velgen maat 400?? (foto,s 400 as)

Forumindex Forums Modellen Manta velgen maat 400?? (foto,s 400 as)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232045

    hallo.

    ik zoek de velgenmaat (et en j waarde) die onder een manta 400 passen.(zonder spoorverbreders)
    de velg moet gelijk met de wielkasrand lopen (dus niet ver naar binnen vallen)
    het is voor een uitbouwset met een hapje uit de tankdop.

    #17809206

    Een brede 400 dus, voor is het 8 x 15 et23 en achter 10 x 15 et17 dat staat er op de Ronals in ieder geval.

    #17809207

    heb jij daar een foto van ,om te zien hoe jou velgen in jou wielkast vallen?
    en wat voor een achteras zit daar onder?

    #17809208

    als je brede velgen wil heb nog wel set liggen

    11 en 13 j

    incl uitbouw

    #17809209

    [rquote=1858573&tid=141790&author=jorien]heb jij daar een foto van ,om te zien hoe jou velgen in jou wielkast vallen?
    en wat voor een achteras zit daar onder?

    [/rquote]

    Het heeft in de regel meer met het type uitbouw te maken dan met de achteras die eronder zit.
    De set van Irmscher (straatversie) was minder breed dan de rallyversie, als je een rallykitje hebt dan moet je haast al rekening houden met 13J velgen achter.
    Of je moet de uitbouw versmallen, dat wordt ook wel eens gedaan.

    #17809210

    oo oke.

    ik heb meerdere keuze.
    ik heb een 400 compotitieas (met die blokjes word de as iets breeder mischien)
    heb het nog niet gemeten.
    en dat heb ik nog een commodore b gse as liggen.
    en een gsi as.
    dat zal wel verschil kwa breethe hebben.
    dus daarom was ik benieuwd wat jullie hebben in combie met as

    bedankt voor de tip van de verschillende uitbouws.
    ik wil de uitbouw hebben met het hapje eruit van de tankdop (welke uitbouw is dat??)

    #17809211

    Commodore as, is als ik me niet vergis 3cm breder per kant. En de competitie as die je hebt, is die met dubbele wiellagers?

    #17809212

    De set met het stukje eruit is in de regel gebaseerd op de 1e type rallyuitbouw en die komt het meeste voor, de andere sets zijn vrij moelijk te krijgen.

    #17809213

    de competitieas is met dubbelen wiellagers hebben ze mijn verteld , helaas heb ik er weinig verstand van wat voor as ik in bezit heb.
    ik weet dat het een 400 competitie as is ,die gereviseerd is door biesheuvel en dat er een 80% variable sper in zit (visco) met een overbrenging 3:67.
    wist ik maar wat meer over deze as:cry

    mooi henk, dan weet ik nu de benaming van de uitbouw die ik wil hebben
    bedankt

    #17809214

    hmmm
    een competitie as
    had geen visco sper
    maar een platen sper

    en inderdaad had de competitie as een dubbel stel lagers
    post maar eens een foto
    van de as

    #17809215

    oo oke.

    ik heb moeite om een foto te plaatsen , ik heb het al meer geprobeerd ,maar het lukt mij niet :cry

    #17809216

    mail maar gooi ik hem er morgen wel op;)
    m,n adres staat wel onderaan;)

    #17809217

    mooi ,maar het kan even duren want ik moet de foto nog gaan maken.
    alvast bedankt

    #17809218

    als het een echte, echte , echte as is met origineel dubbele lagers dan kan er nooit een 3.67 in zitten.

    #17809219

    ik weet het niet.
    hoe kom ik daar achter?

    louwe16 klepper plaats nog foto,s van de as.
    en ik hoop dat ik dan veel info krijg over die as.

    #17809220

    bij deze de foto,s
    van de as van jorien

    ik kan niet zeggen of dit er 1 is met dubbele lagers
    heb zo,n ding eigenlijk nog nooit live los gezien
    mischien iemand anders hiero wel:thumbup

    zijn wel wat dingetjes die me opvielen zoals de stand van de bovenste reactie arm steunen

    lijkt me dus geen standaard commo as
    verder kan ik er zo weinig met ckerheid van zeggen
    ;)

    #17809221

    hier de eerste foto nog een keer maar dan wat groter

    #17809222

    Heb 1 keer die extra lagers gezien, maar volgens mij was daar het deel waar dat extra lager in zat van aluminium. Bovenstaande as is in iedergeval wel een 400 as.

    #17809223

    Is een straatversie-as, zeker geen competitie-as

    #17809224

    kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie dan zien dat het een 400 as is?? en ook kan zien dat het geen competietieas is??

    #17809225

    Ziet er straatversie uit, maar kan ik pas uitsluiten na efkes naar m’n
    eigen materiaal te controleren of het commo is of 400.
    Maar dat zal niet voor vandaag zijn.
    @ jorien: staat er op het diff-deksel een tekst ter hoogte van de vulopening?

    #17809226

    Het is een 400 as, vanwege de hoek van de bovenste reactie armen, de bevestiging van de stabilisator stang (helemaal links en rechts op de as), en het vierkante bakje waar de bout voor de bevestiging van de panhardstang op zit.

    #17809227

    @Manta-aero:
    die stabilisatorstang-bevestigingspunten heb ik over het hoofd gezien.
    Ziet er dus wel uit dat het een 400 as is.

    #17809228

    [rquote=1864570&tid=141790&author=jorien]kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie dan zien dat het een 400 as is?? en ook kan zien dat het geen competietieas is??
    [/rquote]

    1e is al genoemd

    2e deel: aan de ankerplaten.

    #17809229

    bedankt voor de info:thumbup
    als iemand nog meer info heeft is dat altijd welkom.

    dus als ik het goed begrijp kan ik de schijven+remklauwen+draagarmen gebruiken van een commodore b gse as.

    aleen de reactiestangen en de stabilisatiestang kan ik niet van een gse pakken??
    of ziet ik nog wat over het hoofd?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.