Velgen opel Rekord

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258530

    [url]

    Hallo Opelrijders.

    Vorige week deze velgen gekocht met stoeprand schade.
    Maat 15″ 7 J et20.
    Banden 205/60/15
    Ze passen prima voor en achter, zelfs met de plastic wielbakken.
    Ben nu bezig met de velgen te herstellen.
    De veren moeten nog wel iets korter hè?

    Groeten

    #18152459

    De wereld draait rond, de wereld draait rond en we draaien allemaal mee….

    #18152460

    Juistem! Zo doe ik dat ook met stoeprand schade. Soms haal ik heel de rand weg, als dat een optie is :thumb

    #18152461

    Volgende week krijg ik de wiellagers van de achteras binnen.
    Het tik geluidje lijkt toch niet uit het differentieel te komen.
    Misschien doordat de auto 23 jaar heeft stilgestaan zullen de lagers wel kapot zijn gegaan,…. ik weet het anders ook niet.
    Toch lijkt mij dat wel vreemd, maar goed een paar nieuwe lagertjes is ook niet verkeerd.
    Dan heb ik al aardig wat onderdelen vervangen uit voorzorg.
    Sleutelen is wel leuk maar cruisen is toch zeker net zo leuk. :D

    #18152462

    Hallo Fearless,

    De hele rand weg?
    Is dat niet een beetje veel?
    Ik heb één velg moeten richten en de andere wil ik oplassen.
    Ik weet niet of het lukt hoor maar dat zien we dan wel weer.
    Ik kan ze trouwens net niet opspannen in de draaibank maar zo gaat het prima hè?
    Wel een tering herrie trouwens. Haha ;)

    #18152463

    Ik heb eens een oude steekas opgeofferd

    En die afgedraaid
    Die span ik dan in de 4 klauw. Dan kan ik daar zo een velg opzetten met de
    Originele wielbouten

    Dan hangt die wel netjes in je draaibank

    Was t by the way niet
    de AARDE draait rond de aarde draait rond en we draaien allemaal mee

    #18152464

    Hahaha,

    inderdaad Louwe…
    De aarde draait rond de aarde draait rond…… ;) en alle velgen draaien mee…
    Ja Louwe met een oude steekas moet dat uitstekend gaan.
    Zoiets had ik ook in gedachten of een afgedraaide plaat op een as gelast.
    De diameter van de velg is het probleem in mijn draaibank en de `zak`in de draaibank is niet lang genoeg.
    Dus of de velg te groot of de draaibank te klein.
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat verbluffend is.
    Met een platte lammelenschijf voor een slijptol (om rvs te poetsen) kom je precies tot aan het gespoten hart van de velg.
    Deze zet je dan in de `kant`
    Gisteren zijn de andere twee velgjes opgelast (bedankt Harry). :wors :wors :wors
    Zaterdag even afmaken en dan zondag weer toeren….

    Groeten..

    #18152465

    bij sommige draaibanken kun je een stuk bedding wegnemen…:)

    #18152466

    precies mantastic,

    Dat noemen ze toch de `zak`? :shock:
    Die is van onvoldoende lengte. :(

    #18152467

    Veel velgen hebben een randje voorop voor slaglood. Vaak ook het randje waar schade op komt. Die haal ik meestal dus weg.
    Ik heb een voorwielnaaf plus as op een regelbare motor. Altijd uitkijken met je vingers dat wel

    #18152468

    Die zit er bij mij ook op fearless.
    Als je die weghaald hou je een plate rand over.
    Ik heb even gekeken en er zit inderdaad voldoende materiaal.
    Is eigenlijk zo gek nog niet een platte rand.

