vering manta 3.0 24v ?

Forumindex Forums Modellen Manta vering manta 3.0 24v ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214660

    hallo ik ben vandaag bij de essen motorshow geweest. :D

    daar heb ik voor mijn manta koni schokdempers gekocht,
    nou wou ik daar ook de vering bij nemen maar de mannen van koni raden me dat af omdat ik een 3.0 24v aan het inbouwen ben

    nou konden ze wel speciaal vering op maat maken maar dat kost rond de 600 eurie en das mij iets te veel:hmmz

    nou is de vraag wat voorn vering kan ik wel gebruiken voor me manta

    ( ze zijden dat ik schokdempers heb die voor 50mm verlaging zijn, ik vering moes zoeken die het extra gewicht kunnen hebben maar ook verlagings veren zijn )

    #17558220

    ik geloof dat veren van een bepaald type mercedes diesel passen w124 of iets dergelijks

    #17558221

    ja dat kan wel eens klopen daar hadden de mannen het bij de koni stand ook over

    maar heeft opel niet iets wat er goed voor is of een ander merk vering dan koni ??

    #17558222

    Ascona-B diesel voorveren.

    #17558223

    origineel gepost door jethro
    Ascona-B diesel voorveren.

    zijn die stugger dan de normale ascona b vering dan

    en vergeet niet dat ik volgens de mannen van koni vering moet hebben die stugger zijn maar ook 50 mm verlaging hebben anders werken de koni schokdempers niet goed

    #17558224

    ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.

    gr.

    #17558225

    origineel gepost door rabbitopc
    ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.

    gr.

    ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..

    maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…

    #17558226

    Ik heb ze voor de 6cil van mattig

    #17558227

    orginele vering hebben ze me afgeraden dus dat ga ik dan ook niet doen

    koni / H&R verig op maat laten maken is te duur

    omp verlagingsveren ljikt me ook niks want hoe kan ie nou goed veren als alle windingen op elkaar ligge

    de vering van biesheuvel is een optie ( heb je meschien adres / site voor mij )

    en de vering van mattig ( heb je daar ook een adres / site voor )

    hebbe jullie meschien ook foto’s van hoe het bij jullie zit allemaal en hoe het bij de auto zelf staat

    #17558228

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door rabbitopc
    ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.

    gr.

    ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..

    maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…

    ik had met de orginele veren nergens last van die zakte niet in iig.
    maar ik had een 12v maar dat scheelt in gewicht niet veel denk ik

    #17558229

    maar had je dan rondom de gewone vering en schokdempers laten zitten

    #17558230

    origineel gepost door Redmen

    origineel gepost door jethro
    Ascona-B diesel voorveren.

    zijn die stugger dan de normale ascona b vering dan

    en vergeet niet dat ik volgens de mannen van koni vering moet hebben die stugger zijn maar ook 50 mm verlaging hebben anders werken de koni schokdempers niet goed

    Dan maak je ze zelf toch op lengte. Als je er een 24V ingeprutst krijgt dan lukt je dat ook wel.

    #17558231

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door rabbitopc
    ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.

    gr.

    ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..

    maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…

    Weet je misschien ook hoe dik die OMP-veren zijn?
    Ennuh, 9tons veren??, voor een vrachtauto of zo??

    #17558232

    ik had toen ook de originele veren ingekort voor de zespitter
    samen met gele koni’s
    ging super lag als een blok op d eweg

    #17558233

    Met 50 mm verlaging blijft er weinig veerweg over,en dan met een 24v op de vooras zal de wegligging om te huilen zijn:cry

    #17558234

    origineel gepost door Redmen
    maar had je dan rondom de gewone vering en schokdempers laten zitten

    voor had ik orginele veren met verlaagde schokdempers

    achter had ik veren en schokers orgineel maar dan staat hij achter heel hoog je kan ook achter verlaagd laten want voor zakt hij sowiezo 4 cm extra door het gewicht van de motor

    gr.

    #17558235

    maat van mij heeft veren van een w 123 of w 124 gebruikt in korten op de gewenste lengte bovenste windel vlak slaan en voila

    #17558236

    van mercedes dus oke ga daan ook eens na kijken

    vooral reactie’s geven zo kan ik alle optie’s vergelijken en daar de genne uit halen die me het baste lijkt :P:D

    #17558237

    Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
    Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
    Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
    Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmz

    #17558238

    origineel gepost door Jo

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door rabbitopc
    ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.

    gr.

    ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..

    maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…

    Weet je misschien ook hoe dik die OMP-veren zijn?
    Ennuh, 9tons veren??, voor een vrachtauto of zo??

    dikte weet ik zo niet uit m’n hoofd, dikker als origineel iig. Zal als ik bij de Manta ben wel eens een foto maken en opmeten, en de dat van 9 ton dat zei John bij Biesheuvel, waren echt dikke veren die kreeg je met de hand geen mm ingedrukt…

    #17558239

    biesheuvelautosport.nl

    #17558240

    Spreken we niet over 9 ponds veren ipv ton? :cool:

    #17558241

    zo ligt t bij mij

    dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken…

    #17558242

    origineel gepost door Keesjr
    Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
    Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
    Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
    Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmz

    Kun je evt ook bestellen bij de dealer, kosten ik meen ongeveer 55-60 euro p/st ex btw
    Als je ’t zeker wilt weten kan ik ’t zo voor je navragen

    #17558243

    origineel gepost door Kale gek
    zo ligt t bij mij

    dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken…

    of het ligt aan mijn pc maar je foto word nie helemaal weergegeven kan je niet meschien nog een keer posten ben erg benieuwd hoe het zit

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.