Verkeerde bougies gekregen? aansluiten bougiekabels?

Forumindex Forums Modellen Ascona Verkeerde bougies gekregen? aansluiten bougiekabels?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248321

    Goedendag,

    Heb nieuwe ontsteking delen besteld (rotor,verdelerkap,contactpunten,bougiekabels)

    Voor mijn ascona A 16s met bosch ontsteking.

    Nu hebben ze geadviseerd er NGK BPR6ES in te doen? dit is met een lange schacht.

    De oude die eruit komen hadden een korte schacht, kan dit nu kwaad of komt de zuiger er dan tegen?
    De beste man was er in ieder geval van over tuigd dat de NGK BPR6ES (lange schacht) erin moest.

    zie foto:

    Hier een afbeelding van de bougiekabel volgorde, de rode zijn zoals ze moeten zitten? zo heb ik de foto hier op het forum gevonden.
    En de groene zoals ze nu bij mij zitten, kan het zijn dat zijn verdelerkap 90 graden gedraaid zit of zoiets?


    Alvast bedankt,

    Niels

    #18015227

    er moet een bougie met korte schacht in

    #18015228

    Oke, hartstikke bedankt!

    ik ga ze morgen omruilen voor de zelfde als die erin zaten

    NGK BRP6H

    De auto loopt op lpg, zijn deze dan geschikt of raden jullie anders aan?

    Gr,

    Niels

    #18015229

    Als de korte eruit kwamen dan gaat dit zeker niet passen!
    Kan je ook nog goed je schroefdraad of je verbrandingsruimte mee slopen.

    http://www.ngk.de/nl/productzoeker/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/OPEL/ASCONA%2BA/BPR6HS/11999/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Volgens mij is dit hem.

    #18015230

    Jaa die zaten er voor heen in, die ga ik gewoon weer halen.

    Vond het apart dat die beste man er van overtuigd was dat deze erin moesten? :???:

    Bedankt voor de snelle reacties!

    Niels

    #18015231

    Ik heb onderhand erg veel mensen gesproken die totaal overtuigd van zichzelf waren bij auto onderdelen tokos.
    Ik vertrouw alleen nog maar degene die dat juist niet zijn en gewoon het grote boek erbij pakken van de desbetreffende fabrikant ;)

    #18015232

    De eerste bouwjaren was er een 16S met 80 pk, en die had een lange schacht.
    Die motoren hadden niet de twee lange bouten voor in de cilinderkop.
    Dus ze waren er wel, mijn NGK boekje uit de jaren tachtig staan de twee versies in.
    De 16S, 80 pk BP6ES.
    De 16S, 75 pk BP6HS.

    #18015233

    Bij deze Ascona-A 16S zit de korte bougies in, kun je zien aan de twee lange bouten voor in de cil.kop.
    Ze zijn net te zien onder de klepperdeklepdeksel, als jij ze niet ziet zitten dan heb je een bril nodig. ;) ;)
    :jerry :jerry

    #18015234

    Klopt!

    Bedankt voor de info, alles zit er weer op en loopt weer als een zonnetje!

    Gelijk nog even compressietest uitgevoerd; 12 bar!, op alle 4 de cilinders is toch netjes?

    #18015235

    Das héél netjes. :thumb

    #18015236

    Inderdaad erg netjes :thumbup

    #18015237

    Geen idee wat ik heb maar 12 bar is prima :thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.