Verbruik turbo auto's

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Verbruik turbo auto's

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17549034

    Ja maar dat gaat geen 150km schelen…

    Anyway, van de week maar es uitlezen en wellicht nieuwe LMM plaatsen.

    Het valt me op dat in de bebouwde kom het verbruik echt abnormaal hoog is.

    #17549035

    origineel gepost door Govers

    Hoeveel inch velgen heb je eronder? Welke breedte?

    Rijd je overdag ook met alle verlichting aan (incl vertestralers)?

    Flinke muziek installatie?

    Allemaal factoren die met je verbruik je maken hebben.

    :wtf:wtf wat hebben de verbruikers ermee te maken????

    dat is de meest grote onzin die er bestaat!!!

    de dynamo loopt altijd met dezelfde weerstand, die word echt niet meer als er verbruikers aanstaan.

    enige wat het kan beinvloeden zijn je banden, en het GEWICHT van je installatie

    #17549036

    als ik mn achterruit verwarming aanzet, voel ik toch echt wel dat de motor wat meer moeite krijgt met ronddraaien…
    dus t zal wel iets schelen

    #17549037

    Wat de dynamo trekt is minimaal zoals Sjoerd al zei. Het grootste deel licht aan je rechtervoetje :D

    #17549038

    origineel gepost door sjoerdie

    origineel gepost door Govers

    Hoeveel inch velgen heb je eronder? Welke breedte?

    Rijd je overdag ook met alle verlichting aan (incl vertestralers)?

    Flinke muziek installatie?

    Allemaal factoren die met je verbruik je maken hebben.

    :wtf:wtf wat hebben de verbruikers ermee te maken????

    dat is de meest grote onzin die er bestaat!!!

    de dynamo loopt altijd met dezelfde weerstand, die word echt niet meer als er verbruikers aanstaan.

    enige wat het kan beinvloeden zijn je banden, en het GEWICHT van je installatie

    Dan lees de boeken nog maar eens na…

    V.b.

    Laat je auto maar stationair draaien en zet je verlichting en achteruitverwarming maar eens aan….dan hoor je goed dat de motor in toeren terugvalt en bijregelt.

    #17549039

    Zinloze discussie… ik rijd zoals ik altijd rijd en merk nu dat ik veel minder ver op een tank kom, daar gaat t om. Waarschijnlijk 1 van de sensoren kapot… komen we snel genoeg achter.

    #17549040

    Heb je al vanaf het begin dat de turbo motor erin ligt dit verbruik??? of liep hij in het begin wel zuiniger????

    Anders zou het mogelijk nog een inbouw foutje kunnen zijn.

    #17549041

    en waarom valit ie in toeren terug????

    omdat ook de sensoren, en alle electronica even een dipje krijgen….

    DE DYNAMO DRAAIT ALTIJD MET DEZELFDE WEERSTAND!!!!!!!!!

    diegene die denkt dat dit anders is, moet toch maar even wat uitzoekwerk gaan doen!!

    sorry voor de offtopic BAAS.J ;)

    Maar heb je niet het idee dat ie bij sommige toerentallen verzuipt? dus even inhoud..

    of hoger stationair lopen?

    ik denk dat er een sensor niet helemaal lekker meewerkt (bijv lmm of temp sensor) en daardoor teveel inspuit

    #17549042

    Sjoerd je hebt het giga mis…..
    Ga maar eens naar de rollenbank en zet je verbruikers maar eens aan dan zie je het zelf.
    of google eens;)

    #17549043

    origineel gepost door erwin78
    Heb je al vanaf het begin dat de turbo motor erin ligt dit verbruik??? of liep hij in het begin wel zuiniger????

    Anders zou het mogelijk nog een inbouw foutje kunnen zijn.

    Ik kon eerst wel 500km op een tank halen!

    #17549044

    Oke, dan is het dus geen inbouw fout, dan idd uit laten lezen en vragen of ze een 4-gas meting doen, dan kun je mooi je lambda waarde zien en je co waarde!!!

    #17549045

    Sjoerdie…

    De dynamo gaat zwaarder lopen als hij harder moet werken. Als jij je groot licht en achterruitverwarming en alle andere grote verbruikers aanzet moet hij flink werken en gaat hij zwaarder lopen. Bij sommige auto’s zie je het zelfs op de toerenteller, de motor zakt dan gewoon een hondertal toeren als je alles aanzet bij stationair lopen.

