Velgenmaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Velgenmaat

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Heb velgen (Irmscher Twinspoke) op marktplaats gekocht, maar ben niet zeker over de maat.
    Het zijn 5-gaats velgen (zitten ook onder mijn huidge) met een ET40 waarde, bandenmaat is 225/45/17 en worden straks gemonteerd onder een opel vectra B station van 2000.
    Ik weet dus niet echt of die ETwaarde past in mijn wielkasten.

Iemand een idee!

alles tussen de ET 40 en ET 49 past standaard onder de B vectra (mits de steek goed is natuurlijk :P)

@sjouke wrote:

alles tussen de ET 40 en ET 49 past standaard onder de B vectra (mits de steek goed is natuurlijk :P)

De oude zijn 5 gaats en deze dus ook , kan dan de steekmaat nog anders zijn?

Groet, greg

Vraagje; Waarom zie ik bij sommige auto`s dat de voorwielen een andere, vaak smallere bandenmaat heeft? Nu zitten er standaard 225 op de velg, maar is een smallere band aan de voorzijde niet beter ivm aqua planning? Of sla ik de plank helemaal mis hier?

looks . . . puur looks

de hoogte maat van de band is een percentage van de breedte.
    dus 45% van 225 is hoger dan 45% van 215 of 205
    wat dus ook minder is voor je ABS systeem aangezien die het aantal omwentelingen hetzelfde wil hebben voor alle 4 de wielen.

daarbij komt ook nog dat het goed is om af en toe wielen te wisselen van voor en achter as.
    daarmee voorkom je cuppen van je achterwielen.

Kijk…da`s waar ook! Dat van die bandenwissel, heb ik niet bij stilgestaan.

Dan ga ik op zoek naar twee nieuwe voorbandjes in dezelfde maat.

Bedankt voor de info

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.