veren vraag na ombouw 16N naar 2.0E met injectie

Forumindex Forums Modellen Manta veren vraag na ombouw 16N naar 2.0E met injectie

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231235

    beste,

    ik heb vorig jaar de ombouw gedaan van 16N met 4bak naar 2.0E injectie met 5bak en sper

    mn neus hangt sinds dien lager dan mn kont van de auto en kzit nu ook met sper dif en auto is niet controleerbaar meer bij serieuse slipper khad dat bij mijn groene manta ook maar dat is opgelost na neus harder af te laten veren en neus hoger dan de kont te brengen

    nu is mn vraag ik zit wellicht nog met originele 16N voorveren zitten wel reeds billsteins onder maar hangt nog steeds evenlaag en heb nog niet het resultaat wat ik wil.

    Weet er iemand welke veren mn neus omhoog brengen en eventueel waar ik ze vind

    khad al gedacht aan ascona diesel veren maar andere ideeen zijn ook welkom liefst niet te kostelijk

    Vriendelijke groeten en bedankt voor de moeite
    Alex

    #17799809

    ik weet wel dat er bij ombouw naar een 6 cilinder , mercedes veren worden gebruikt !

    #17799810

    een 2.0e is niet veel zwaarder dan een 16n, dus volgens mij zijn veren van een manta gte/gsi wel geschikt

    #17799811

    ja en welke en hoeveel ringen moeten er af ongeveer :)

    kweet dat hij niet zoveel zwaarder is maar toch alle injectie delen en 5bak weegt toch ook meer maar mn bedoeling is om neus omhoog te krijgen iets hoger dan de kont dus

    #17799812

    ja hoor gewoon van gsi/gte pakken
    heb de vauxhall van me schoonmoeder ook omgebouwd van 1200 tot 1900
    daar komen ook veren/schokbrekers van een gsi onder .

    #17799813

    Kunt toch gewoon kijken naar een 60/40 verlagingsset voor je Manta?
    Daar knapt elke gt/e / gsi wel van op vind ik :thumbup

    Vind het alleen vreemd dat de auto naar jou zeggen ‘ongecontroleerd’ raakt bij hard remmen.
    Sporing en schokdempers spreken dan meer een rol dan de veren.

    En slijpen aan je windingen.. tja dat vind ik persoonlijk wat armoedig. Blijf er dan van af.

    Heb eventueel wel een 60/40 set voor je tekoop.
    Zo lag m’n manta er destijds bij op die set (met 2.0E) :

    Heb zelf altijd icm verstelbare koni’s gereden. Nooit problemen gehad als ik eens hard in de ankers moest.

    Maar als jij de neus percé hoger wilt hebben dan je kont, is deze set niets voor je.

    #17799814

    Of -40, Apex icm verstelbare Koni’s is ook vrij stug (niet té).

    #17799815

    welja verlagen is niet echt een optie omdat er regelmatig word deelgenomen aan sportievere rondritjes zitten ook stukjes onverhard in meestal en wil niet echt overal beginnen happeren :) ik denk eraan om regelbare spax te steken rondom rond en dieselveren vooraan (halve ring wegdoen) om zo het effect te hebben dat de neus iets hoger staat,

    een vriend van mij die rally rijd met die ascona b diesel heeft hem getest met de sper as onder nadat hij hem scheef had gezet was hij haast oncontroleerbaar deed totaal niet wat van hem gevraagt werd dit komt omdat de neus nu paar cm langer hangt dan de kont dat is niet echt goed voor de wegligging denk ik

    #17799816

    Nouja dan kun je alsnog gewone Koni’s halen (instelbare), die zijn ook goed voor onverlaagde auto’s namelijk.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.