verbruik

Forumindex Forums Modellen Kadett verbruik

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243774

    hey

    laatst vertelde me kennis dat de kadett verselijk begon te drinken… nouw, toen hebbe we co gemeten en die was veel te hoog, na vervangen van de temperatuursensor(choke) was het weer opgelost , alleen nu begint hij weer een beetje te drinken en weer co gemeten maar nu schommelt hij heel erg

    is dat de labda die kapot gaat? miss door het te rijk draaien de laatste keer?

    bougies moeten nog vernieuwd worden

    ricky

    #17948872

    iemand ideeen?

    #17948873

    Als je de lambda wil testen moet je er gewoon een multimeter op zetten. plus op de draad vd lambda. Min van de accu of blok.
    Als die niks aangeeft is ie dood. Als het voltage mooi schommelt bij gas geven en weer los laten doet ie het gewoon.
    Kan je weer verder testen.

    #17948874

    probleem opgelost defecte labda, deze was ook helemaal groen en aangekoekt

    #17948875

    Haha, je bent wel een fanatiekeling met je E !
    :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

    Je had toch een 1.4 i ?

    Zo ja, die moet 1:14 kunnen halen !
    Dat haalt mijne ook maar dan met een 1.6 i.

    Rik :)

    #17948876

    een 1.4i 1 op 14??
    makkelijk!! Dan kan je nog aardig doorgassen.
    Mijn Kadett C14NZ deed met gemak 1 op 16 tot 17,en als ik echt als een biskwietje reed dan ging ie richting de 1 op 20.
    Ging echt nergens over,later hetzelfde blokje nog ns in een B Corsaatje uit 95 gehad,was ook al zo bloedzuinig.

    #17948877

    haha hoeso fanatiekeling:P
    ik vraag soms wel iets te snel iets terwijl je met een beetje prullen al heel wat opgelost krijg.

    een wielkastje is iets erger dan ik d8 daar moet een plaatje in ben ik bang,

    hij rijd nu +- 300 km op 17 liter 1/17.7

    ik ga nu is kijken wat hij doet met die nieuwe bougies. miss wel iets zuiniger:)

    ricky

    #17948878

    nee nee nee, lekker vragen. ga vooral zo door :jerry

    Ik zeg fanatiekeling omdat je geregeld je klussen deelt met ons.
    Dat wordt gewaardeerd :D :D

    Rik :)

    #17948879

    hahaha okee :D
    dat komt goed vind het ook leuk om een beetje te prullen

    die termostaat laat ik zitten, zet wel een plaat voor de radiator,, dat schijnt iedereen hiero te doen :P

    gewoon voor de helft want constant met koude motor is ook niet goed king:

    ricky king:

    #17948880

    Max 40 % van het totaal Ricky !

    Rik :)

    #17948881

    gewoon vragen…..heb ik ook gedaan/doe ik ook, kan je alleen maar van leren

    #17948882

    en aan de andere kant,als je je thermostaat doet,pak je meteen t riempie mee.
    ook mooi voor je opleiding,leer je weer wat nieuws.
    En dan weet je zeker dat t in orde is,kosten zijn t niet,thermostaatje 13 euro,2 tientjes voor een riem en een paar liter koelwater.
    Lekker simpel riempje,wees alleen wel zeker dat ie goed op tijd staat,een 1.4 loopt niet vrij namelijk.

    #17948883

    c14nz had ik ook in mijn oude kadett… distributie riem wisselen inc thermostaat was in half uurtje gefixt je kan om zo’n blok heen fietsen (mits alles gangbaar is natuurlijk).
    het verbruik bij mij was 1:13 en reed behoorlijk door….

    als je lambda kapot is gaat hij over in noodloop en dan loopt hij rijk… dus lambda vervangen zou een oplossing kunnen zijn.
    als je een 2e hands koopt weet dan zeker (in zoverre dat kan bij een 2e hands) dat je een goeie hebt en niet weer 1 die niet goed is.

