Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verbruik astra g 1.6 8v
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 00:03 #17256369
Hallo allemaal,
Ik zit eigenlijk een tijdje met een vraag. Ik heb nu een astra g 1.6 8v met 120.000 op de klok alleen wat me tegenvalt is dat de auto 1:9 1:10 behaalt met een lichte voet in de stad en als ik een zware voet heb net 1:8 het scheelt niet veel tussen een lichte of een zware voet. Mijn vorige astra was ook een 1.6 8v maar dan 230.000 op de klok reed ik in de stad makkelijk 1:11 1:12mee? En op snelweg rijd ik 1:13 ongeveer endan rijd ik 100 120.
Ik kom van een 6 cilinder af en als dit een normaal verbruik is kan ik beter terug gaan dan heb ik heel wat meer dan 75pk. Is dit nou normaal of toch niet? Wat me ook opvalt is dat mijn toerental onregelmatig zijn auto meerdere malen uitgelezen maar komt niets uit. En de km teller en toerenteller gaan niet lekker soepel maar haparend (niet zo ergerlijk)
Ik hoor graag jullie reacties.
21 maart 2013 om 06:17 #18118420Volgensmij had jij een X16SZR had jij toevallig voorheen een Z16SE (nieuwe met multipoint injectie)?
De X16SZR is namelijk wat minder zuinig dan de Z16SE. Maar met beide zou je toch wel rond de tussen de 1 op 11 en 1 op 13 moeten halen. Meestal word hoog verbruik veroorzaakt door een defecte lamda of tempsensor (want niet in foutcodes is uit te lezen in de meeste gevallen) Hierdoor gaat hij rijk lopen. Lek uitlaatspruitstuk wil ook zorgen voor extra verbruik.21 maart 2013 om 09:43 #18118419Hallo,
Bedankt voor je reactie haasje. Maar ik heb het uitgelezen met opcom meerdere malen maar er kwam niets uit. Wat ik wel eerlijk moet zeggen ik had dat probleem met de km teller die hapert eerder vermeld en wimv6 zei dat dat mij. Temparatuur sensor was.
Maar waar ik ook aan twijfel is mijn lamda sensor. Want hij loopt onregelmatig en als ik op bijvoorbeeld 2000 toeren blijf staan dan ploft die uit die uitlaat (geen goede verbranding vermoed ik). En bij het optrekken in zn 1 en 2 schokt de auto lichtjes en word met de tijd steed iets meer.
Ik wil nou niet zomaar de lamda sensor verwisselen want dat kost wel iets en vooral als het voor niets is geweest.
Waar is de temparatuur sensor als ik die wil verwisselen? Maar mijn temparatuur meter werkt best wel goed. Wat ik wel heb gemerkt als het boven de 12 graden is springt mijn koelfan best vaak aan bij stationair.
Ik hoor graag van jullie.
21 maart 2013 om 11:58 #18118421Ghospel misschien helpt het door minder te gassen op de parkeerplek :jerry :jerry -offtopic
21 maart 2013 om 12:05 #18118422:jerry @ Rick
Ghospel, wat bedoel je met schokkende tellers. Tijdens het rijden of tijdens het starten?
Tijdens het starten willen mijn tellers ook wel eens even schokken, maar daarna als het eenmaal loopt nergens last van. Waar zou dit aan kunnen liggen zeg je?Ik wacht overigens met starten tot alle controle lampjes uit zijn.
Verbruik is wel erg hoog zoals jij omschrijft. Gooi er anders eens een flesje Forté in. Die reinigt je motor van binnenuit, wat ook wel eens wil helpen.
En tja, de een omschrijft een zware rechtervoet anders als dat de ander dat doet. Dat valt dus lastig te beoordelen.
Kijk ook eens naar je priveberichten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.