    #17549046

    hij draait NIET ZWAARDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ONMOGELIJK

    hij levert altijd dezelfde spanning en Ampere’s, met 1500toeren of 8000

    het is geen magneetkoppeling of iets dergelijks die zwaarder kan gaan lopen. zoals bijvoorbeeld een AIRCOPOMP

    dat ie terugzakt in toeren is puur omdat er stroom weggetrokken wordt bij oa de motor electronica.

    Maar genoeg offtopic voor BAAS.J hier.

    anders open ik er wel een topic over in het electrisch gedeelte(maar daar kijkt niemand)

    #17549047

    Sjoerd je hebt gelijk;)
    Ze liegen alleen in mijn schoolboeken,zal ze eens een mail sturen dat het nergens op lijkt….
    Maar als jouw bewering klopt?
    Waarom verbruikt een auto met verbruikers aan meer brandstof?
    Dat zou niet uit maken volgens jou.
    Maar goed wij worden het toch niet eens,ik denk dat JIJ nog eens wat uitzoekwerk moet doen.
    gr

    #17549048

    eigenwijsje….:jerry

    #17549049

    Sjoerd…lees eerst je boeken nog eens door…

    En een dynamo levert niet altijd dezelfde ampere’s…ligt eraan hoeveel je vraagt….maar goed zal er over op houden on topic weer.

    #17549050

    hee jongens.. op daar lekker ff een apart topic over.. Ik ben gewoon benieuwd waarom BaasJ 150 km minder rijd dan normaal.

    #17549051

    origineel gepost door sjoerdie
    hij draait NIET ZWAARDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ONMOGELIJK

    hij levert altijd dezelfde spanning en Ampere’s, met 1500toeren of 8000

    het is geen magneetkoppeling of iets dergelijks die zwaarder kan gaan lopen. zoals bijvoorbeeld een AIRCOPOMP

    dat ie terugzakt in toeren is puur omdat er stroom weggetrokken wordt bij oa de motor electronica.

    Maar genoeg offtopic voor BAAS.J hier.

    anders open ik er wel een topic over in het electrisch gedeelte(maar daar kijkt niemand)

    Juist ja, plus dat het EERST uit de accu gevraagd wordt, de dynamo laad gewoon bij, de dynamo laad altijd ook met vraag uit.

    #17549052

    Echt waar…..:puke
    Denk eerst eens een x na voordat je wat schrijft bbq
    Dus bij jouw auto ontploft de accu als hij te vol raakt?
    De spanning is idd afgeregeld maar de laadstroom NIET!!
    Stelletje eigenwijze:fy1
    Lees jullie innovam boeken eens na….

    #17549053

    origineel gepost door stoppelflieger
    Echt waar…..:puke
    Denk eerst eens een x na voordat je wat schrijft bbq
    Dus bij jouw auto ontploft de accu als hij te vol raakt?
    De spanning is idd afgeregeld maar de laadstroom NIET!!
    Stelletje eigenwijze:fy1
    Lees jullie innovam boeken eens na….

    ach ja ze willen het toch niet toegeven dat ze fout zitten
    spijtig

    maar on topic
    mijn zaf loopt ook 1 op 8 gemiddeld
    en daar in tegen mijn a met c let 1 op 15
    licht veel aan het gewicht
    maar een z let is zeker minder zuinig dan de c let

    #17549054

    Vandaag 420 km op een tank gehaald… heb de HKS er af gehaald en verkocht..

    #17549055

    Ik zeg niets maar heb het wel gezegt :D

    #17549056

    Reden lijkt me duidelijk..

    #17549057

    :thumbup:thumbup

    beter voor de portomonee, en een collins erop zetten:thumbup

    veel succes verders.

    groeten nick

    #17549058

    Hehe Bat mobiel vebruikt inderdaad nogal veel jij tankt zó achterlijk vaak haha.. Arm schaap…
    Ik weet nog steeds niet wat die van mij nou eigk precies verbruikt, slechte zaak… Maar heb helaasch geen turbo dus is ook niet echt van belang in dit topique, meer dat ik het zelf eigenlijk weleens wil weten dus.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.