velgen astra twintop

Forumindex Forums Modellen Astra velgen astra twintop

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Voor de winter ben ik op zoek naar een set winterbanden voor mijn astra twintop. Nu zitten er 17 inch velgen onder. Nu is mijn vraag of het in België wettelijk toegelaten is om er 15 inch velgen onder te steken? Mijn garagist beweerde van wel maar verwees me dan door naar het gelijkvormigheidsattest en daar is enkel sprake van 16 inch, dus ook niet van 17 of 15 inch.

Alvast bedankt!

Ik weet het niet zeker maar 15inch past volgens mij ook helemaal niet!
    De remklauw zit dan tegen de velg.
    16/17/18inch velgen zijn gewoon verkocht onder de astra dus volgens mij als de et/waarde goed is is er geen enkel probleem in Belgie.
    Nog sterker de regel waar je het over heb geld alleen voor wagens met een belgie’s kenteken en dus niet voor nederlandse wagens.

volgens mij heb je alleen bij de 1.9 diesel of 2 liter benzine varianten minimaal 16″ nodig al weet ik dit niet 100% zeker

Vanaf de 1.8 heb je volgens mij 16 inch nodig. Dan ga je dacht ik naar 308 mm schijven. Ik heb een 1.6 en daar past 15 inch op. Ik rij overigens met 16 inch winterbanden. Is ook iets makkelijker met schoonmaken van de velgen.
    Als ik jou was zou ik voor 16 inch gaan. Wil je in de toekomst de wielen nog verkopen is dat met 16 inch heel wat makkelijker.

neem wel de smallste winterband wie er op kan!
    dan heb je een betere grip op de sneeuw enzovoort.
    hoe breedere band hoe eerde je kan weg glijden.

voor de astra h is toch wel 205 op 16″ aan te raden, het is vrij veel voor winterbanden maar anders gaat het er heel raar uit zien.

Bedankt iedereen. ik denk dat 16 inch inderdaad de beste keuze is (kheb namelijk de 1.9 diesel). Ik ga dus opzoek naar 16 inch velgen en banden. Veilige winter toegewenst!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.