Verlagen d.m.v. veren

Forumindex Forums Modellen Astra Verlagen d.m.v. veren

20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17822745

    Dus wij zitten wel een beetje op 1 lijn qua wensen wat betreft verlaging king:

    #17822744

    ik denk het wel ;)
    mijn vorige wagen was een vectra a gt met rieger infinity 2 kit er onder
    plat op zijn buik supermooi om te zien, maar een hel om mee te rijden in de binnenstraatjes :swear
    daarom heb ik het met mn astra meer volgens rally princiepe aangepakt king:

    #17822743

    ps binnen een half jaar bleek de infinity toch niet zo oneindig te zijn……. :jerry

    #17822742

    Hahah! :jerry

    Nou, de bestelling is gedaan hoor! Rally rijden zullen we! :thumb

    #17822741

    @Dolby wrote:

    @BLueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb

    PS: Met je standaard veren kan ik je wel vertellen dat je banden achter gaan aanlopen. Dit is makkelijk op te lossen
    met bumperstops. ;) Heb ik ook moeten doen nameijk.


    @Risl
    , Dat is volgens de regels. De auto word goed of afgekeurd met hoe die op dat moment in staat is. Dus kom je met
    de banden van je buurman aan. En hij word goedgekeurd. Is je auto goedgekeurd. Raar maar waar. :shock:
    Een A.P.K is goed dat het er is. Maar hoe goed een A.P.K voorsteld is echt afhankelijk hoe de A.p.K meester ermee omgaat.
    De astra van mijn buurman is afgelopen week goedgekeurd geworden binnen 5min.
    Had nog niet eens goed gegeken naar de onderkant. Vorige jaar had hij op en aanmerkingen. :(

    Bedoelde meer dat ik twijfel of de afkeur terecht was. Slijtplekken hadden natuurlijk ook van een paar jaar geleden kunnen zijn, dat was echt niet te zien.

    #17822738

    @Risel, Daar heb je gelijk in.

    @RISL wrote:

    @Dolby wrote:

    @BLueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb

    PS: Met je standaard veren kan ik je wel vertellen dat je banden achter gaan aanlopen. Dit is makkelijk op te lossen
    met bumperstops. ;) Heb ik ook moeten doen nameijk.


    @Risl
    , Dat is volgens de regels. De auto word goed of afgekeurd met hoe die op dat moment in staat is. Dus kom je met
    de banden van je buurman aan. En hij word goedgekeurd. Is je auto goedgekeurd. Raar maar waar. :shock:
    Een A.P.K is goed dat het er is. Maar hoe goed een A.P.K voorsteld is echt afhankelijk hoe de A.p.K meester ermee omgaat.
    De astra van mijn buurman is afgelopen week goedgekeurd geworden binnen 5min.
    Had nog niet eens goed gegeken naar de onderkant. Vorige jaar had hij op en aanmerkingen. :(

    Bedoelde meer dat ik twijfel of de afkeur terecht was. Slijtplekken hadden natuurlijk ook van een paar jaar geleden kunnen zijn, dat was echt niet te zien.

    #17822713

    Misschien zie ik nu wat over het hoofd.. maar je wil je huidige setup qua velgen & banden houden en toch verlagen.
    Je kan dan toch heel simpel meten met een rolmaat / duimstok of het wel of niet gaat ?
    Zolang je banden binnen je wielkuipen vallen is er zowiezo niks aan de hand ?
    AstraGerrit rijdt met ET31 / 6,5J en in combinatie met 2cm verlagingsveren gaat dat ook prima.

    Overigens leuk om te zien dat je nu van de schroefset bent afgestapt en voor de veren gaat, daar ga je zeker geen spijt van krijgen !

    #17822736

    Had je m’n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van “in hemelsnaam”, weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

    Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m’n keuze geworden.

    En weet je wat nu het linke is Arjan, m’n banden + velgen komen buiten m’n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.

    Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.

    In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.

    Niet verklappen op ons forum he :thumb

    #17822734

    Ik spreek je sowieso face 2 face over 20 dagen, dan leg ik het verder uit. Waarom deze keuze en ook even over dat topic van toen.

    #17822732

    @BlueAstraG wrote:

    Had je m’n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van “in hemelsnaam”, weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

    Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m’n keuze geworden.

    En weet je wat nu het linke is Arjan, m’n banden + velgen komen buiten m’n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.

    Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.

    In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.

    Niet verklappen op ons forum he :thumb

    alsof niemand van atc op t opel-forum zit johan hahahaha

    maar ben benieuwd kerel !!

    #17822731

    @BlueAstraG wrote:

    Had je m’n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van “in hemelsnaam”, weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

    Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m’n keuze geworden.

    En weet je wat nu het linke is Arjan, m’n banden + velgen komen buiten m’n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.

    Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.

    In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.

    Niet verklappen op ons forum he :thumb

    psst dacht je dat je de enigste was van ons forum wat ook hier kwam ;)
    Mark
    http://www.AstratuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17822726

    Stelletje haterz :ass

    #17822722

    dombo :jerry :jerry

    #17822719

    Forumverslaafde :jerry :jerry

    #17822717

    hoor haar :P

    #17822716

    Ja zegt ze :ass

    #17822765

    je kunt ook gewoon even meten met een rol maat van af je scherm tot boven kant band dan weet je hoe ver je kunt zakken

    #17822758

    Klopt, vanwege de “ongelijke verlaging voor-achter” heb ik zelf berekend aan de voorzijde +/- 3 tot 3,5 cm. speling te hebben na de verlaging. Aan de achterzijde +/- 3,5 tot 4cm. speling na de verlaging.

    Aan de voorzijde komt de velg + band BUITEN de wielkastrand, aan de achterzijde komt de velg + band ONDER de wielkastrand. Dus NIET BINNEN, maar ONDER. Dus kan in theorie NET, met inachtneming van inzakken van wat stuggere verlagingsveren.

    Dus in theorie: voor het zicht een zeer nette verlaging. En wanneer ik goed rekening houdt met drempels hier in Nederland, moet het ook NET kunnen.

    We zullen het in de praktijk meemaken. Mijn bevindingen post ik hier.

    Iemand nog tips wat betreft de bandenspanning, gezien bovenstaande feiten?

    #17822730

    Heb zaterdag een v-maxx schroefset gemonteerd onder mijn astra. Staat erg dik en rijd erg goed, je kunt hem eventueel hoger zetten voor de wintermaanden ofzo ;)

    #17822729

    Beste topic hijack Driekus :ass

    Nou, komop met die foto’s dan :thumb

20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.