibach veren verlaging en orginele dempers:

    #17959135

    Staat netjes maar het kan lager maar als je niet houd van demper schuin/rustig nemen dan is dit prima

    #17959136

    met meer als 4 cm verlagen moet je idd rekening houden dat je andere koppelstangetjes moet monteren..dingen kosten niet een rib.
    heb zelf een V-maxx schroefset op een astra gehad en die stond op zijn laagste stand…schat zo’n 7 cm verlaging..beetje rekening houden met drempels(wat langzamer overheen gaan) maar dan gaat het prima..
    v-maxx is vrij stug van zijn eigen..het is maar wat je wil…ik heb iig nooit problemen gehad met die set..incl stangetjes + monteren ben je zo’n 500€ kwijt..vergeet m niet uit te lijnen na het verlagen!!

    #17959137

    ik had een schroefset van v max. verlaagt max 6cm.
    dat kan gewoon. in de winter reed ik ook zo rond, kon gewoon volgas over drempels, en kon prima door de sneeuw rijden met 195-65-15 winterbandjes. zonder aanlopen of gekkegeit.

    nu rijd ik met 40/30 (4 cm voor, 3 cm achter) verlagingsveren van AP
    gewoon met de orginele dempers.
    dit rijd echt super comfortable. op de snelweg rijd het beter dan orgineel.
    ja, het is een stukje minder laag ja. maar de wielkasten zijn opzich wel gevuld hoor.


    als je comfort wil houden, moet je zeker deze veren nemen. of in ieder geval veren.
    voordeel en nadelen op een rij:

    verlagingsveren:
    +comfort blijf je houden
    +je staat na een halfjaar ongeveer echt 4cm lager. veren zaken nog na namelijk. en dat scheelt een heel stuk
    +je hoeft verder niets aan te passen, monteren en rijden.

    -niet echt super laag, met grotere wielen is dat dus niet echt mooi.
    -je houd comfort, dat is voor sommige een nadeel

    schroefset:
    +gaat super laag, vooral met aanpassingen zoals hulpveer eruit, veren achter napersen etc.
    +altijd hoogte verstelling.
    +zo stug als een kart. dus je kunt aardig hoeken

    -zo stug als een kart. koop ook een niergordel. en houd er rekening mee dat als je veel rijd het gaat vervelen. vooral in de winter als je de gaten in de weg niet ziet. daarnaast moet je elke bandenwissel balanceren (winter/zomer) je banden vangen de klap op.
    -je wiellager slijt een stuk sneller
    -duur

    als je een schroefset koopt, en je wilt comfort houden, koop er 1 met hardheid instelbaar functie.
    die heb je van FK voor ongeveer 900 euro. is wel zn geld waard, het zijn gewoon veel betere sets dan al die goedkopere schroefsets.

    volgend jaar ga ik ook weer plat, en denk dat ik dan ga voor een AP schroefset. dat schijnt de middenmote te zijn tussen de goedkope, en de dure sets.

    #17959138

    @Juffer1 wrote:

    Orginele 16″ met 3,5 cm Eibach veren verlaging en orginele dempers:

    Heb je hierbij alleen verlangingsveren geplaatst of ook nog spacers? ben bang dat hij verlaagt wordt de wielen ver naar binnen gaan.

    #17959139

    Zijn de orginele velgen op de orginele naven met ET49 icm de orginele dempers en kortere Eibach veren.
    Bij verlagen gaan je velgen niks meer of minder ver naar binnen of buiten.
    Het is idd wel zo dat de standaard velgen erg ver naar binnen vallen. Zelf heb ik na deze velgen er Irmscher Signa’s onder gehad welke 16″ en ET41 waren en dat ging ook prima maar zag er vooral een stuk beter uit.

    #17959140

    en spacers zijn niet aan te raden zeker?

    #17959120

    Spacers moet je er steeds afhalen voor je apk.
    Ik rijd nu met winterbanden op velgen met ET35, banden staan heerlijk breed in de wielkast, steken onderaan ook iets buiten de achterbumper, aangezien die iets terugloopt. Zal thuis ff kijken of ik er een foto van heb (eer ik thuis ben is het weer donker, dus als ik geen foto heb, zal ik proberen dit weekend een foto te maken).

    #17959141

    heb achter 1 cm spacers. gaat prima

    #17959142

    Heeft iemand toevallig ook een duidelijke foto van de wielkasten met orginele velgen (verlaagd) zonder spacers.

    #17959143

    paar foto’s van mijn vorige auto

    orgineel et49 met verlaging 6/7cm rondom

    et41 met 6/7cm verlaging rondom

    zoals je ziet is het met et41 stukken mooier..orgineel en veel verlagen ziet r niet uit in mijn ogen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.