    #17948884

    Die Kadett van mij deed ongeveer 1:13/1:14 maar dat was voornamelijk korte stukjes rijden tussen de 10 en de 15 km.
    Op lange afstanden was het ongeveer 1:17

    Gerrit ;)

    #17948885

    de kadett staat nog niet voor mn deur en ben bang dat dat ook niet zal gebeuren.

    hij is naar de garage geweest om ff na te lopen hoe het er voor staat ,, nou het was :cry

    –co is weer te hoog zit nieuwe labda in en temp sensor en bougies,
    –koppeling is gaar, vorrige week deed hij het perfect pakte mooi op enzo nu dus niet meer

    als het zo al begint,, tja dean denk ik dat ik er niet veel geluk mee zal hebben en gewoon voor een astra tje ga kijken of een ford escort. wil wel het liefst bij opel blijven

    maar we zullen wel zien. de auto word bij hem gemaakt,, co en koppeling en dan kijken wel wel hoe hij ervoor staat in februarie(apk)

    ricky king:

    #17948886

    Geen Ford Escort die rotten nog erger dan een Kadett.
    Als je toch voor een andere auto gaat kijken kijk dan voor een Astra, is een stuk betrouwbaarder en rijd een stuk beter dan een Ford Escort.

    Gerrit ;)

    #17948887

    astra of escort, dat zou ik graag willen

    die escortjes rijden iets uuh softer, meer hangen enzo maar ik heb altijd bij de ford gewerkt duys weet wel hoe zon ding in elkaar zit maar een astra is wat strakker wat dat betreft he.
    als het maar geen kadett 2 word want een zeikastra is net zo erg als een zeik kadett
    wel vreemd voor een bijna roestvrije kadett 1e eigenaar met 110000 op de teller:S

    rickyy king:

    #17948888

    Je moet een beetje geluk hebben met oude auto’s.
    Mijn vorige auto een Peugeot 106 diesel was altijd perfect onderhouden bij de dealer en had een paar maand voor dat ik hem kocht nog een grote beurt gehad, heb hem een paar maand gehad en niks anders als gezeik gehad met dat ding.
    Ben blij dat ik weer een Opel heb bijna nooit gezeik mee.

    Gerrit ;)

    #17948889

    dat is zo ja je moet geluk hebben .
    sommige zeggen kijk ook naar de kmstand maar dat maakt ook helemaal niks meer uit

    sommige trap je 3 ton op terwijl andere bij 150000 al zeggen:doe het lekker zelf
    kijken jullie naar gelopen kilometers

    ricky

    #17948890

    Heb mijn Astra gekocht met 188.000km, blokje loopt verder super en verbruikt geen druppel olie.
    Heb ook een Astra station gehad, een 1.4 met 220.000km het zelfde verhaal.
    Conclusie: Als ik bij een auto ga kijken vind ik het belangrijker dat die mooi loopt een geen gekke bij geluiden maakt dan de gelopen kilometers.

    Gerrit ;)

    #17948891

    Astra vanaf 1994 kan je rustig kopen hoor rotten VELENMALEN minder dan de volgende Fords:

    – Escort 1990 t/m 1993
    – Escort 1993 t/m 1995
    – Excort 1995 t/m 2001
    – Focus 1998 t/m 2004

    Die rotten ongeveer net zo hard als Ouwe kadett’s.

    Sterker nog, had laatst een 2007 fiesta ST op de Brug, met rotte Chassis balkjes:

    De Fiesta ST 2.0 16V

    Chassisbalkjes voor:

    Subframe:

    Motorruimte:

    stuurbekrachtigings leiding:

    Willem

    #17948892

    Zo, lekker dan :S

    Een Astra F kan je vanaf MY1994 goed kopen idd, MY1994 is vanaf 09/1993 trouwens.
    Mijn F is van 11-1993 en net MY94 gelukkig :)

    #17948893

    ford is ok nie alles nee:P zat al een beetje te kijken en die dingen schijnen vreselijk dorstig te zijn :S

    astratjes daarintegen niet

    #17948894

    de beste ford escorts zijn deze, niet zuinig, evenals alle benzine varianten, maar wel het meest roestvast van alle Escorts:

    dit is ook de enige Escort met onafhankelijk geveerde onderstellen achter.

    voor en na dit model allemaal star of semionafhankelijk.

    Dit was onze Diesel estate

    Willem

    #17948895

    Leuk allemaal om te lezen :( :(
    Ik heb de zeer roestgevoelige Astra F GLS uit 1992.
    Motorisch en de carrosserie is prima maar moet hem qua plaatwerk voordurend wel in de gaten houden……..

    Rik :)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.