    Ja dat wil ook prima he?
    inderdaad goed uitkijken
    Ik heb van allerlei constructie op youtube gezien.
    Sommige zijn echt levensgevaarlijk.
    Een vingertje is zo weg.
    Dat ondervond de overbuurman van mij ouders onlangs nog tijdens het zagen.
    En wie denk je wie er met hem naar het ziekenhuis moest? :D

    #18152469

    Wat een lelijke kromme schoorsteen aan de achterkant van de auto hè? :hmmz
    Maar goed een groep a uitlaat is ook een hoop kabaal.
    De wagen is nu lekker stil.
    Zou `m kunnen afslijpen en er een andere pijp oplassen.
    Iemand nog suggesties? :hmmz

    #18152470

    Wat vinden jullie trouwens van het kenteken?
    Mijn vrouw werkt bij de rabobank,….haha. :thumb

    #18152471

    ja afslijpen en een ander bescheiden pijpje erop ;)
    Nette wagen :thumb

    #18152472

    Dank je Nova!
    Ben er ook wel happy mee.

    #18152473

    Dat eerste stuk bed van de draaibank
    Heet inderdaad de zak
    (als t uitneembaar is tenminste)

    Op t werk hebben we n oude staan waar een 16″ velg zo inpast
    Das mooi makkelijk

    Over je schoorsteen ;)

    Die zou ik inderdaad ff uitsiielen met een mooi eindstuk

    Zelf pak ik vaak een stuk rvs buis
    Van zo.n 70/75 mm als eindstuk

    Heb n keer n lengt gehaald bij de oudijzer boer
    Was n stuk leiding uit n melkfabriek :jerry

    #18152474


    Eindelijk fotootje van de Rekord met de nieuwe velgjes.

    #18152475


    En nog eentje.
    Weet iemand trouwens of je die schroefjes in de velgrand nog ergens kunt krijgen?
    Ben er eentje kwijtgeraakt.
    Het zijn trouwens Lenso velgen.

    #18152476

    Staat nice! Zijn die schroefjes niet het zelfde als voor de BBS varianten? Laatst genoemde zijn nog steeds aardig populair en van BBS kan je nog veel krijgen.

    #18152477

    Netjes!! Mooie wagen ook en de kleur is ook chique!

    #18152478

    Dank je Peter en Nova,

    Ik ben er ook wel happy mee zo.
    Het zou zo maar kunnen Peter dat de schroefjes hetzelfde zijn als voor de BBS varianten.
    Het zijn wel neppers met een grove schroefdraad. Een soort zelftappers maar die heb je geloof ik ook bij de BBS velgen.
    Dus maar even bij de velgenboer langs één dezer dagen.

    #18152479

    nette wagen zo… maar heb je m al laten zakken ??

    ivm het rijcomfort wat deze wagens bieden, zou ik m toch zeker niet laten zakken !
    vind het zo niet gek staan !

    succes verder

    #18152480

    @Ghanz wrote:

    nette wagen zo… maar heb je m al laten zakken ??

    ivm het rijcomfort wat deze wagens bieden, zou ik m toch zeker niet laten zakken !
    vind het zo niet gek staan !

    succes verder

    Idd niet laten zakken.

    #18152481

    Ghanz en Nova,

    :hmmz Ik weet het nog niet, onze vectra is standaard ook verlaagd en vindt dat best goed rijden eigenlijk.
    Zelf zat ik te denken aan maximaal 40 mm.

    #18152482

    :D Hallo :D

    Gisteren heb ik de voor en achterruit gekit (3M kit voor autoruiten in profielrubber).
    Zowel de sponning als de raamzijde gekit.
    De voor en achterruit zijn eruit geweest ten behoeve van het spuiten.
    Dit was door een professioneel bedrijf gedaan maar mooi dat er wel vocht/ water in de sponning stond.
    Van binnen was de auto wel droog.
    Het zou toch waardeloos zijn wanneer de auto over vijf jaar bij de sponning begint te roesten. :puke
    Of zelfs langs de a stijl.
    Zelf vind ik dat er te vaak geprutst wordt, zelfs bij het inlijmen van nieuwe ruiten hoor je wel eens over lekkage met enorme roestschade tot gevolg.

    Laatst vroeg ik aan een automonteur of ik een remzuiger terugstel tang mocht lenen.
    Antwoord:”euh ik doe dat altijd met een waterpomp tang” :puke
    Dan denk ik; ben ik nou zo precies of wordt er echt veel kapot gesleuteld?

    Wat is jullie mening hierover? :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.