Verlagen Astra G OPC 1

Forumindex Forums Modellen Astra Verlagen Astra G OPC 1

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258760

    Heey

    Gezien ik vind dat mijn astra g opc net een dakar auto lijkt zo wil k hem toch wat verlagen..
    Enkel weet ik niet welke verlaging ik moet hebben..
    Wil geen schroefset..
    Mijn achterkant lijkt wat hoger als voor en zie allemaal sets staan van 40/40 40/30 30/20.
    Nu leek mij de 30/20 wel mooi. niet te laag wat ik ook wil. Maar wil ook wel dat de auto gelijk staat niet dat hij voor lager is als achter.

    Welke set raden jullie mij dan aan??
    Evt foto van jouw astra g met jouw verlaging..

    Gr Steef

    #18154637

    Hallo steef,
    Ik heb sinds vrijdag ook een set verlagings veren onder mijn g zitten. Het gaat hier om de eibach 30/30 verlagings set met aslast tot 935kg. Ik ben er echt heel blij mij en rijd heerlijk.
    Mijn auto staat er nu dus zo bij:

    Hij ligt nu lekker strak op de weg en veert minder ver door wat voor mij(n) (velgen) goed is omdat ze met de oude veren zo nu en dan nog aanliepen, heb er nu zo goed als geen last meer van.
    De 30/30 set van eibach is een echte aanrader als je het mij vraagt.

    #18154638

    Als je wilt dat hij gelijk staat kan je het beste dan 30/30 nemen (zo staat mijn coupe nu)

    Op mijn vorige astra g hatchback had ik 40 voor 30 achter… Beviel goed met 17 inch velgen…

    Zal vnf met een beetje geluk een foto posten…

    #18154639

    Kijk dankje!
    Toch lijkt hij voor nog iets hoger te staan als achter?
    Ziet er idd een stuk beter uit en ga ze denk ook bestelle..
    Zag dat je dit kon doen via profile tyre centre.
    Zie die set bij profile dat 30/30 setje aslast 1035 is…?

    En 40/30 komt denk wel mooier uit?

    #18154640


    40/30 AP veren bij winparts vandaan

    #18154641

    ik zou toch een schroefset nemen kan je het naar eigen smaak/comfort instellen

    #18154642

    Is het trouwens niet zo dat een opc al standaard 2cm lager ligt dan een standaard astra. Dan zul je volgensmij ook rekening moeten houden met het feit dat fabrikanten verlagingswaarde aangeven voor een standaard astra en niet de opc of sportedition 1 en 2.

    Dit zal dus inhouden als jij 30/30 neemt je werkelijk maar (10/10) zult zakken.

    Hier de mijne met ap 40/30( De mijne is wel een astra die niet standaard verlaagd is)

    gr.

    #18154643

    Klopt, dan heb jij waarschijnlijk een SEI, daarbij was het optioneel om heb 2 cm lager te laggen.

    #18154644

    Ik heb geen sport “edition” ik heb de gewone sport. Die is standaard niet verlaagd.

    #18154645

    is dat niet alleen de veren die anders zijn dan?

    #18154646

    Enige wat ik weet is dat er volgensmij een verschil is met yp en nog een andere code. De ene is korter dan andere.

    #18154647

    Opc1 is al 2 cm lager

    #18154648

    Dus dn zouw k vere moete vn een astra sport?
    Opc staat niet tusse

    #18154649

    Nee.. Gewoon veren voor een Astra G Hatchback nemen. Je moet dan wel op de aslasten letten.
    Fabrikanten gaan van een standaard Astra uit.

    Dus de Eibach veren 30/30 verlagen op een standaard Astra 30 mm. Dezelfde veren op een SE II of OPC verlagen 10 mm. Dit komt omdat je met je SE II of OPC al 20 mm lager bent als origineel.

    #18154650

    Dus je hebt daar wel ervaring mee henri? Hahaha
    Als je niet al te laag wilt zou ik voor een set verlagingsveren gaan van 30/30 of 40/40,tenzij je voor lager wilt dan achter, dan zou je 40/30 ofzo moeten nemen, en anders toch een schroefset.

    #18154651

    Even een Upje..
    WIl de veren nu bestellen..

    Nu twijfel ik welke ik moet bestellen..

    Deze:
    Opel Astra G bj.1998-12/2003 (T98 )
    € 89,50

    Koop nu
    OP0566
    3veren_00
    Geschikt voor de volgende uitvoeringen:

    2.0 /2.2 /2.0Di / 1.7DTi

    Verlaging 40/30 mm
    (kijk ook bij meer varianten)

    Of deze:

    Opel Astra G Coupé/Cabrio vanaf bj.2000-
    € 115,00

    Koop nu
    GM50244
    3veren_00
    Geschikt voor de volgende uitvoeringen:

    2.0T / 2.2 / 2.2DTi Coupé/Cabrio

    Verlaging voor 40 mm
    Verlaging achter 30 mm

    #18154652

    Ik ga vanuit de eerste aangezien je geen coupe of cabrio hebt. Misschien makkelijker om die gasten te bellen. Ze zullen het vast wel weten.

    Welk merk is het trouwens en waar ga je ze bestellen. Maybe een linkje erbij gooien

    #18154653

    Deze veren zijn van promaxx.
    Via verlagingsveren.nl
    Zal ze anders wel bellen ja, die coupe veren heb ik wel eens gehoord dat die ook kunnen..?

    http://www.verlagings-veren.nl/contents/nl/p492.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18154654

    Hey,

    Promaxx heb ik zelf nog nooit van gehoord of gelezen hier op het forum. Ik kan niet in je portomonee kijken, maar als ik jou was leg je paar 10jes meer neer en koop je wat “betere” veren! Bijvoorbeeld die eibach hoor ik goede verhalen van of weitec of AP(hier rij ik en vele andere forumleden mee rond).

    Ik heb mijn ap veren 40/30 bij carfantasy gehaald. Ze waren toen maar 110 euro. Wel lang op moeten wachten :puke . Maar zo zijn er meer tuning shops die ze verkopen.

    Uiteraard kun jij misschien wel 1 van de eerste zijn die promaxx rijd en kun jij jou mening delen aan andere forumleden :jerry . Maar nogmaals kijk eve wat verder rond naar de bovengenoemde merken. Deze zullen jou opc zeker ten goede komen.

    Coupe veren zou vast wel kunnen, maar het lijkt mij dat de achterveren stuger/langer zijn? Omdat de coupe een langere achterkant heeft dus meer gewicht. Als jij deze onder je auto zet loop je risico dat je achterkant iets minder laag gaat uitvallen. Heel toevallig had ik dit met station veren. Had eerst de verkeerde gekregen die van een station en me achterkant lag niet lager. Paar weken later kreeg ik de juiste en die waren iets korter en verlaagde wel. :jerry

    Gr.

    #18154655

    Oh die site had ik nog niet eens gezien… en ik maar zoeken..:S
    Veel duidelijkere site!
    Ik heb de promaxx veren op mijn subaru en me bmw gehad.. beviel me best goed!

    Maja die AP zijn even duur en onderdeel van KW beter kan niet haha..
    Ik heb ze gevonden en ga voor de AP :D
    Welke aslast heb ik nodig? 885 of 960?
    Danku!

    #18154656

    Zeker goede keuze die ap veren. 40/30 gaat perfect staan. Oogt stuk sportiever en je kunt er gewoon mee over drempels. Ik rij al ongeveer 3kwart jaar mee op orginele schokdempers! Oja niet vergeten dat je dus uiteindelijk maar 20/10 omlaag gaat. Maar dat staat al super!

    Aan de binnenkant van de bestuurders deur staat welke aslasten. Als ik jou was bel die gasten op en vraag welke je moet hebben. Want hier ging het al fout bij mij dat ik dus die station veren kreeg. Scheelt je een hoop gedoe :jerry

    Hou rekening mee dat het even kan duren voordat je het krijgt. Bij mij duurde 1maand :puke

    Gr.

    #18154657

    Ik denk dat mijne meer zakt dan 20/10..
    Zit na mijn idee niet de OPC veren op. Gezien mijne echt een monster truck is nu… :shock: en me buurman heb de zelfde astra geheel orgineel en die staat lager als mijne.? Ik heb ruim 5cm van me band naar wielkast..
    Mijn veren zijn nog niet zo oud nog vervangen door vorige eigenaar..
    Maja zijn genoeg dingen wat hij verkeerd heb gedaan met me opctje..:(

    #18154658

    O ok, ja zou zo maar kunnen dat hij de standaard hatchback veren onder heeft gedaan. Wat dat betreft zal hij zeker een stuk lager komen te liggen.

    Gr.

    #18154659

    Waarom niet schroefset???

    Zo staat mijn opc

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.